Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AmocoCadiz

#1
Mii electric / Sv: SEAT Mii Electric Frii
onsdag 27. november 2019, klokken 11:47
Sitat fra: goggo på tirsdag 26. november 2019, klokken 20:47
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 26. november 2019, klokken 19:42
Ellers er det vel bare å melde seg på, for evt. å droppe å signere kontrakt når den tid kommer.

Jeg snakket med de på tlf i dag og forsto det som at det ikke er mulig å trekke seg etter at man signerer med bankid i morgen.  Forøvrig så er visst levering av disse nye 350 bilene først til sommeren 2020, så da tror jeg at jeg står over.
Jeg får se hva det står i mailen i morgen, og tar det derfra :)

Mvh
Hugo
Kommer ikke dette inunder fjernkjøp og 14 dgr angrerett, eller er det unntak her?
#2
Fortsatt ingen levering her heller. Bestillt LR RWD 24 april  (2019). Lagt til hengerfeste samme dag det ble forespurt om man ønsket det. Etter det svært stille fra Tesla, for ikke å si...steindødt på leveringsfronten.
#3
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
lørdag 22. juni 2019, klokken 19:28
Sitat fra: elbilen1 på lørdag 22. juni 2019, klokken 19:16
Hei.

Hvordan ser jeg hvilken versjon jeg har på ladderen min?
Log på  selve lader med wifi, står på laderens instillingswebside.
#4
Model 3 / Sv: Enormt antall biler i inventory
torsdag 13. juni 2019, klokken 13:10
Sitat fra: Jornvm på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:15
Jeg fikk endret min bestilling fra LR AWD til LR RWD. Når jeg først bestilte bilen i April var det etter vi fikk mail om muligheten for å ringe inn og bestille LR RWD, men nærmeste SC hadde nok ikke fått beskjed om det, da de fortalte at å bestille LR RWD ikke var mulig. Nå dukket det opp en LR RWD med AP og HF på samme SC i inventory, så fikk endret bestillingen min til denne uten problem :) Fortsatt med 19". Levering neste uke og sparte 50 000,- jamt over en bra dag for en Sunnmøring :D
Så noen inventory biler har HF?
#5
Model 3 / Sv: LR bakhjulsdrift
onsdag 12. juni 2019, klokken 19:41
Sitat fra: Amoss på onsdag 12. juni 2019, klokken 09:09
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 12. juni 2019, klokken 03:12
Eneste litt dumme sak med inventorybilene er de er fratatt garanti med kun 4 år 80000km mot egenbestilling som gir 5år 100000km.

Det gjelder så langt jeg kan forstå "utstillings- og prøvekjøringsbiler". De som selges som "Ny" må så klart selges med standard nybil garanti.
Gudene vet  hva Tesla faktisk aksepterer om 4 og 5 års tid,
men ser man på Tesla Norge inventory biler og velger NY kategori så er garanti redusert til 4 år og 80000km
#6
Model 3 / Sv: LR bakhjulsdrift
onsdag 12. juni 2019, klokken 03:12
Sitat fra: Quintilian på onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)
Imponerende hvis den faktisk befinner seg på oppgitt lokasjon og blir utlevert snarlig,
særlig fordi lik modell og specc bestilt begynnelsen av april ifølge dagens telefonkontakt med Teslaselger hverken er produsert eller har noe som helst leveringsdato!

Eneste litt dumme sak med inventorybilene er de er fratatt garanti med kun 4 år 80000km mot egenbestilling som gir 5år 100000km.
#7
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
mandag 10. juni 2019, klokken 03:48
Kommet plutselig veldig mange (over 100) model 3 på Tesla Inventory for umiddelbar levering,
men de fleste uten hengerfeste og AP.
Dette må vel ha en påvirkning på markedet og etterspørsel også ifht E Niro og prisbilde på den?

Ellers er vel Review'n over fra engelske Wired beste hittil for E Niro og viste godt på forskjellene mellom de to merkenes fremtoning, satsing og markedsgruppering.
#8
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
torsdag 06. juni 2019, klokken 11:32
Sitat fra: THE på torsdag 06. juni 2019, klokken 07:56
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. juni 2019, klokken 00:32
Vil en ha mer praktisk og trygg bil med E-Niro eller vil en ha en raskere og mer avansert bil med Model 3.
.... TM3 kan ikke leveres med HUD, varme i ratt, kjøling i seter, mulighet for trådløs lading av mobiltelefon bl.a., noe som er standard i e-Niro. ...
Nitpicking,
men HUD kan ikke fås på E Niro heller,
merkelig nok siden nye E Soul har og konsernsøsken Kona har det.
Vi liker veldig godt HUD som nyttig sikkerhetsutstyr med viktig info uten å måtte ta blikket av veien. Mangelen var med på å trekke ned vår interesse for E Niro, det pluss noen andre ting som helt manuel passasjer stol ( ikke el engang, men pumpe dra hendeler)
Noen umiddelbare pluss for E Niro er en allerede bra bygge kvalitet ( KIA Hyundai konsernet helt klart forbi billigsegmentet på vei oppover mot value plus og om få år  Volvo nivå?!?) Det styrker bruktverdien sammen med beste garanti.

Og bra serviceapparat, forhandler som svarer direkte på telefon og har servicetime på 1-2 dager. Det skaper trygghet og man blir fornøyd med bilkjøpet og er også det som trekker mest ned for oss ang Model3 kjøpet. (Tesla var nede i 37 min på telefonventing igår, og hadde da fortsatt ingen info men mye ferdigskrevne svadasvar som ble gjentatt om og om igjen....)
#9
Noen ting som kan prøves;
lås opp med låsknapp i dør på førerside, noen trykk på den
eller
noen lette men bestemte trykk på selve ladeluke akkurat hvor låsen sitter under
( ladelukelås kan mangle smøring, særlig hvis fått regn og snø inn i vinter)
obs at ladelokk lås har en fjærende roterende funksjon, så ikke bruk overdreven kraft,
dra da heller til Hyundaiforhandler som sikkert hjelper med dette med en gang.
#10
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
lørdag 18. mai 2019, klokken 12:38
Sitat fra: Olemann på lørdag 18. mai 2019, klokken 01:16
Hadde tenkt bytte ut min eNiro med en TM3 ja, men etter 1 døgn med TM3 er jeg ikke så sikker lenger.
Joda, mye mer HighTech, fantastisk skjerm, design, og ikke minst ytelse (hadde Performance).

Men, baksetet er ikke godt for voksne, førersetet oppleves mindre komfortabelt, ekte skinn er det ikke, kjøling i setet er luksus på eNiroen, men enda viktigere; opplevd kvalitet bl.a. lyden og følelsen når dørene lukkes er mer blikkboks på TM3 enn på eNiro.  Har jo lest om glipper, svak QA ved montering, fukt i lykter etc, men denne bikk-feelingen er ikke en feil, bare slik bilen er laget. Som de også annonser med, dette er Tesla for "folket" og ikke lenger Premium.
Så, det er forståelig at det er Kia som gir 7 års garanti og Tesla 5 år, og ikke motsatt.

Ytelse er en annen verden med TM3 selvsagt, også den faste "gocart" feelingen, der eNiro er som en komfortabel sofa som gynger ved belastning og kjørestilen blir rolig er TM3 det motsatte, der akselerasjonen er så rå at man ser stjerner og lyn fordi glasshinnen napper i netthinnen. Gøy er det, men antagelig mest gøy de første 100 gangene og i demomodus med naboer og andre som enda ikke har kjøpt bilen.
Hengerfeste frister mye og dermed TM3, men det frister også med et bagasjerom som tar inn større kolli enn treningsbaggen på tvers. Lengden gjør at TM3 er verre å parkere i trange bygater enn eNiro.
Oversikten forover er best i TM3 pga den store frontruta som er trukket ned, bakover derimot er oversikten på eNiro vesentlig bedre pga den smale bakruta på TM3.

Så, valget står mellom en solid, kjedelig, gjennomført og ombygd fossil som eNiro er og en HighTech desigbil med oppdateringer man ikke aner hva blir, mye krefter og der resettknappen på rattet ble hyppig brukt, i Windows kalte vi det i sin tid Blue Screen, akkurat det trenger jeg ikke på en nybil - kanskje ombygd fossil beholdes et par år til.....men, sikker er jeg ikke, det skal sies :)

Rett og slett ikke lett å sammenligne disse her, det er mulig å sammenligne fjellhytte og sjøhytte, men dette blir som å sammenligne fjellhytte med juleferie - det blir lett krøll med kriteriene da.
Har langt på vei endt opp med samme vurderinger mellom E Niro og Tesla model 3.
Bestillingen av model 3 er fortsatt helt feil lagt inn på konto, selv om bestilling ble gjort direkte av selger på Tesla Skøyen. Flere kontakter med selger og kundeservice lover hele tiden rette opp, men ingenting skjer. Prisene har i mellomtiden gått jojo. Starten for Tesla bilholdet har ikke styrket tiltroen til Tesla,
tvert imot seiler E Niro tilbake opp som traust men solid bil med et  solid salgs og serviceapparat.

Som det er nå går vi nok heller for ENiro.
Spurte forresten KIA om de for tiden har kjente kvalitetsproblem med bilene ved utlevering, kvalitet på lakk, transportbulker/ riper eller problem med panelgaps på E Niro(!) Da lo hun nesten og sa det ikke vært noen avvik.
Ja det er få E Niro biler produsert, men jeg mener ny bil skal skal være riktig skrudd sammen og leveres ut uten å måtte tenke på  transport skrammer i tillegg.
Et solid service og salgsapparat hvis man trenger det har også en verdi i bilholdet.
#11
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
onsdag 15. mai 2019, klokken 15:31
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 08. mai 2019, klokken 07:42
Da var hengerfestet på plass også på Model 3, så nå trenger man ikke vente forgjeves på at e-Niro skal få det: https://www.tv2.no/broom/10593694/
Kom ny SMS info fra KIA idag. Første de informerer er spørsmålet  om hengerfeste kommer på ENiro, men hvor de igjen ikke kan bekrefte noenting om det faktisk kommer, kanskje tidligst 2020.

På Tesla modell 3 kom info om hengerfeste og oppgradering av bestilling ble bekreftet på noen få dager. Biler med hengerfeste allerede produsert og sendt, de første får vel om noen dager.

Forundrer meg hvor lite KIA  og importør makter å konkurere mot Tesla.
#12
Mange referalkoder her inne og det er greit,
synes det er ok å fordele litt slik at ikke alle bruker youtubene sine,
valgte selv en randombruker sin referal fra her inne som sikkert blir glad og jeg også som får litt superlading.

Her er min kode hvis noen vil bruke den

https://ts.la/sven75992

(Er ikke youtuber, garantert!)
#13
Model 3 / Sv: Pris SR og LR RWD
torsdag 09. mai 2019, klokken 21:31
Sitat fra: Haraldmm på tirsdag 07. mai 2019, klokken 12:40
Spurte "min" salgskontakt ift når jeg fikk oppdatert salgskontrakt (hvor AP er inkludert i prisen for de av oss som var heldige å bestille LR RWD før 30. april/1. mai) og fikk dette til svar nå:

SitatJeg har fått beskjed fra øvrige hold at de jobber med oppdateringene fortløpende. Jeg har dessverre ikke fått noe tidsestimat på når den nye er på plass, men jeg har fått beskjed om at det vil bli oppdatert  :)
Fått lignende svar etter ingenting skjedd på kontosider tross direktebestilling og lovet oppdatering 3 ggr. Dette etter 3 uker med direktebestilling av LR RWD. Dette er tydeligvis vansklig å få utført, hun kunne ikke beskrive grunn eller hva denne prosessen besto av.  Trøsten (?) er at det nå er ingen problem få med hengerfeste på bestillingen av LR RWD. Etter telefon igjen idag kan de heller ikke lenger antyde leveringsdato (ikke engang om de klarer før 2020). Spurte da om dagens status om levering av andre model 3, LR AWD muligens juli og SR pluss kanskje allerede september.
#14
Hyundai KONA / Sv: Hyundai oppgraderer Kona Electric
torsdag 09. mai 2019, klokken 15:46
App er vel nyttigste oppgraderingen. Prisen på ny bil øker litt også.
#15
ID.3 / Sv: Reservasjon I.D.
onsdag 08. mai 2019, klokken 20:32
Og nå kl 2030, VW endret til ny info 2130...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA