Ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Model Y i år. Kommer til å totalt dominere bilmarkedet.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: DagfinnN på lørdag 23. april 2022, klokken 11:07Tror ikke noen velger elbil basert på hvilken ladekabel som følger medSitat fra: daktari på lørdag 23. april 2022, klokken 09:1110.000??
I praksis er jo fjerning av utstyr en prisøkning.
UMCen er jo en av de bedre nødladerne på markedet, og med blå eller rød adapter har man kunnet bruke den fast til lading.
Prisen ligger vel på ca 10.000,- hvis man skal ha en ny i dag.
Andre merker leverer enten store klumper eller småtasser som bare gir 8A.
Det som skilte Tesla i positiv retning her velger de å ta bort - ganske snålt.
Vet jo at du forsøker å sverte, men etterettelig er det fint å være.
UMC koster jo 3 365, blått adapter koster jo 400 - altså godt under 4k.
https://shop.tesla.com/no_no/product/gen-2-universalmobilkobling
I tillegg er det varslet at prisen skal halveres.
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 19. mars 2022, klokken 09:01Hehe, dette blir jo bare komisk. Filtvet er på ville veier.Sitat fra: filtvet på lørdag 19. mars 2022, klokken 08:33Kommer veldig an på hvor lang historikk du vil ha. Kjøpe bil fra Berlin kan da være uaktuelt også?
Ja, hvor kan jeg kjøpe en Tesla som ikke er fra et land som har drept 500.000 barn pga falske beskyldninger i Irak eller som har bombet barn med napalm?
Sitat fra: Hkon på fredag 04. februar 2022, klokken 12:42Er 60D-logoen bak på bilen tatt bort?
Hei!
Jeg har nylig kjøpt en TMS 75D, og er helt ny i Tesla-gamet - så hvis dette er selvforklarende så beklager jeg på forhånd.
Har også prøvd å søke her inne en del, men får ikke helt svar på det jeg lurer på.
Som sagt, så kjøpte jeg en S75D fra bruktforhandler og fikk meg en grei tur hjem over fjellet fra øst til vest. Var ikke helt overbevist eller imponert på rekkevidden men nå er det nå tross alt vinterstid og minusgrader.
Etter å ha fått alt på plass i app osv, legger jeg merke til følgende:
- App sier følgende; 75D [ You are not allowed to view this attachment ]
- På app > detaljer sier følgende: 60D - 60kWh [ You are not allowed to view this attachment ]
Har jeg i realiteten kjøpt en 60D som er blitt uncorked, uten å ha blitt opplyst om dette, eller er det bare feil i app?
Hvis dette har blitt svart på tidligere men jeg har bommet på søkeord, post gjerne link til emne under!
Sitat fra: Mado på fredag 04. februar 2022, klokken 07:35
Jeg har prøvekjørt en 2016 i-miev som ligger på finn. Selger opplyser om at for ca en mnd siden gikk bilen i nødmodus en liten stund, de leverte den til motor forum som hadde den i en uke og sjekket hele bilen og prøvekjørte den flere ganger. De har ikke funnet noen feil og det har ikke skjedd flere ganger etter dette. Motorforum skriver "mistenker feil på inverter om dette skjer igjen"
Dette er visst dyrt. Kan det være helt tilfeldig at den plutselig har gått i nødmodus? Bør jeg styre unna, eller er det et trygt kjøp med tanke på at de har sjekket hele bilen og ikke funnet noe feil?
Sitat fra: Fpii på onsdag 26. januar 2022, klokken 19:13Det er jo ekstremt viktig. Kanskje det viktigste. Man slipper unødvendig og dyrt batteri og man sparer kloden for utslipp.
Kjønner ikke at fokuset på forbrukstall er så stort. Det som har noe å si er vel rekkevidden i praksis som i denne testen? Om bilen bruker 15 eller 20 KWh/mila er vel ganske likegyldig? Prisen på drivstoff er jo forsvinnende liten i forhold til verditap,forsikring,bompenger, etc. Til gjengjeld med en bil med høyere energiforbruk og tilsvarende større batteripakke så vil jeg tro bilen har større restverdien ved kondemnering når forhåpentligvis resirkulering av batteripakkerblir verdifullt. Og ved v2l og v2g som flere nyere biler har så er jo større batteripakke viktig ikke bare mtp rekkevidde. Jeg vet hva jeg ville valgt, men ut i fra YouTube-kanaler etc så virker det som det eneste som betyr noe er forbrukstallene...
Sitat fra: Radial på onsdag 12. januar 2022, klokken 16:49Har tenkt litt på dette med AWD i revers og det er jo egentlig helt idiotisk. Hvis man feks står i en bakke mot en vegg eller hva som helst så er man jo totalt hjelpesløs med MG sin AWD løsning.Sitat fra: Leitf på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?
Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.
Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?
Hvis du ikke må ha 4x4, så er det en jungel av biler.
Hele MEB familien (med ~60kwh Batteri), Kia EV6, Kia eNiro, ikke minst MG5 når den kommer MG ZS er joggu ingen dårlig kandidat den heller, med mye plass vs størrelse.
Så alternativene til Marvel er mange, men med en gang du skal ha 4x4 så er den i utgangspunktet rimelig... Helt til du ikke har 4x4 i revers 🤭
Sitat fra: filtvet på torsdag 13. januar 2022, klokken 08:17Eh, sånn er det jo allerede. Det aller meste blir dyrere jo lengre nord du kommer.
Så vi skal ikke lenger ha samme priser for varer i et land?
Ja da får vi bare ta kr 80,- pr liter melk i nord-norge og 10,- i sør. Høres logisk ut ikke sant?