Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - o.b.lix

#31
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Dørhåndtak kommer ikke ut
fredag 11. mars 2022, klokken 09:12
Fullt mulig å åpne med en hånd, på demobilen jeg prøvde åpnet selger manuelt, brukte pekefinger for å trykke inn og grep håndtak med tommel.
#32
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Dørhåndtak kommer ikke ut
torsdag 10. mars 2022, klokken 19:29
Håndtakene kommer ut når jeg låser opp min AWD Premium.

(Dvs når jeg nærmer meg bilen med nøkkel i lommen)


Her er tips https://www.youtube.com/watch?v=Lv6wwn8m-8U&list=PLxjlWoFMSh25EQdXgA2yHFBXJjCuZUmWK
#33
Tesla SW og AP / Sv: Navigering med autopilot
mandag 07. mars 2022, klokken 14:20
AP virker i regn, men altså ikke NOA.
#34
Tesla SW og AP / Sv: Navigering med autopilot
mandag 07. mars 2022, klokken 13:59
Sitat fra: Handyman på fredag 04. mars 2022, klokken 14:51
Sitat fra: o.b.lix på mandag 24. januar 2022, klokken 14:43
Og  NoA virker heller ikke når det regner...
Kan du utdype? Jeg bruker det hver dag til og fra jobb, også når det regner.
Hvis det ikke fungerer i regnvær hos deg, må det være forskjell eller feil med bilen din.

Får melding omtrent som "Noa koblet ut pga dårlig vær" og det er kun når det regner.
Muligens det regner mer i Bergen enn andre steder?
#35
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
onsdag 02. mars 2022, klokken 18:41
Hos forhandler jeg kjøpte Ioniq5 fra (SPZ Bil på Askøy utenfor Bergen), koster 3 års service 4.990,-

EV service kan også gi rimelig service uten at garanti bortfaller, for leafen tok de 2.000,- for sist service.

#36
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
onsdag 02. mars 2022, klokken 16:25
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 02. mars 2022, klokken 16:22
Har Kia gjort det samme?

i alle fall på EV6

SitatServiceintervall: Hvert 2. år eller 30 000 km (det som inntreffer først).
https://www.bos.no/bilverksted/elbilservice-kia
#37
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
onsdag 02. mars 2022, klokken 15:01
Sitat fra: RJK på onsdag 02. mars 2022, klokken 14:25
Kart og navigering er dog et område hvor Hyundai trenger et skikkelig spark i rumpa for.

Prøvde Android Auto i dag og der er i alle fall kartene spot on.
#38
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
tirsdag 01. mars 2022, klokken 18:43
Jeg har prøvekjørt Y og Ioniq5 for å bytte ut X. Trenger ikke like stor bil som før og vil ha en ny.

Valgte til slutt Ioniq5 - fordi:
HUD
Selvåpner bakluke
bedre sete
kjøling i sete
display bak ratt som viser blindsoner som kamera
mye bedre baksete
fartsgrense-avlesning som er korrekte
viskere som virker på auto
bedre støydempet
Ingen ghostbraking
Android Auto
5 års garanti uten km-begrensing

Det som er bedre med Y
autopilot er bedre (der fartsgrensene er korrekt)
talekommando er bedre
navi er bedre

Etter å ha kjørt Tesla i 7 år, er "Service" på tidenes lavmål, der de sier "bilen din har gått over 100.000, så dette dekkes ikke på garanti" i annenhver setning i stedet for å faktisk se på bilen. Takk gud for EV Service, de er gode på service.
#39
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 23. februar 2022, klokken 09:14
Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. februar 2022, klokken 21:27
Jeg har benektet at dagens system ikke har svakheter når det gjelder bla dugg. RADARen er jo et kapittel for seg selv, og det er den som nesten alltid gjør at AP ikke kan brukes i dårlig vær.

Her ved Bergen saltes det om vinteren, og jeg får hver eneste tur feilmelding at et eller flere kamera er tildekket og AP er begrenset- Spesielt ofte er kameraene i blinklys. Så hjelper ikke med vision only.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring kollapset foran
tirsdag 22. februar 2022, klokken 17:53
Sitat fra: Johnny på søndag 20. februar 2022, klokken 17:28
Jeg sitter med fire nye dempere og en ventilblokk fra Ali, og venter på at noe skal skje.

Egentlig bør jeg bare bytte alt sammen med en gang, når jeg først har handlet inn.

Link?
#41
Tesla / Sv: Har Tesla blitt bedre?
lørdag 19. februar 2022, klokken 09:43
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 17. februar 2022, klokken 23:05
Eit godt eksempel på feil som ikkje blir utbedra er det ubeskytta styrekrysset som har vore der sidan 2013 på Model S & Model X som må skiftes jevnlig

Ikke helt riktig, er utbedret på S (fått gummi over), men merkelig nok ikke utbedret på X.
#42
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
tirsdag 15. februar 2022, klokken 14:01
Sitat fra: Handyman på tirsdag 15. februar 2022, klokken 13:54
Tror ikke alle er enige om at FSD garantert er L5 (alle forhold). M
FSD må være L5, all den tid den skal kunne kjøre som Robottaxi uten folk i bilen.

https://www.synopsys.com/automotive/autonomous-driving-levels.html
#43
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
tirsdag 15. februar 2022, klokken 11:12
Sitat fra: SurSnasen på mandag 14. februar 2022, klokken 17:43
Ikke så lenge igjen til FSD er klar for public release!

https://youtu.be/pbHt5bivL2k

Interessant situasjon rundt 13 minutter ut i filmen. Og en til rett etter.

Tror nok at vi minst må på HW5 og 10 år til før de lykkes!
#45
Model Y / Sv: Førerprofiler og medieavspilling
mandag 14. februar 2022, klokken 11:26
Det hadde vært perfekt, men slik er det nok ikke
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA