Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SteinHolstad

#16
Skal innom der i morgen - litt avhengig av at den er operativ og i orden - noen som har vært der?
#17
Jevnaker
#18
Jeg har i-miev men de er vel stort sett like.

Kjører 32km (16km til jobb og 16 km hjem).  Kan kjøre 4 dager uten lading (128km på varme sommerdager med økonomisk kjøring) - men lader stort sett etter 2 eller 3 dager avhengig av annen kjøring og hva som er planlagt neste dag.  Videre ønsker jeg ikke å lade batteriet helt ut uten at det er nødvendig.

Guessometeret som viser antall km er ikke veldig nøyaktig.  Som regel står det ca 130km etter fulladning men har opplevd 110 og 146. 

Kjører uten AC og varme på sommeren, unntatt de varmeste dagene.  Men parkerer bilen i skygge på jobb slik at den ikke er glovarm når jeg skal reise hjem og da går det greit uten AC - 16km er jo ikke lange biten.
#19
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Forsikring
onsdag 09. september 2015, klokken 12:25
NEMI Forsikring:

MITSUBISHI I-MIEV

Kjørelengde:   12 000 km
Avlest kilometerstand pr 16.03.2015:   2 500
Bonus:   75 % (3 år)
Fører under 24 år:   Nei
Forsikringstaker er bilens eier:   Ja
Parkeringsforhold:   I egen privat garasje
Antall skader oppgitt ved tegning   0   Uriktige opplysninger kan medføre avkorting/prisøkning.
Egenandel:   kr    8 000   Egenandel kan avvike avhengig av skadetype.
Valgte dekninger
Ansvar
Kasko
Fører- og passasjerulykke
Pris pr mnd   kr    223
Pris pr år   kr    2 682
#20
Sitat fra: tomrh på fredag 04. september 2015, klokken 08:02
Har en 2015 i-MiEV på hjemlån nå, legger bare merke til små endringer i forhold til vår 2012-mod som kanskje er litt mindre kjent.



2) Displayet dimmes ikke på 2015-mod når det blir mørkt og lysene står på auto (mulig dette kan stilles noe sted?)



Har 2015 i-miev.  Justerte ned lyset i displayet og innstillingen er aktivt kun når det er mørkt nok.  Som standard sto det på fullt og da var det jo ingen forskjell.  :)  Nå dimmes lyset i display når det blir mørkt.
#21
Ikke DAB og Bluetooth på min i-miev jeg kjøpte i mars. 

Fikk kjøpt utstillingsbilen hos lokal forhandler i Hønefoss med s/v dekk på alufelg samt metallic lakk og regnr. EL57500 til 145.000,-.   Synes det var et så godt kjøp at jeg bare måtte slå til.  Har ikke angret så langt.
#22
HEI

Litt vanskelig å se ut fra bildet om det sitter utenpå eller går igjennom lakken og inn til karosseriet.  Men se på video i denne artikkelen samt tekstinnhold.

http://www.dinside.no/928088/slik-tar-du-vekk-de-sorte-prikkene-i-lakken

Selv bruker jeg et produkt som heter Prickbort for asfaltflekker, men mange som virker bra.  Alle slike midler fjerner også voks - så bilen må poleres etterpå.  Polering bør du gjøre minst to ganger pr. år - vår og høst - da vinteren og salta veier er en stor påkjenning for lakk.  Vasker bilen minst en gang pr. uke på vinteren for å holde saltet unna.

Se denne guiden for vask av bil: http://www.detailersclub.no/forum/topic/15504-nybegynnerguide-for-skaansom-vask-av-bil/

Hvis flekkene ikke da forsvinner er det sannsynlig at det er rust inn til karosseriet og da er det stort sett ingen annen utvei enn å pusse ned, ha på rustbinder av ett eller annet slag - grunne og lakke.

Googler du "fjerne rustflekker på bil" finner du mange måter å gjøre dette på.  Her er en: http://home.online.no/~wacked/OnD/flipp/bilmekk/rust.htm
#23
Da har jeg vært på antirustbehandling med min i-miev kjøpt i mars i år.  Allerede på da noen få måneder hadde det kommet noe overflaterust her og der - så disse bilene er ikke akkurat godt antirustbehandlet fra fabrikk og min var ihvertfall ikke etterbehandlet hos forhandler eller importør.

Skulle komme igjen med den om ca 2 år for ny behandling - noe jeg trolig kommer til å gjøre.

Kan ihvertfall anbefale Buskerud Antirust for de som tenker tanken å antirustbehandle både trillinger og andre biler.

Jobben tok ca 1 time og jeg fikk kaffe og aviser å lese mens jeg ventet.
#24
Det var noen spørsmål om antirustbehandling her og jeg spurte tilbake til Buskerud antirust som svarte følgende:

Hei.

Antirustbehandling er aktuelt etter vår mening, både for nye og brukte biler. En av de store fordelene med produktet vi bruker er at det er veldig effektivt også på biler som har begynt å ruste.
Samtidig vil det bestandig være lurt og være litt i forkant.

Vår erfaring er at den originale beskyttelsen de fleste bilene kommer med, ikke er tilstrekkelig.

Mvh.

Oskar Schiøtz
Buskerud Antirust AS
Tlf. 94420567
www.buskerudantirust.no


#25
Sitat fra: Fanafjord på torsdag 25. juni 2015, klokken 13:46
Er de ikke antirustbehandlet fra forhandler? Jeg bestillte en iOn denne uken hos Bertel og Steen og spurte om de var behandlet. Selgeren bekreftet at de er antirustbehandlet.
`

Alle nye biler har en eller annen form for antirustbehandling.  På min i-miev synes jeg de har vært veldig sparsommelig med hvor mye som er lagt på.  Derfra er det jo opp til hver enkelt av oss om vi vil beskytte bilen mer enn det som er levert og hvilken leverandør/metode vi eventuelt beskytter med.  Jeg tenker ihvertfall at med all den saltingen som er nå (om vinteren) så trengs ekstra beskyttelse og denne behandlingen er den jeg har mest tro på.
 
#26
Sitat fra: Bolfus på torsdag 25. juni 2015, klokken 13:05
Hvordan er det med disse antirustbehablingene, bør bilen være ny eller anbefales det også for biler som har blitt kjørt en stund?

Henviser til de Buskerud Antirust skriver:

Funker utrolig bra på gamle biler
Det er mulig å holde rusten i sjakk selv på biler som kommer inn med store rustangrep. Vi har mange eksempler på at levetiden på gamle biler kan forlenges med mange år ved bruk av oljebehandling.

Se også video: http://www.buskerudantirust.no/wp-content/uploads/2012/11/Broom-LIttle-Norway-Understellsbehandling-2p0.mp4

PS!  Jeg jobber ikke der, men vet av erfaring at dette funker bra.
#27
Jo - hører den inne i bilen også - men bare svakt.  Og lyden er der i alle gear posisjoner.

Men søkte litt og fant denne.  Tenk en V12 lyd i en el-bil som en trilling ;D


https://youtu.be/z1FcJf3lRMo

Fant denne hjemmesiden - for de som vil forske mer på dette: http://www.halosonic.co.uk/
#28
Jeg har i-miev med lyd  :)
https://youtu.be/_W-49r6yvfk

Er en egen bryter for å slå av og på.  Ingen forbindelse til gearvelger.

Lyden slås automatisk av ved en viss hastighet.
#29
Da har jeg bestilt time hos Buskerud Antirust.  Fikk pris Kr. 1800,- frem til 18.juli. Prisøkning deretter.  De hadde behandlet slike biler før - bl.a. en C-Zero.


#30
HEI



Antirustbehandling med Fluid Film.  http://www.fluid-film.no/

Ser jo at Funderud og Buskerud Antirust bruker denne og tar 2000 for en bil. http://www.buskerudantirust.no/antirustbehandling/

Men hva med å kjøpe noen sprayflasker og spraye i hjulhus, langs kanaler og inne i dører?  Spurte importør og de mente jeg trengte en startpakke på 4 liter eller minst 12 sprayflasker.  Da kan jeg jo like godt sette det bort, men hadde vi klart oss med noen spaybokser kanskje?  Noen som mener/vet noe om dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA