Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Bonk3rs

#1
Model Y / Mistet servostyring, antispinn osv. etter oppdatering.
søndag 26. desember 2021, klokken 10:51
Etter oppdatering til V11 kom det masse feilmeldinger.
Bilen har mistet alle hjelpefunksjoner som servo, antispinn og antiskrens.

Noen som har opplevd det på helt ny model Y?
Har varslet Tesla. Men de har ikke ledig time før ut i januar. Får bare håpe de vurderer det som litt mere viktig enn "dugg i baklykter" ;)
#2
Hei
Noen som vet hvilken dekktrykksensor som leveres på Zero G felgepakken?
Jeg fikk et sett med disse fra Tesla men det står ingen stedet hvilken sensor som er levert.
Jeg har en Perfomance model 3 2019. Kan de være så flinke at de har klart å levere med rett sensor?
Skal selge dem ubrukt, så jeg får ikke muligheten til å sjekke ut selv...
Hadde håpet at det er Bluetooth da...
#3
Model 3 / Klunkelyd fra aksling/hjuloppheng
torsdag 12. september 2019, klokken 20:10
Er det noen her som har denne ulyden på sin model 3? Jeg har en Pm3.
Jeg har hatt ulyden siden påsken. Da hadde bilen gådt 4k km. Nå er den på 13k km

Den er nå på K100 for undersøkelser for 3'dje gangen. Så langt har de ikke klart å lokalisere hvor lyden kommer fra. Lydklippet er sendt til engeneering, så vi får se hva de finner ut...
Samtidig vet jeg at de prøver seg med å forklare meg at dette er normalt. De har prøvd noen andre m3'ere for å sammenligne, men jeg tror ikke de har klart å få frem den lyden på dem.

Hadde vært fint om noen her kan teste med sin egen bil, og gi meg en tilbakemelding.
Lyden får jeg ved å stå i en slak motbakke, mens jeg trykker med lette støt på wattpedalen. Helst fra stillestående.
Man kan si at lyden kommer hver gang det skjer en endring i spennet på drivverket (det var konklusjonen fra den ene verkstedmesteren på K100 iaf)

https://www.youtube.com/watch?v=_y5iX8dJ19E
#4
Hei
Jeg bestilte en felg/dekkpakke på Megahjul her om dagen til min X60D.
Så fikk jeg vite at vekt pr. felg til model X er på 950kg. Felgene som jeg bestilte hadde maksvekt på 900kg.
Jeg ble litt skeptisk, så jeg endret til en felg med maks 950kg.

Så, hva er maks vekt pr. felg til model X? Kunne jeg ha gådt for dem på 900kg?
#5
Bestilling og levering / De med levering Oktober/November
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 12:20
Dere som har fått eller får utlevert nå i oktober-november kan fortelle om deres opplevelser og erfaringer her.

Selv venter jeg på ny dato av utlevering. Sprekk i frontruta satte en stopper for utlevering i september. Har fått bekreftet fra firma som driver med bilglass at Tesla sliter med frakt av frontruter til X.
Ikke Serlig heldig for oss som venter da, når ny rute som kommer er ferdig knust.
Hvorfor bestille bare en(1) rute???
Så vår bekymring nå er om den neste ruta også er knust. Jeg håper bare de har tatt lærdom og bestilt flere denne gangen. Det kan jo tenkes at det kan komme flere biler med skadet rute.
Egentlig skulle ikke dette være kundens bekymringer.

Jeg hadde tatt dette med en klype salt hadde det vært snakk om ei lita uke forsinket. Fått beskjed liksom: ( beklager, men vi må desverre skifte ruta på bilen din først. Det tar desverre noen dager) Men 1 måned!!!

Heldigvis for de aller fleste av de over 800 som har fått sin X til nå, har det så vidt jeg vet gådt ganske greit.
Greit nok at noen har ventet over 3 år på bilen, men de fikk da bilene til noenlunde avtalt tidspunkt...eller?

Kunne ha skrevet mere om vår opplevelse, men det blir for innviklet.
Nå må jeg bare "håpe" på at de klarer å gjøre det riktig og at vi får X'en kanskje/forhåpentligvis i starten av november.
#6
Model S 2013 - 2022 / "CAR needs service" power redused
fredag 25. mars 2016, klokken 15:05
Noen som har fått opp denne meldingen?
Fikk den for noen dager siden.
Har sendt Mail til Tesla og lagt igjen en"bug-report" fra bilen.
Har fått tilbakemelding om at de skal se igjennom loggen og se hva som feiler.
Vet ikke om det er så mange som jobber på Tesla i påsken.
Befinner meg i Nord-Norge, men håper jeg klarer å kjøre bilen til en SC på Østlandet rett etter påsken.
Det et ikke mye kraft å skryte av i bilen nå. Men det går å holde jevn fart. Blir dårlig med forbikjøringer :(

Jeg har en anelse at dette er den berømte "powerswitch" feilen.
Noen her som har opplevd lignende?
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Brukte Concavo 20" selges
tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:25
Hei
Jeg selger mine Concavo 20". Disse passer rett på Tesla Model S. Bilen får et rått utseende!

Ligger ute på:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=56034555
#8
Lading av Tesla / Ladeproblemer i kulda?
søndag 01. februar 2015, klokken 13:50
Hei dere!

Skulle starte lading i dag, men oppdaget at det kom masse klikkelyder fra kontaktorer inni bilen, pluss klikkelyd fra UMC'en. Lader med blå kontakt og 25A. Ladingen startet altså ikke.

Spenningen i displayet fløy opp og ned mellom 240v og 0v. Og ladestrømmenn sto hele tiden på 0A.
Bilen står i en garasje uten oppvarming og den har kun vært brukt til småkjøring de siste dagene.
Har sett på speedometeret at de stipplede linjene har vært der hele tiden. Så jeg har en teori om at batteriet er for kaldt til å ta imot lading.

Jeg klarte til slutt å starte lading etter å bytte til schuko og 13A. Tok den så over på blå kontakt som startet lading etter mange klikk og klakk fra bilen. Hørte også den summelyden fra systemet som varmer batteriet. Det gikk på høygir!!!

Noen som har opplevd noe lignende?
#9
Lading av Tesla / Ladestrøm på type 2 kabel
fredag 02. januar 2015, klokken 21:52
Hei

Først litt info på bilen.

TMS 85kwh, Levert 2 nov. 2013, med enkellader. 

Skaffet meg en type 2 kabel i jula. Prøvde den på et uttak som hadde en kapasitet på 7,4 kw. Det blir typisk 1 fas, 32 amp. Men når jeg sjekket ladestrømmen i displayet stod det bare 13/32 amp. Fikk ikke justert opp noe mere heller.
Syns det var lit merkelig, så jeg dro her om dagen til Tesla for å sjekke med laderne hos dem. Nå på en type 2, 22 kw. Ladet med alle tre faser, men det stod fremdeles 13/32 amp. på ladestrømmen.
Slik jeg forstår det, blir dette 13 amp. av 32 som er maks pr. fase.

Jeg spurte dem på Tesla om dette var riktig og om at jeg fikk ladet på 11kw, 55km/t med det som stod i displayet. På det fikk jeg, ja.
Men den ene som var på Tesla akkurat da, var trolig en selger. Kansje ikke helt stødig på alt det tekniske...

Min TMS har jeg kjøpt brukt. Tidligere eier hadde ikke fått oppgradert det interne ledningsnettet. Men jeg får ladet på 32 amp med blå-adapteret.

Er det noen her som kan si meg hva som er riktig?       
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA