Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bmw2002

#1171
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Utstyrspakker Chevrolet Bolt
søndag 25. september 2016, klokken 11:43
I USA er det vanlig med Sirius radio. Norske biler får nok sikkert DAB, alt annet vil jo være helt vanvittig.

Er mer bekymret for seter og interiør. Opel har ganske bra kvalitet på seter og interiør. Men Chevy er jeg mer skeptisk til.
#1172
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bagasjerom
tirsdag 20. september 2016, klokken 08:23
Bildene tyder på at det ser ca likedan ut som på Opel Astra. Så på bagasjerommet der når jeg bestilte Ampera-E. Det fungerer så lenge man ikke trenger å ha med barnevogn.

Da blir det nok bensinbil på neste sommerferie likevel. Men vi tenker å bytte denne med elbil engang mellom 2018-2019 når utvalget elbiler er større.
#1173
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Bagasjerom
mandag 19. september 2016, klokken 12:11
Noen som vet noe om størrelse på bagasjerom? Bredde og dybde?

Hvilken bil er naturlig å sammenligne med?
#1174
Model 3 / Sv: Model 3 vs Bolt (Ampera-a)
lørdag 17. september 2016, klokken 21:55
Kommer nå til å bestille Ampera E fordi vi ikke orker å vente på Model 3.

Men avbestiller ikke Model 3, tror nok at den blir forsinket så kan vi bytte til Model 3 etter et par år dersom kvaliteten på Model 3 blir langt bedre enn den har vært på Model S.

Før Model 3 kommer kan det jo skje litt av hvert også, blant annet elektrisk 3 serie. Mulig den ikke er så nyskapende, men har garantert bedre kvalitet og mer gjennomtenkte løsninger.
#1175
Trondheim har innført halv pris på månedskort i p-hus for elbil. Da koster det 1200kr ca.
#1176
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min første Tesla, mange "feil"
onsdag 07. september 2016, klokken 08:16
Sitat fra: Beamer Screamer på fredag 02. september 2016, klokken 21:00
Når det er sagt så er jo faktisk BMW selv på kraftig vei tilbake hva gjelder interiørfinish. F30 er jo full av hardplast og kan plukkes fra hverandre men hendene som en gammel Chevy.

Nå er det kun midtkonsollen som ser billig ut i 3-serie. Resten av bilen ser bra ut og monteringen har ingen glipper som på Tesla.

Forøvrig har BMW sagt at dette er noe de angrer på og at neste 3-serie skal føles langt mer påkostet.

Med tanke på at Tesla ikke har klart å forbedre finish på alle årene Model S har vært i produksjon samt at Model X er likedan tenker jeg betyr at dette bryr de seg ikke om.

Samtidig klarer BMW og japanske produsenter å produsere biler med bra kvalitet i USA så det burde være mulig for Tesla også.
#1177
Alle som har elbil på jobb har kjøpt den utelukkende pga gratis parkering og bomring.

Er spent på hva som skjer i Oslo fra nyttår. Dette blir nok en katastrofe for elbilsalget frem til elbiler kan konkurrere med bensin/diesel på pris og rekkevidde.
#1178
Elbilen i Samfunnet / Sv: Parkering uten lading i Oslo sentrum
mandag 05. september 2016, klokken 17:31
35 000 per år?

Er dette gjengs pris i Oslo Sentrum?
#1179
Føler denne tråden har sporet av litt...

Noen som har noe informasjon om MDG tenker om elbilparkering i Oslo fremover? De tenker vel å forby alle biler snart uansett...
#1180
Model 3 / Sv: Konsepttegning gis bort
fredag 02. september 2016, klokken 08:01
Sitat fra: Mippen på fredag 02. september 2016, klokken 07:48
Sendt deg pm.

Da sender jeg den til deg Mippen.
#1181
Model 3 / Konsepttegning gis bort
fredag 02. september 2016, klokken 07:38
Hei!

Jeg fikk den konsept-tegningen i posten for en stund siden. Siden jeg ikke har åpnet den og ikke har noen planer om å henge den opp kan jeg like gjerne gi den bort.

Så hvis det er den som vil ha den, førstemann til mølla.
#1182
Jeg har full forståelse for at det ikke kan være slik at elbiler fortrenger alle parkeringsplasser med det resultat at folk som har ærend de må gjøre i byen ikke finner parkering.

Men før man fjerner gratis gateparkering burde man være pålagt å tilby rimeligere parkering, gjerne i P hus som i Trondheim. Prisen i Trondheim burde nok vært enda litt lavere.

Hvis Oslo fjerner gratisparkering for elbil tror jeg neppe at bilhaterne i MDG tilbyr billigere parkering for elbil.

Det er uansett så dyrt å parkere i Oslo nå at vi med fossilbiler har sluttet å dra dit på lørdager. Selvfølgelig har vi råd til å gjøre det. Men det finnes en grense for hva jeg gidder å betale.
#1183
BMW i3 / Jessheim - Oslo med i3
mandag 29. august 2016, klokken 12:34
Hei!

Er i tvil på om vi skal kjøpe en brukt i3 eller vente på Ampera E.

Bilen vil bli brukt for å pendle fra Jessheim til Oslo sentrum. Er usikker på om rekkevidden holder på vinterstid. Er ikke så interessert i 94A versjonen ettersom den er på samme prisnivå som Ampera E antas å være.

Noen med i3 som kjører denne veien hver dag, sommer som vinter?
#1184
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Lade elbil ute
fredag 26. august 2016, klokken 13:32
Sitat fra: cra på fredag 26. august 2016, klokken 08:33
Det finnes ladestasjoner som kan stå ute, men hvis du tenker å bruke medfølgende kabel anbefales det å ordne det så den står tørt. Det finnes mange måter å¨gjøre det på; egne stolper, en postkasse på veggen, kontakt/kladd innvendig og kabel igjennom hull i veggen osv. Les litt på forumet her om hva som anbefales. Er ladestasjon med i investeringen så er det ikke noe i veien for å ha den ute. Lag evt. et lite tak e.l. over for å beskytte mot vær og vind.

Takk!

Jeg har ca 50 cm tak som stikker ut rundt hele garasjen så det er nok mulig å selve ladekladden under tak (evt lage en boks).
#1185
Avansert: Batterier og Lading / Lade elbil ute
fredag 26. august 2016, klokken 07:59
Hei!

Vi trenger en bil til ettersom jeg er lei av å gå til barnehagen for å hente og levere. Jeg tenker enten å kjøpe en brukt i3 nå eller vente på Ampera A.

Utfordringen blir garasjeplass siden vi har 2 biler fra før. En veteran som jeg fikser på og en nyere bensinbil som kona kjører til jobb. Kona er nok neppe happy med å måtte måke snø etc så det betyr at elbilen blir stående ute.

Hvordan er det med lading når man står ute om vinteren. Vi har 2 stikk på utsiden av garasjen. Det gir vel ikke mening å ha en ladestasjon ute?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA