Sitat fra: TM på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 18:12Metallic er vel 5000kr tillegg.
Har det kommet opplysninger om pristillegg for metallic og vinterhjul ?
Er snakk om at det kommer en hvit farge som ikke er metallic og som da er "gratisfarge"
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TM på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 18:12Metallic er vel 5000kr tillegg.
Har det kommet opplysninger om pristillegg for metallic og vinterhjul ?
Sitat fra: tugit på mandag 29. oktober 2018, klokken 15:11Akkurat, dette skurrer veldig for oss, SørKorea med sin dominerende industri på mobilteknologi, synes det er greit å nedprioritere mobil kommunikasjon til Kia bilene i Europa, noe de har neglisjert i årevis.Sitat fra: xyzzy på mandag 29. oktober 2018, klokken 15:05Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:51
Har de blandet kortene, KIA er jo posisjonert som "Value" merket, Hyundai som det litt mer upmarket.
Hvordan de da rettferdigjør en strategi med 50000kr mer for Kia i.fht. Kona uten noe særlig merverdi henger ikke sammen.
At Kia FE så blir stående som utgaveversjon uten app og hengerfeste, når senere utgaver får det, vil videre senke bruktverdi ganske mye.
400k for Kia eller 400k for Tesla M3 ligger valget klart for M3 som er langt mer moderne og fremtidsrettet bil.
Det er en bil i en annen og større klasse, den har noe utstyr som av en aller annen grunn forsvant på Kona (elektriske seter med minne) og Kona er opplagt feilpriset når man kan tjene 100000 på å ha stått i køen og flippe bilen.
Riktig pris er den som gir balanse mellom tilbud og etterspørsel.
Når det gjelder M3 er den forut for sin tid - førermiljøet er tilpasset egenskaper bilen ikke har de nærmeste årene: Selvkjøring. Er det en bil som skriker etter HUD er det M3. Gitt dagens dårlige miljø, Teslas vanskeligheter med å bygge kvalitet og kjempeproblemer på service/reparasjoner kan mange velge noe annet.
Det er jo positivt at M3 er forut for sin tid all den tid man kan oppdatere bilen på den måten Tesla har løst det. Niro fremstår i så måte som en bil "bakut" for sin tid. Den har ett elektrisk sete med minne. Ingen app, og nå snakker vi 2019. Til og med sparkesykkelen min har en app!
Sitat fra: Jakal på mandag 29. januar 2018, klokken 22:01Kan det være at noe av forsinkelsen skyldes at det er generasjonsskifte på gang med batterikjemien fra LG, og at Kona ferdigstilles akkurat i denne overgangen.
Hyundai er nå godt på overtid med å få ferdig spesifikasjoner og prislister for kontraktsunderskriving, hva nå det skyldes.
Sitat fra: TM på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:06Deleprisene KIA opererer med er nok riktig dessverre,
Er fortsatt nysgjerrig på om denne prisen faktisk var riktig. Det var ikke en «null» for mye, for 7400 kr er vel mer hva man må forvente.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:38Enig dette burde være sponset av Nordbysentret for å bedre en miljøprofil og gi insentiv for alle som kjører langt til sentret å bruke elbil heller enn fossilbil.Sitat fra: Hanz på torsdag 11. januar 2018, klokken 09:49
3 SEK pr. kWh: Men er det så ille da? Syns dette var helt grei prising av Vattenfall. ( Tror nok heller ikke dette er særlig god butikk for dem...)
Det er neppe god butikk for Vattenfall nei, poenget mitt var vel heller at senteret burde sponse dette. Slik det er gjort f.eks på Mosseporten eller inne i Strømstad. De andre ladeplassene på Nordby er jo gratis, kun disse nye de tar betalt på.