Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - aronesen

#1
Zoe / Sv: Priser service Zoe
onsdag 08. juni 2022, klokken 08:30
Sitat fra: fsorensen på fredag 04. oktober 2019, klokken 15:10
Vi hadde vår 2016 modell på 3. års service i sommer. Prisen ble rundt 4.000, men det var inklusive bytte (!) av 12-volts batteri, da MF av erfaring anbefalte å bytte det.
Be heller om at 12V batteriets tilstand sjekkes. (Kan også sjekkes i CanZe app'en).
Det er ikke nødvendig å skifte et fullt fungerende batteri.
Jeg fikk nytt batteri på garantien ettersom det konket ut etter nesten 2 år.
Dette batteriet har jeg hatt i snart 6 år, og det er like bra som da det var nytt.
#2
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
tirsdag 07. juni 2022, klokken 13:22
Da har jeg passert 250.000 km. SOH 91%
#3
Har kjørt snart 250 000 km.
Byttet bærekuler og endeledd selv for 4 år siden og har kjørt 150.000 km uten ulyd.
Bærekulene er ikke underdimensjonert. Problemet er at det nesten ikke finnes fett i mansjettene, slik at det trenger inn fuktighet med påfølgende korrosjon. Og da kommer slitasjen raskt.

Jeg åpnet opp de nye bæekulene og fyllte opp mansjettene med Mobilgrease 28 før jeg monterte dem.
Etter dette har bilen bare gått og gått.
#4
Zoe / Sv: Lading zoe
mandag 09. august 2021, klokken 22:16
Tror du må ha en overgang av denne typen for å få det til å fungere. https://elbilhjelpen.no/shop/product/type-2-lang-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler
#5
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
onsdag 17. februar 2021, klokken 22:09
Da har jeg rundet 210000. Batteriet har hentet seg inn igjen. SOH 95.
#6
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
tirsdag 24. november 2020, klokken 10:18
Nei.
Batteriet er så lite at det er ingen vits i å avslutte før det er fylt opp.
Når det er sagt, så blir bilen brukt såpass mye at den aldri står lenge med toppladet batteri.
:)
#7
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
onsdag 18. november 2020, klokken 11:45
Da har jeg passert 200.000 km. SOH fortsatt 93%
#8
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
lørdag 19. september 2020, klokken 22:27
Awsom :+1:
#9
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
onsdag 16. september 2020, klokken 17:45
It is the first generation battery, så I always charge it 100% if I can, to be able to do all my errands.
I use fast charger (43kw) a couple of times a month. 👍
#10
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
tirsdag 15. september 2020, klokken 18:25
190.000 km
SOH 93%
#11
Zoe / Sv: Fordekkene blankslitt på innsiden
tirsdag 21. april 2020, klokken 08:46
Jeg har en mistanke om at noen biler kommer med feiljustert hjulstilling fra fabrikk.
Jeg prøvde å reklamere etter første sesong på grunn av skjevslitte dekk, men måtte dekke kostnadene til hjulstillingskontroll og justering selv, ettersom bilen var brukt i over 6 måneder...  >:(

Og riktig nok, det var en god del justering som måtte gjøres.
Det er også begrenset justeringsmulighet bak (tror jeg), slik at det ikke var mulig å justere den helt inn.

I tillegg skifter verkstedet hele bærearmen ved slakk i bærekula forran, uten å sjekke hjulstilling etterpå.
Det skal ikke store variasjoner til i formen på bærearmen, før dette gir seg utslag i feil hjulstilling og dermed skjevsliting av dekkene.
#12
AC fleksilading / Fortum, Hjelmeland.
mandag 06. april 2020, klokken 09:24
Jeg måtte en dagstur tur til Hjelmeland i går, og var avhengig av å lade på flexladeren til Fortum for å komme meg tilbake igjen.
Men, da jeg koblet til ladekabelen lyste det rødt i begge uttakene.
Etter en telefon til Fortum, fikk jeg følgende beskjed: "Å ja den laderen, jeg kan prøve å omstarte den, men det vil nok ikke hjelpe. Det har vært mye problem med den og siste vellykkede lading var i slutten av februar. Du må nok finne en annen lader. Vi må nok sende ut noen til å se på den."
WTF. Laderen har vært ute av drift i over en måned og ingen har tenkt at man kanskje skulle få den fikset? Det hjelper heller ikke at den ser ut som operativ i ladekartet.
Dette er for dårlig.

Hell i uhell var at på grunn av arbeid i havneområdet var det tilgjengelig en boks med byggstrøm så jeg fikk ladet nok til å komme meg til neste funksjonelle lader.  >:(

#13
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
onsdag 11. mars 2020, klokken 10:47
170.000 og SOH har hoppet opp igjen til 94%
Merker ingenting på rekkevidden. Lader med nærmere 40kW opp til 60%.
Ingenting å si på ladehastigheten, når man sammenligner med nye Zoe.
Kunne ønsket meg større batteri, men har ikke det store behovet så lenge rekkevidden holder seg.  :+1:
#14
Zoe / Sv: Enøyd banditt
onsdag 19. februar 2020, klokken 10:19

Sitat
Oppdaget også da jeg kom hjem i dag at verken nær- eller fjernlys virket på den ene sia. Mener at kun nærlyset streiket på den første pæra, men det kan også være hukommelsen som spiller meg et puss. Uansett, jeg kjøpte to par da de var på tilbud, så jeg har ekstra pærer en stund til, men skal absolutt vurdere andre alternativer.

H7 Pæra har bare en glødetråd. På Zoe (og mange andre biler) brukes den til både fjern og nærlys.
Det betyr at enten virker begge eller ingen.  ;)
#15
Enig.
3kW blir for snaut.
Jeg har 1kW på trøsykkelen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA