Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elbil-1

#16
god folkeskikk er en selvfølge.

men andre har ikke noe med hvor lenge du trenger å lade - det er det bare du som vet.

blir som om du skulle slutte å legge varer fra kurven opp på båndet i remabutikken, bare fordi køen bak deg vokste.

du kunne jo handle en gang til i en annen butikk på veien..
#17
Burde vært et eget valg i avstemmingen:

"Lad så lenge du vil, du betaler for det" !
#18
Elbiler i media / Sv: Ytring på NRK: For mange ladekøer fra helvete
tirsdag 15. oktober 2019, klokken 14:45
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:11
Kanskje rema innfører et gebyr på de som har mange varer i kurven? Det kunne kanskje fått bort køen i kassa.

hihi - ser ironien i den kommentaren (håper jeg det var)

Vil dere at en kunde i butikken, som har lempet handelvogna full og skal handle for 10 ganger så mye som han med den lille varekurven, skal betale 50% ekstra for varene han har i vogna?

Det å gå i butikken 10 ganger og handle småvarer istedenfor en stor handlevogn skal bli belønnet?

Kanskje rema skulle ha 2 kasser i hver butikk - en med normale priser for småinnkjøp og en for de som skal ha en hel handlevogn - men der er prisen 50% høyere enn i små-kassa?

Det er slik lading prises i dag...  helt tullete spør du meg!


#19
Kjøpe elbil? / Sv: E-Tron 50 vs 55 vs Model X og rekkevidde/lading
lørdag 28. september 2019, klokken 20:53
Min egen erfaring er at X100 kun trenger 1 kort ladestopp på 20-25 min fra sarpsborg til trondheim. F.eks. dombås, om man tar en kaffe/mat/tissepause der allikevel.

Nå ruller tesla også ut 150KW lading på de fleste superladerne, så da blir det marginal forskjell på tesla sin ladefart kontra ionity/fortum m.fl.


#20
Tesla destinasjonslader på clarion collection hotel (i bakgården)

Type 2 plugg om bilen tar det?
#21
Lade hjemme / Sv: Lading på gammelt anlegg - beste løsning?
torsdag 15. august 2019, klokken 12:25
Bruk eventuelt noen hundrelapper på å bytte stikkontakten til blå kontakt.

Elektrikeren kan samtidig se om anlegget er "råttent" - men sannsynligvis vil det være mer enn godt nok, om man holder øye med stikk og sikring og sjekker varmgang etc.

#22
Lading av Tesla / destination charger CC Hamar - fungerende?
lørdag 10. august 2019, klokken 19:03
Noen som vet om de laderne på CC hamar parkeringshuset fungerer og er i drift?

#24
Hvis du allerede har en tesalader som du fikk med bilen er det ingen tvil: bruk den så slipper du legge ut mer penger på ennå en ladestasjon!
#25
Lading av Tesla / Lading lego house billund
lørdag 20. juli 2019, klokken 22:34
I parkeringshuset til lego house er det 10 stk clever type 2

10kr/time for parkering + betaling til clever.

Men, det er også et antall rød 400v/16A i phuset ( så hvertfall noen til venstre helt øverst ved nedfarten i hver etasje og en helt nederst til høyre for bommen ved utkjøringen. Rett ved p-plass) Sjekket ikke om det var strøm i dem.
#26
Lading av Tesla / Sv: Lading i århus DK - ikke på navi-kartet
lørdag 20. juli 2019, klokken 22:28
Det er superchargere der - 6 stk - utenfor tesla shop/servicesenter.

Adresse bredskiftevej 20

#27
Lading av Tesla / Lading i århus DK - ikke på navi-kartet
fredag 19. juli 2019, klokken 23:45
Superladeren utenfor teslabutikken i århus
Kommer ikke frem på navi i bilen ?

Andre som også mangler den?

Den er synlig i appen til Ndili som viser tesla superchargere....



#28
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Lynladere i Norge
søndag 14. juli 2019, klokken 18:43
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 14. juli 2019, klokken 18:25
Her var det mange fine ord fra Tesla gjengen gitt - som vanlig fra den kanten  :)

Dette handler ikke om Tesla hat, men om å kunne samarbeide om å nå et klimamål mot 2025 !

Tesla har fra dag en valgt å kjøre sitt eget løp. Ikke har de villet samarbeide med noen om standarder på kabler, lade nettverk ja faktisk på det meste. På Tesla 3 har de tatt litt til vettet og levert bilen med en europeisk standard kontakt slik at bilene kan velge Tesla eller ikke Tesla lader. Vi har i alle hørt hvor fantastisk dette lade nettverket til Tesla er - sikkert riktig og Tesla skal ha all ære for det, med da forstår jeg ikke hva en Tesla gjør på Ionity lader som er primært men som et tilbud til oss som ikke kan lade hos Tesla ?

Selv om det kommer et Ionity nettverk nå så vill ikke det dekke behovet på langt nær fremover, ifølge Elbilforeningen, og da kan ikke Tesla eiere konkurrere om disse plassene med oss andre. Noe helt annet hadde det vert om Nissan, BMW med flere  kunne benytte Tesla's nett men det er slik jeg forstår det ikke aktuelt for Tesla. Både Ionity og Tesla er kommersielle aktører som trolig har benyttet seg av de samme statlige støtte ordningene så slik sett står de likt.

Folk er hyggelig på begge sider, og jeg tror de fleste naboene mine synes jeg er hyggelig selv om folk her inne har sine syn på den saken..men så lenge Tesla's Musk ikke vil samarbeide så vil ikke jeg heller  :)

Så vidt jeg husker så har tesla invitert de andre bilprodusentene til å kjøpe seg inn i byggingen av ladenettverket - men de andre ville ikke gjøre
dette. De ville heller bygge eget (ionity)
#29
Resepsjonen visste ikke :(

#30
Lading av Tesla / Destination charging clarion hotel Air, sola
torsdag 11. juli 2019, klokken 17:19
Hotellet har 2 destination chargers i p-kjelleren. + 6 type 2 ladere.

Type 2 laderne er merket med easypark betaling 20,- pr time

Teslaladerne er ikke merket.

Noen som vet om det er kostnadsfritt å lade på teslaladerne? (Må bare betale p-avgift evnt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA