Jeg har heller ikke klart å få aktivert appen. Nå fikk jeg nettopp en epost fra Renault med at de har problemer med servere i Frankrike og at jeg må smøre meg med litt mer tålmodighet... Jaja, får bare håpe jeg venter på noe godt.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: overskyet på lørdag 30. november 2019, klokken 17:35Skader jo ikke å prøve, er såvidt jeg forstår helt uforpliktende å prøve nettbil. 10-30% er er stort spenn, 10-15% under finn pris er greit for meg - blir det 20-30% under får jeg vurdere å selge selv.Sitat fra: hsa77 på lørdag 30. november 2019, klokken 16:05Sitat fra: Sense på torsdag 28. november 2019, klokken 20:41Nå finnes det jo heldigvis andre måter å selge bruktbil på enn innbytte eller selge selv på finn. F.eks nettbil.no eller sette bilen hos en forhandler i kommisjon. Kommer nok til å prøve nettbil.no når jeg straks skal selge en bil, dersom reklamen holder det den lover virker det som et greit kompromiss mellom innbytte og lav pris og det å selge selv til høy pris men måtte bruke lang tid.Sitat fra: tornaldo på onsdag 27. november 2019, klokken 22:48
Tesla gir latterlige lave tilbud på innbyttebiler, og slik sett kan selge for lavere pris en markedet ellers, og likevel tjene en haug med penger.
Og så kan man legge til at alle som bryr som om hvilken innbyttepris de får tilbud om fra Tesla, velger å selge bilen via andre kanaler.
Jeg fikk tilbyd fra Tesla om 130 000 mindre enn hva jeg fikk solgt bilen for via Finn. Da sier det seg selv at de ikke ønsker å hjelpe kundene med å selge sine bruktbiler, med mindre de sitter igjen med stor avanse.
Er litt usikker på hvor gunstig det er for nybilsalget. Vil tro det er noen kunder som er kun er vant til å bytte inn hos forhandleren når de kjøper ny, men som nå velger å beholde den gamle. Eldre kunder som min liker ikke å selge på Finn. Får han for dårlig tibud, går han heller til konkurrenten og kjøper deres nybil istedet, og lar de selge gamlebilen.
Har også tenkt å prøve nettbil. Står på nettsiden at du må forvente fra 10 til 30 prosent lavere pris enn om du selger selv. Så det høres ikke ut som det er veldig mye bedre enn innbytte, men litt kanskje.
Sitat fra: Marius76 på fredag 29. november 2019, klokken 17:00Da hadde det jo vært kjekt om de i det minste la inn en melding på nettsiden som forklarer problemene. Nå har bruktbilene vært borte i over ei uke, da bør man komme med litt informasjon!
Tesla har IKKE sluttet å selge brukt. De har veldig mange biler på lager, men i følge salgsavdelingen hadde de problemer med fakturering og nettside. Han mente siden kom opp igjen innen kort tid.
For min del spekulerer jeg i om de tar den ned før enden på kvartalet for å selge mest mulig av model 3 og eller nye biler.
Bruktprisene som kommer hos Tesla når de er oppe igjen, vil jeg tro er meget gunstige. Slik de lenge har vært.
Sitat fra: Sense på torsdag 28. november 2019, klokken 20:41Nå finnes det jo heldigvis andre måter å selge bruktbil på enn innbytte eller selge selv på finn. F.eks nettbil.no eller sette bilen hos en forhandler i kommisjon. Kommer nok til å prøve nettbil.no når jeg straks skal selge en bil, dersom reklamen holder det den lover virker det som et greit kompromiss mellom innbytte og lav pris og det å selge selv til høy pris men måtte bruke lang tid.Sitat fra: tornaldo på onsdag 27. november 2019, klokken 22:48
Tesla gir latterlige lave tilbud på innbyttebiler, og slik sett kan selge for lavere pris en markedet ellers, og likevel tjene en haug med penger.
Og så kan man legge til at alle som bryr som om hvilken innbyttepris de får tilbud om fra Tesla, velger å selge bilen via andre kanaler.
Jeg fikk tilbyd fra Tesla om 130 000 mindre enn hva jeg fikk solgt bilen for via Finn. Da sier det seg selv at de ikke ønsker å hjelpe kundene med å selge sine bruktbiler, med mindre de sitter igjen med stor avanse.
Er litt usikker på hvor gunstig det er for nybilsalget. Vil tro det er noen kunder som er kun er vant til å bytte inn hos forhandleren når de kjøper ny, men som nå velger å beholde den gamle. Eldre kunder som min liker ikke å selge på Finn. Får han for dårlig tibud, går han heller til konkurrenten og kjøper deres nybil istedet, og lar de selge gamlebilen.
Sitat fra: Kaspers1 på fredag 29. november 2019, klokken 10:26Enig. I og med at det er en stor oppgradering av det aller meste i den nye bilen er det nok lurt at den blir registrert som en 2020 modell. Når man en gang skal selge bilen kan det være lett å bli filtrert bort på finn av folk som søker etter 2020 eller nyere ZOE dersom bilen blir registrert i 2019.
Vurderer sterkt å vente med registrering av nybilen til rett over nyttår hvis utlevering blir rundt uke 50. Ser bedre ut hvis datoen på 1.gangs registrering er i 2020...
"Just my 2 cent"... ;-)
Sitat fra: HCO på torsdag 21. november 2019, klokken 16:02Kan jo bare svare for hvordan det funker på den gamle ZOE. Men der vil "midten av vifte bryteren" bare gi ventilasjon og ingen varme. Trikset er da, som du nevner, å programmere forvarming 15min frem i tid og så låse bilen - da kommer det varme. MEN er batteriet under 25% varmer ikke bilen! Dersom batteriet er kaldt og ikke klarer å ta imot all strøm ladestasjonen jan levere er jo denne begrensningen komplett idiotisk. Manglende varming under lading kan lett løses med software endring, håpløst at det ikke er gjort!
Er det noen her som har fått sin 2020-modell, som kan avkrefte (eller bekrefte) det motor.no-journalisten her skriver om manglende varme under lading?
Er det ikke bare å trykke på midten av "vifte-bryteren" for å starte klimaanlegget? Alternativt stille forvarming til nærmeste kvarter?
https://www.motor.no/tester/biltester/renault-zoe-2020/
Sitat fra: Trine2 på lørdag 16. november 2019, klokken 12:34Adaptiv cruise er kjekt å ha, her er e208/Corsa bedre. Skal man bruke bilen til pendling i tett trafikk med varierende hastighet er det helt klart en så stor fordel med adaptiv cruise at Zoe taper, synd det ikke kommer som tilvalg på toppmodellen, jeg hadde vært villig til å betale noen tusenlapper for acc.
Har ikke hørt noe, men det vil etterhvert komme på e-208 og Corsa. Føler begge disse er bedre kjøp en Zoe når man tenker på ladeløsning, utstyr og driftsikkerhet/vedlikehold.
Sitat fra: elektrolux på søndag 20. oktober 2019, klokken 08:19Kjekt alternativ til å montere en ladestasjon i garasjen, men ikke brukbar til gateparkering. Den er ikke vanntett nok til å ligge ute og med en pris godt over 10.oookr er det ikke noe jeg ville hatt liggende løst i gata...
Vi lanserer nå vår nyutviklede semiportable ladestasjon på inntil 3 kW for Renault Zoe.
Det blir en relativt hendig liten 13 kg ladekladd / semiportabel ladestasjon med innebygd ring kjerne transformator med en rekke smarte funksjoner som grid monitoring, ikke fullading og topp balansering.
Ladestasjonen er basert på EVTUN sin 2 fase løsning for enfase biler, men modifisert til bruk på 230V IT nett og Zoe.
Henges opp hjemme, og tas med i bilen ved behov.
Sitat fra: andersbj på mandag 07. oktober 2019, klokken 18:26Kanskje, kommer an på hvor mye du kjører i tillegg til pendling. Lete etter strøm mer enn et par ganger i uka virker slitsomt.Sitat fra: morten69 på onsdag 02. oktober 2019, klokken 15:49
Hvor lang vei har du til jobben, er du garantert ladeplass er viktige spørsmål. Jeg ville ihverfall kjøpt den nye som kommer nå fordi det følger med IT lader og den kan bruke hurtiglading noe den gamle ikke kan
Jeg har faktisk bare 15-20 km til jobb, så det er ikke lang pendleavstand. Så trenger absolutt ikke lade hver dag. Forandrer det hvordan jeg burde se på dette?