Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 1000kwh

#1546
Kjøpe elbil? / Sv: Alternativ til Model 3?
lørdag 23. mars 2019, klokken 10:35
Model 3 har ingen alternativer utenom storebror S.
#1547
Sitat fra: Fansypantsy på fredag 22. mars 2019, klokken 22:20
Etter og ha lest det meste i denne tråden, så forundrer deg meg at folk er villig til å betale så mye for en bil med så elendig kvalitet. Jeg har levd såpass mange år så jeg har fulgt amerikansk bilproduksjon gjennom noen tiår, og det er helt klart at dette er det jeg vil betegne som amerikansk kvalitet.
Hadde dette vært europeiske eller asiatiske biler så hadde det aldri vært akseptert, at en tolerer dette bare fordi det er "Tesla" er et mysterium for meg!
Hvilket bilmerke mener du da?  :D
#1548
Siste verving (som skal gi meg hjul) er ikke listet opp lengre.. urovekkende
#1549
Sitat fra: Hollabaloo på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:57
Sitat fra: Mikalv på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:21
Consumer Reports er klare i sin tale:
https://www.consumerreports.org/car-maintenance/does-your-car-need-undercoating/

Hva en amerikansk interesseorganisasjon for bileiere mener er ikke nødvendigvis så relevant for norske forhold med den saltsuppa store deler av den norske bilparken utsettes for hver vinter. NAF har et noe annet syn enn CR. Hva selve bransjen som driver med understellsbehandling mener skal man kanskje ta med en liten klype salt(!) siden de har interesse av å få flest mulig kunder, men de sier nå ihvertfall at "Nye biler ruster som aldri før".
Det er like mye salt og vinter i USA.
#1550
FSD er friske 59000,- hos meg nå.. jeg kjøpte AP til 16700,-
#1551
Dette er hauset opp og ut av proposjoner. De  som gidder å bry seg kan vel heller få det utbedret? For majoriteten er det en ikke-sak..
#1552
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bremser og reklamasjon
tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:33
Sitat fra: Spiro på tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:13
Reager litt på nye hjullager på den lave km standen. Kjører selv en 2016 Leaf og har ikke byttet noe på bilen som har gått 70.000km.
Kan man kjøpe tesla deler for og gjøre jobben selv?
Det er ikke lett å forutse når et hjullager utvikler en ulyd. De fleste holder nok 100000km ++

Å bytte bremser kan man selvfølgelig gjøre selv.
#1553
Sitat fra: oto på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:20
Teknologi-optimisten i meg klarte i går kveld  ikke å stå imot fristelsen, så det ble oppgradering til FSD/C for 16700kr på oss. Jeg kan dermed ikke se om/hvordan prisen har endret seg etterpå. Er det noen her som ikke kjøpte, og som var i samme kategori som oss (EAP HW2.5) som kan se endringer i dag?
Jeg kjøpte enkel AP. Men FSD koster foretsatt det samme (25.100)
#1554
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf mistet litt fotfeste?
lørdag 16. mars 2019, klokken 21:45
Sitat fra: Øysteinen på lørdag 16. mars 2019, klokken 21:34
Sitat fra: TJV på lørdag 16. mars 2019, klokken 20:36
Leaf vil selge godt fremover. Folk er avhengig av en pålitelig bil med fornuftig plass som frakter de rundt om i det daglige. Et stort forhandlernettverk og fornuftige ventetider på verksted slår heller aldri feil.

Har en bekjent som har Model S. Han er innom verksted jevnt og trutt, men han synest det er helt greit - de har visst så fin kundelounge der. Jeg elsker verkstedsbesøk på linje med kø, så det er noe av grunnen til vi ikke kjøpte en brukt Model S.

Akkurat det du skriver der er for meg også en gåte. Det er enorme køer på Tesla verksted. Folk må vente i månedsvis på å få bil på service. Har flere bekjente som har Tesla og som har feil på bilene. Og når man leser Tesla forumet her på siden, er det enormt mange tråder om feil. Nye biler som blir levert med lakk skader, paneler som ikke står slik de skal, glasstak som er skeive, pakninger som er løse osv. Likevel godtar folk det. Det er helt fjernt for meg. Hadde «normale» bilmerker levert så slett arbeid, og hatt slike køer på verksted, hadde de ikke klart seg. Det har vært mye klaging på Møller systemet, med det er jo barnemat i forhold til Tesla.

Som sagt, det er en gåte for meg at kundene godtar det.
De 4 andre jeg kjenner med Tesla er ikke innom verksted jevnt og trutt. Jeg mener alle hopper over 20k service også..

Ingen driftstans blant de jeg kjenner.. eller meg selv
#1555
Sitat fra: geirci2 på fredag 15. mars 2019, klokken 20:35
Sitat fra: NorBil på fredag 15. mars 2019, klokken 20:26
Jeg fikk utlevert en så og si feilfri bil. To ting å bemerke, litt feiljustert list på døren og bagasjeluke som var montert litt høyt i fremkant.

Enten er bilen feilfri eller så er den ikke feilfri.
Ingenting som heter "...så og si feilfri bil".

Du har ikke fått utlevert en feilfri fabrikkny bil.

Sitat fra: geirci2 på onsdag 13. mars 2019, klokken 20:49
Iflg. forbrukerkjøpsloven skal en fabrikkny bil være feilfri.

feilfri (adjektiv): som er uten en feil, perfekt, lytefri
flawless (engelsk): being entirely without flaw or imperfection
Du må være en slitsom kunde..

Enn hvis Tesla justerer dette senere en gang?

Beste er vel bare å skrote bilen, den er jo ubrukelig
#1556
Model 3 / Sv: Rekkevidde Tesla Model 3 Performance
fredag 15. mars 2019, klokken 18:59
Sitat fra: Horn1980 på fredag 15. mars 2019, klokken 18:24
Hei alle sammen :)

Jeg er helt ny på elbilmarkedet og mottok vår Tesla Model 3 Performance for ca 3 uker siden. På motorvei (110 km) ligger jeg i ca 115 km på cruicekontroll og utenfor motorvei følger jeg fartsgrensene. Jeg vil tørre å påstå at jeg har en normal kjørestil. Imidlertid har jeg blitt svært skuffet over rekkevidde. Uansett om jeg ligger på motorvei eller i 50, 60 eller 70-sone bruker bilen ca dobbelt så mye strøm som oppgitt, altså er rekkevidden IKKE 430 km (ved 80 % batterikapasitet), men et sted mellom 210 og 230 km. Er dette normalt?

Hilsen en ikke så fornøyd Tesla-eier
Vesentlig hvor lang turen var. Korte turer gir kort rekkevidde fordi du skal varme opp kupeen osv.
#1557
Model 3 / Sv: Levering av model 3
fredag 15. mars 2019, klokken 16:33
Sitat fra: Tom på fredag 15. mars 2019, klokken 16:30
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 16:28
Sitat fra: emurof på fredag 15. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?
Du mener man kan levere hvilken som helst ny bil tilbake etter 14 dager. Lykke til.

Tar man ikke i mot en ny bil blir man straffet med saftig gebyr hos andre forhandlere.
"MYE mer makt enn hva lovkravetMYE mer makt enn hva lovkravet"

Er vel dette han sikter til.. det stemmer ikke..
Det er jo en enorm forskjell når man kan ta bilen på en helgetur og så levere tilbake bilen og si nei takk.

Det er mye
#1558
Model 3 / Sv: Levering av model 3
fredag 15. mars 2019, klokken 16:28
Sitat fra: emurof på fredag 15. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?
Du mener man kan levere hvilken som helst ny bil tilbake etter 14 dager. Lykke til.

Tar man ikke i mot en ny bil blir man straffet med saftig gebyr hos andre forhandlere.
#1559
Model Y / Sv: Model Y - Bilder
fredag 15. mars 2019, klokken 07:46
7 seter + hengerfeste + AWD + ladenettnettverk = liten/ingen konkurranse.

Synes Y virker vesentlig mer moderne i både design og egenskaper enn alt man ser av konsepter og prototyper fra andre produsenter.
#1560
Model Y / Sv: Model Y - Bilder
fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!

Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA