Han sa vel at dybden var 95 cm på ID4? Det er 5 cm kortere enn Enyaq.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: manchesterfan på torsdag 24. september 2020, klokken 22:42Sitat fra: tornaldo på torsdag 24. september 2020, klokken 22:30
Skoda Norge tar seg veldig godt betalt? Mulig det, men prisen på Enyaq er i tråd med prisen i Tyskland. Sånn sett legger Skoda seg på en normal linje, og som forventet.
Det som avviker veldig fra normalen, er at VW/Møller velger å selge ID4 ekstremt mye billigere i Norge enn den selges for i Tyskland. Det er oppsiktsvekkende.
Hvorfor det? Bør selvsagt være mye billigere i et avgiftsfritt Norge. Tesla, polestar er billigere i Norge enn Tyskland. Så prisen til id4 er i mine øyne fair, mens enyaq er overpriset ift europeiske priser. Nå skal det likevel sies at jeg tror enyaq blir en fantastisk bil og langt fra noe dårlig kjøp. Men den prises kunstig høyt i Norge, du får doug med en god del utstyr
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 16:14Sitat fra: tornaldo på torsdag 24. september 2020, klokken 15:38
Det er nok prisen å betale for en "billigere" bil en tilsvarende Skoda Enyaq. Ingen individuelle valg, som sikkert sparer VW for en hel del i produksjonskostnad. Det negative er fullstendig fravær av individuell tilpasning. Det positive er at man får en del gratis på kjøpet.
At vw plutselig har blitt en billigere versjon av Skoda er jo litt bakvendt
Sitat fra: batterimannen på torsdag 24. september 2020, klokken 18:29
Hvis man går for ID.4 max kontra Enyaq (iv 80) med tilsvarende utstyr, sparer man da ca 70 - 80 000?
Sitat fra: golo på torsdag 24. september 2020, klokken 14:27
Enyaq med samme utstyr som 1ST MAX kommer på 534 000 kr.
Sitat fra: batterimannen på onsdag 23. september 2020, klokken 18:53Sitat fra: Verius på onsdag 23. september 2020, klokken 17:46
Synd 4x4 ikke kan bestilles før til våren. Regner med de fleste ID4 i Norge blir solgt med 4x4.
Kanskje det er bra at de venter med tanke på de bindende slavekontraktene Møller kjører på 12+ måneder før de kan levere Skoda Enyaq 4x4.