Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - felix

#151
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.1
torsdag 26. februar 2015, klokken 09:07
Fikk ny oppdatering nå, blir vel den femte om det fremdeles er 6.1
#152
Sitat fra: Guybrush på tirsdag 24. februar 2015, klokken 16:03
Er ikke meningen å kuppe tråden, men hva er fordelen med en ladestasjon hjemme? Holder det ikke bare med en industrikontakt (Blå 3-pin IEC 60309)på veggen og en lang nok kabel tilkoblet den?

Bør ikke sette opp blå, men rød, dette er bedre tilpasset bilen, og du kan da lade på 3 faser 11 kw. Men det forutsetter at du har 3f 400v inn i huset. Tror det er vanlig i nyetablerte boligområder.
#153
Er det 400v 32a  anlegg?
#154
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpris på Tesla
torsdag 19. februar 2015, klokken 10:16
DJO jeg kjøpte og sånt så du, min hadde 0 kilometer. Men jeg sparte bare 87 tusen,-... Finn orket jeg ikke, +autopilot var det som fikk meg til å gå for Model S. Ser vinterdekka er med på PDFen, har de blitt trukket fra i showroom discount?
#155
Bruker 400v 16a 3fas, fant ut det var det mest økonomiske og greieste siden bilen bare har 1 lader, gjerne ikke fremtidsrettet, men pingla ut. Veldig greit å ha 11kw tilgjengelig, for da trenger jeg ikke å lade mer en 60-70%, og finner jeg ut at jeg må ut på tur, så er det så fort gjort å lade opp etter å ha kommet hjem fra jobb (150km). Ved 13a var det mer stress.
#156
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.1
torsdag 05. februar 2015, klokken 11:46
Sitat fra: felix på tirsdag 03. februar 2015, klokken 12:33
Da har jeg fått den 3dje oppdateringen ser det ut som...

Fikk den 4dje 6.1 oppdateringen tidlig i dag.
#157
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prisøkning årsfornyelse forsikring Model S
torsdag 05. februar 2015, klokken 10:58
Jeg bor i Rogaland, ny S85.
#158
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prisøkning årsfornyelse forsikring Model S
torsdag 05. februar 2015, klokken 10:50
Hei, ser at det er jo en del valg jeg må/kan ta.

Kan få fri kjørelengde med 6000,- i egenandel til 7601,- i årspremie. Er jo grei pris egentlig.

Nå har jeg 16000 km med 3000,- i egenandel til 7726,- i årspremie. Vet ikke hva som lønner seg med tanke på egenandelen.

Dette er med bonus 70% 5 år, går opp til 75% om noen måneder.
#159
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.1
tirsdag 03. februar 2015, klokken 12:33
Da har jeg fått den 3dje oppdateringen ser det ut som...
#160
Hvor høy spenning er da bra? Får mellom 236 og 240. Dette er fra min vesle garasje.
#161
Der ja. Med autopilot. Den kom en liten time etter en 10 min kjøretur:)
#162
Jeg var inne på "My Tesla" ser nå at "Produktmerknader 6.1" dukket opp, den var ikke der igår. Håper det betyr at oppdateringen er rett rundt hjørnet.
#163
Hei, er det noen med den nye S 85 med autopilot som har fått 6.1?
#164
Har heldigvis TN-S 3 fase, heldig sånt
#165
Jeg kontaktet i dag elektriker, og han prøvde å få meg til å gå for 32a eller mer. Men maks for min bil er jo 16a, og da vil jeg trekker 11 kw. I huset så har jeg inn 40a, dette måtte da opp til enten 50a eller 65a. Jeg tror det vil gå greit med 40a, selv om jeg bruker 1 tredjedel til bilen, lading skjer ofte på natten, og da bruker jeg ikke så mye ellers. Noen tanker om at det kan lønne seg i det lange løp med og øke inntaket til huset? Og om det holder med 40a? Noen som har 40a, og bruker 16a lading på alle 3 fasene?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA