Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hsa77

#16
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
lørdag 01. februar 2020, klokken 12:48
Jeg har nettopp kjøpt Easee via Cirkle K - det vil jeg IKKE anbefale!

Installatøren tok kontakt og monterte ladestasjonen etter avtale, dette gikk fint og bilen ladet som den skulle.

Så skulle jeg koble laderen mot den fantastiske CirkleK appen for å  få tilgang på "smarte" funksjoner for å styre lading -  da begynte moroa... I appen må man legge inn en kode som skal følge med i et eller annet velkomstbrev, det hadde jeg ikke fått. Prøvde å ringe kundeservice, kom bare til en telefonsvarer, sendte en epost i steden. Neste dag fikk jeg svar og kode, men den klarte jeg ikke å aktivere i appen, får bare feil. Jaja bilen ladet da ihvertfall.

Neste dag får jeg en ny epost fra kundeservice, lader er nå "aktivert" og kan styres fra app. Appen lot seg ikke aktivere, fikk bare feilmeldinger. Bilen ville da ikke lade lenger! Jeg trengte strøm, prøvde å ringe kundeservice- men de er kun åpen mandag-fredag 08-16! Merkelig nok er jeg sjelden hjemme mandag til fredag 08-16, kundeservice for hjemmelading med slike åpningstider er en vits! Heldigvis fikk jeg ladet på jobb slik at jeg hadde nok strøm til å kjøre hjem.

Sendte en passe irritert epost til "kundeservice" og beskrev problemet. Neste dag fikk jeg svar om at de hadde litt tekniske problemer med appen. Kundeservice fikk programmert laderen til å starte automatisk uten autentisering, så nå har jeg en lader som ihvertfall lader bilen når jeg setter i kabelen. Appen har jeg nå gitt opp.

Hadde jeg visst hvor trøblete dette skulle bli hadde jeg bestilt en "dum" lader uten slike fantastiske "smarte" funksjoner.
#17
Model S 2013 - 2022 / Sv: reduced braking performance detected
lørdag 01. februar 2020, klokken 12:38
Har fått denne meldingen et par ganger etter å ha kjørt i saltslaps på E6 fra Oslo til Hamar. Et par kraftige oppbremsinger så forsvinner meldingen. Dette er nok et problem på de fleste elbiler (og hybrider) hvor hastigheten reguleres med elbrems under vanlig kjøring, når man da trenger å bremse kraftig er klosser og skiver fulle av møkk og virker dårlig. Har opplevd dårlige bremser på Zoen flere ganger under lignende forhold - men da fikk jeg ingen feilmelding, fint at Tesla varsler oss om problemet!
#18
Lade hjemme / Sv: Easee lader - direkte vs. via Tibber eller Cirlcle K
lørdag 01. februar 2020, klokken 12:28
Jeg har nettopp kjøpt Easee via Cirkle K - det vil jeg IKKE anbefale!

Installatøren tok kontakt og monterte ladestasjonen etter avtale, dette gikk fint og bilen ladet som den skulle.

Så skulle jeg koble laderen mot den fantastiske CirkleK appen for å  få tilgang på "smarte" funksjoner for å styre lading -  da begynte moroa... I appen må man legge inn en kode som skal følge med i et eller annet velkomstbrev, det hadde jeg ikke fått. Prøvde å ringe kundeservice, kom bare til en telefonsvarer, sendte en epost i steden. Neste dag fikk jeg svar og kode, men den klarte jeg ikke å aktivere i appen, får bare feil. Jaja bilen ladet da ihvertfall.

Neste dag får jeg en ny epost fra kundeservice, lader er nå "aktivert" og kan styres fra app. Appen lot seg ikke aktivere, fikk bare feilmeldinger. Bilen ville da ikke lade lenger! Jeg trengte strøm, prøvde å ringe kundeservice- men de er kun åpen mandag-fredag 08-16! Merkelig nok er jeg sjelden hjemme mandag til fredag 08-16, kundeservice for hjemmelading med slike åpningstider er en vits! Heldigvis fikk jeg ladet på jobb slik at jeg hadde nok strøm til å kjøre hjem.

Sendte en passe irritert epost til "kundeservice" og beskrev problemet. Neste dag fikk jeg svar om at de hadde litt tekniske problemer med appen. Kundeservice fikk programmert laderen til å starte automatisk uten autentisering, så nå har jeg en lader som ihvertfall lader bilen når jeg setter i kabelen. Appen har jeg nå gitt opp.

Hadde jeg visst hvor trøblete dette skulle bli hadde jeg bestilt en "dum" lader uten slike fantastiske "smarte" funksjoner.
#19
Zoe / Sv: My Renault app
onsdag 29. januar 2020, klokken 20:24
Sitat fra: Svein_H på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:23
The SMS function suddenly startet working again the other day. A nice function, it saves me the trouble of walking out to the garage to check the car manually, but I'm uninstalling the app. I never use it anyway, it's faster to activate the preheater manually in the car than having to find my work phone and turn it on every time just to use the app. And if they're planning to replace the SMS function with app messages I'm also deleting my account, that's a total deal breaker for me.
Det fant jeg også ut da det pep i telefonen midt på natta da bilen var ferdig med å lade. Før kunne man stille inn hvilke klokkeslett man ønsket å motta varsler, de innstillingene finner jeg ikke lenger.
#20
Zoe / Sv: Zoé ZE50: Tips and tricks
onsdag 29. januar 2020, klokken 20:18
Sitat fra: minibiti på onsdag 29. januar 2020, klokken 14:08
Finally someone else... I started to feel a bit alone here :)

As far as I know, your only option is via the app :(
Jeg leser det du skriver, men jeg har bare en gammeldags ZE 40 så jeg har ikke så mye å bidra med i denne tråden. Fortsett med oppdateringer når du finner ut nye ting! 👍
#21
Zoe / Sv: Zoe 2020 kurerer ladekøangst
tirsdag 28. januar 2020, klokken 18:18
Sitat fra: Magne St på fredag 17. januar 2020, klokken 00:22
Sitat fra: chriso89 på mandag 13. januar 2020, klokken 11:34
uten tvil en stor fordel for renualt zoe eiere.   Håper bare zoe en dag får ut fingeren og fikser det slik at man kan varme bilen mens man lader uten å måtte forvarme.  burde ikke vært så vansklig

Det eg håpar Renault får orden på, og det hadde eg venta at dei hadde gjort denne gongen, er at dei får slengt inn ein IT/TNladar i bilen, slik at ein blir kvitt utfordringa med eigen trafo på ITnett.
Bilen har fortsatt dei same utfordringane som dei tidlige modellane har i normalladesituasjonen i Noreg.

Det hadde holdt godt med ein ladar på åtte amp.  Og bilen er såpass "smart" at han finn fort ut kva nett han står på.  Og dersom bilen blir satt til lading på 10amp eller lågare, så er det den ladaren som skal brukas.

I tillegg så er IT/TNladaren meir effektiv ved låge effektar.  Dette forholdet burde også interessera  dei landa der dei har TNnett.
Energisparinga som elbilen kan få til, er det ingen grunn til ikkje å ta heilt ut!
Norge er et bitte lite marked for bilprodusentene.  Neppe aktuelt å montere  inn ekstra utstyr som kompliserer ladesystemet og øker prisen på bilen bare for å løse et sært problem som kun gjelder Norge. I land med skikkelig strømnett monterer man gjerne opp en 7kw ladestasjon, da er zoe effektiv nok.
#22
Zoe / Sv: My Renault app
fredag 10. januar 2020, klokken 20:22
Sitat fra: kjartanb på torsdag 09. januar 2020, klokken 08:07
Idiotspørsmål, hvor finne man aktiveringskoden?
Du skal ha fått en epost da appen ble lansert. Min epost gra Renault  ble klassifisert som søppelpost av gmail.
#23
Zoe / Sv: Getting some heat while charging
mandag 06. januar 2020, klokken 17:51
Eller programmere forvarming 15 min frem i tid på skjermen i bilen.
#24
Zoe / Sv: Getting some heat while charging
lørdag 04. januar 2020, klokken 12:01
Jepp, fungerer fint på min 2017 modell, mener også å huske at det virket på min 2015 modell. Uansett er dette en workaround på en dustete begrensning i bilens software, hvorfor mener Renault at man skal fryse mens bilen lader?
#25
Zoe / Sv: Zoe 2020 og TPMS
tirsdag 31. desember 2019, klokken 16:11
Pleier ikke å bruke "learning" når jeg bytter hjul, får ikke noen feilmeldinger. Har samme trykk i sommer og vinterhjul, så bilen merker ganske enkelt ikke at jeg har byttet!
#26
Zoe / Sv: Zoe 2020 og TPMS
søndag 29. desember 2019, klokken 12:22
Problemet med den gamle løsningen var jo at forhandlerne ikke visste om det og solgte biler med to sett hjul med forskjellige ider. Da jeg kjøpte min bil i desember 2017 hadde ihvertfall Motorforum Hamar skjønt problemet og solgte vinterhjul med klonesensorer. Hjulskift har fungert problemfritt for meg, er faktisk mer styr med Toyotaen som jeg må fortelle at jeg har byttet hjul på en svært ulogisk  måte (trykke tre ganger på en knapp i hanskerommet!).
#27
Zoe / Sv: My Renault app
søndag 22. desember 2019, klokken 16:40
Fint jeg følger ned på dette forumet, eposten fra Renault havnet i søppelposten...

Appen ble nå aktivert og koblet mot bilen uten trøbbel.

Førstesiden gir raskt oversikt over batteristatus og lading samt kjekk knapp for aktivering av klima. Men ladehistorikken finner jeg ikke lenger... Fremskritt at jeg slipper å logge inn hver gang, men noe stor oppgradering kan det ikke sies å være.
#28
Zoe / Sv: Leveringstid Renualt Zoe Z.E 50
torsdag 05. desember 2019, klokken 21:20
Nå som det drar seg mot nytt år er det vel en fare for at Renault skyver utlevering til 2020? Det er jo nye utslippsgrenser i EU fra 2020, mye penger på spill om gjennomsnitt for alle solgte biler er over 125g CO2/km. Vet ikke hvordan Renault ligger an i forhold til kravet.
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: S60 2014 med 7 seter til 369k
torsdag 05. desember 2019, klokken 19:50
Venter selv på att Teslas bruktbiler kommer på nett igjen! Det lå flere s85 til under 300k der, og da med 2 års utvidet garanti - det kan jo fort være verd noen titusener.
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har Tesla sluttet å selge brukt?
onsdag 04. desember 2019, klokken 15:50
Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:28
Det gjelder de ansatte også. De er like irritert
Har du pratet med noen som har en ide om når problemene er løst?

Er på jakt etter ny (brukt) bil for tiden og er derfor interessert i å vite om det er noen vits å vente på tesla eller om jeg må finne bil på finn...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA