Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - o.b.lix

#2251
Min erfaring er at den ikke tar hensyn til verken høydemeter, temperatur eller vær.
#2252
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
fredag 19. februar 2016, klokken 08:06
Sitat fra: Powerflux på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:14
Jeg spurte om dette for en god stund siden uten å få noe svar men altså, Må man gå via innerskjerm for å bytte ballast/pære(35W) eller kan dette også gjøres via frunk?

På D-modellene i alle fall er det lettest via frunk - to eller tre skruer, så løfter du ut hele innmat i frunk og da kommer du til begge sider. Slipper å rote på gulv/bakke er en grei bonus også.
#2253
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
torsdag 18. februar 2016, klokken 22:13
Sitat fra: SunSeeker på torsdag 18. februar 2016, klokken 22:03
Bruker ikke homelink, men slår ikke den seg av automatisk utenfor geografisk lagret område, eller er det av/på der også??
Denne funksjonen kan du slå av.
#2254
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skikkelig god service
torsdag 18. februar 2016, klokken 01:09
På Minde fikk jeg låne en Model S 60, på Kokstad en ny Volvo V40 fra sixt bilutleie. Volvoen var i utgangspunktet en kjempebil, men var veldig glad da jeg fikk min tilbake.
#2255
Model S 2013 - 2022 / Sv: Norges første web-app til model s eiere
torsdag 18. februar 2016, klokken 00:06
Det er en del som ikke har facebook, jeg er en av dem.
#2256
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dustete service-system hos Tesla
torsdag 18. februar 2016, klokken 00:00
Jeg husker aldri VIN, men regnr har alltid gått greit når jeg har henvendt meg til Tesla.
#2257
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gasspedal?
onsdag 17. februar 2016, klokken 23:56
Gasspedal er det eneste rette.

Med alle de forslagene dere har her, måtte det jo hete dieselpedal, drivstoffpedal, bensinpedal eller noe slikt på fossilbiler.

Dessuten - uttrykket "gi gass" betyr å øke farten, "full gass" betyr å gi maks fart. Også i sammenhenger utenfor bilverdenen.
#2258
Model S 2013 - 2022 / Sv: Whispbar WB300 og takboks?
tirsdag 16. februar 2016, klokken 23:02
Har whispbar flush og det er ingenting mykt med disse etter min mening. For noen bokser kan de bli litt brei, på min thuleboks kappet jeg litt av klørne for å få den lettere av og på.

Har også sykkelstativ på disse.
#2259
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilen låser seg mens jeg er i nærheten
mandag 15. februar 2016, klokken 23:23
Om du har mobil like i nærheten av nøkkel, kan denne forstyrre signalet til FOB. Gjelder både inni og utenfor bilen.
#2260
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tide forsikring
mandag 15. februar 2016, klokken 11:47
Har en venn som var sjef for et stort skadesaneringsselskap i Bergen, dvs det var hans firma som ble hyret inn av forsikringsselskap til å ordne opp. Riktignok på bolig.

Jeg spurte han om hvem han personlig brukte, og han sa at de var mye det samme, men det var et han ikke ville brukt, og det var Frende. På spørsmål om hvorfor, sa han at de var de mest uproffe på skadeoppgjør, saksbehandler skulle alltid overprøve proffene i alt og ett og da tok tid laaang tid.

Selv har jeg valgt Tide.
#2262
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips
mandag 15. februar 2016, klokken 07:35
Folk er forskjellige, en kompis vil aldri bruke CC på sin volvo, for han vil ha kontroll og følelse med bilen hele tiden. Jeg derimot, har "alltid" brukt CC (også på mine tidligere biler) selv når jeg skal på den lokale butikken.

Når det gjelder TACC - så er den snadder hvis det er mer enn en bil på veien - og i Bergensområdet er det som oftest det. Da er det ikke irriterende å ligge bak en "sinke" lenger, fordi bilen tilpasser seg bilen foran. Dette er det ene hjelpemiddelet jeg aldri mer vil være uten, uansett bilmerke. Den har bare stoppet pga snø en gang på 42.000 km.

AP  er "kjekt å ha" for min del, etter 7.1 er den så stabil at man kan ta den ganske ofte på, og er omtrent som når jeg lærekjørte med min sønn (ja han fikk lærekjøre i Teslaen), det er jeg som er ansvarlig, og jeg må passe på, men kan av og til se litt rundt meg, og jo mer jeg lærer å kjenne AP, jo mer vet jeg NÅR jeg må passe på. Og omtrent som guttungen så skal jo AP bli bedre og lære av sine feil?

Men gleden kommer først med full autonom, som sannsynligvis er her om en 5 års tid....
#2263
Sitat fra: K-billy på lørdag 13. februar 2016, klokken 14:53
Etter å ha vært uten cruise control (og autopilot) i ca. 1 uke, kom det plutselig tilbake under kjøring i dag. Andre som har opplevd det samme?

Ja, jeg har også en slik periodisk feil. Ser ut som feilen kommer (uten å forsvinne igjen) når det er mye regn og mildvær, men når frosten kommer, virker den igjen. Banner på at det er vann inni radar som er problem. Skal se på det når bilen er på service om to måneder, får håpe på frost til da...
#2264
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell effekt av regen?
fredag 12. februar 2016, klokken 11:08
Sitat fra: hemi på fredag 12. februar 2016, klokken 10:59

Når du trykker bremsen, tar den alt den klarer på regen, og bremser resten, og ja, du henger godt i stroppen for å få 100.

Hvordan vet da når bilen bare regen og når du bremser med bremsene?
#2265
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bjørns videoer
fredag 12. februar 2016, klokken 11:04
Sitat fra: Muffinman på fredag 12. februar 2016, klokken 10:31
Hmm. Kanskje lurt å sjekke hjørnespjeldene etter en slik øvelse. Er kanskje en sjans for at man presser snø inn der? Fryser de fast kan mekanismen hoppe over slik at de ikke åpner seg (i følge Tesla).

Får mye mere snø inn der om man kjører i snøvær på landeveien et stykke...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA