Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bmw2002

#1186
Elbil og økonomi / Sv: Elbil og bompenger, Skatt.
torsdag 18. august 2016, klokken 08:53
Du får kun fradrag for reelle utgifter.

Men man kan jo selvfølgelig slippe unna ettersom det kun tas stikkprøver.

Jeg har ikke måtte dokumentere bompasseringer med bensinbil. Men mamma opplevde å måtte det. Og en kompis måtte dokumentere mange år tilbake.

#1187
Fremtiden er nok elbiler med lengre rekkevidde enn 30-50 mil. For den jevne bileier er det uinteressant hvor mye energi en bil bruker. Det er derimot interessant å kunne kjøre uten unødvendige lange pauser for å lade.
#1188
Har selv bestilt Model 3 og er ganske bekymret for dette selv. I ettertid må jeg jo si at jeg har nesten null tro på at de klarer å levere Model 3 i 2018 med akseptabel kvalitet.

Regner med vi får lese litt om hvordan kvaliteten er fra brukere i USA før bilen kommer til Norge.

Uansett blir bilen for liten som bil nr 1, sånn at vi bestiller Audi Q6 eller Mercedes ELC i tillegg.
#1189
Model 3 / Sv: Hatch-back eller?
tirsdag 05. april 2016, klokken 09:09
Sitat fra: trykkertor på mandag 04. april 2016, klokken 23:05
At folk lar bilvalget sitt styres av barnevogn blir litt tøffel i mine øyne.
Barnevogn er meget midlertidig, og strengt tatt ikke helt nødvendig.
Har selv oppfostret 2 barn, 1 mellomstor hund og to voksne  i en Suzuki Swift 2008.
Europaferie ble det også på oss.
Det handler om å pakke smart, og ikke ha den største vognen.
Men klart, hvis en skal ha dansk standard på barnevognen, så er det bare å skaffe seg en Volvo stasjonsvogn med en gang.

Å få inn barnevogn er en ting. Men man har jo gjerne behov for god plass til andre ting også, om det er for å besøke slektninger andre steder i landet, dra på hytta eller en tur på Ikea.

At dette kvalifiserer for å være tøffel skjønner jeg ikke.

At noen velger å klare seg med en liten konebil som Swift får nå være opp til dem, men det er nå slik at de fleste velger stasjonsvogn eller SUV i Norge. Det selges veldig få sedaner.

Jeg har også en bil til søndags/morobruk med lite plass, men gidder jo selvfølgelig ikke bruke den hvis jeg skal på ferietur.
#1190
Model 3 / Sv: Hatch-back eller?
mandag 04. april 2016, klokken 21:47
Sitat fra: THE på mandag 04. april 2016, klokken 09:41
Jeg synes det ser ut som det er god høyde på innlastingsåpningen, så jeg tror det kan gå greit å laste inn ei barnevogn, selv ei sammenlagt bagvogn, uten å ta av hjul. Blir uansett spennende å se bagasjerommet når bilen kommer.

Har ikke noe tro på at man får inn en barnevogn der uten å ta av baggen. Så heller ikke ut som det var plass til en bag i frunk heller. Mulig det er plass på modeller med bakhjulstrekk.

Ser uansett at Model 3 blir for liten for oss. Mulig vi kjøper en 2018 Audi Q6 e-tron og så får Model 3 bli konebil når den kommer i 2018 eller 2019.
#1191
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e
onsdag 16. mars 2016, klokken 21:38
Sitat fra: Merce på søndag 06. mars 2016, klokken 08:36
Hvordan tror dere den kommende RDE-testsyklusen (innføres 2017?) vil påvirke prisen på 350e her til lands?
Ser at en vanlig familiebil som Skoda Octavia kan få inntil 100000kr i økte avgifter...

http://www.dn.no/privat/dnBil/2016/03/03/0823/Drivstoff/rets-bil-bruker-60-prosent-mer-drivstoff-enn-oppgitt

Disse kravene gjelder fra 1 september 2017 for helt nye bilmodeller og 1 september 2019 for eksisterende. Dette betyr at avgiftene tidligst vil kunne endres fra 2020 for denne bilen.

#1192
Avhengig av hvor vi får barnehageplass til høsten må vi kjøpe en bil til i sommer, tidligere hadde jeg helt klart kjøpt elbil, men pga MDG er jeg nå i tvil. Hvis jeg ikke kan kjøre inn og parkere gratis innenfor ring 1 så kjører jeg heller en dieselbil og tar kollektivtransport siste delen. Ser ikke noe poeng i å ta opp lån for å kjøpe elbil da...

Tror nok gratis parkering, bompenger etc viktig for mange. Av de på jobb som har elbil har alle unntatt en kjøpt den for å kunne kjøre til jobb, ingen av disse hadde kjøpt elbil hvis de ikke fikk gratis parkering, bompenger etc.


#1193
3 måneder er jo helt vilt! Har i noen tilfeller måtte vente 2 uker på BMW, men får som regel time samme uke...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA