Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ihlhaug

#1
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 07. februar 2020, klokken 10:41
Sitat fra: ihlhaug på torsdag 06. februar 2020, klokken 14:23
Sitat fra: Vidar77 på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:24
Er det noen som sitter på noe info om det blir v2 eller v3 på gol?

Begge deler sier ryktene.

V3 vil kun være CCS ja, så kun en kabel. Ergo kun for modeller med CCS tilkobling.

Mon tro hvordan dette gjøres i praksis i så fall? Hvordan vet man om man får v2 eller v3? Eller blir det sånn at v3 blir kun CCS og at det blir det eneste som skiller?
#2
Sitat fra: Vidar77 på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:24
Er det noen som sitter på noe info om det blir v2 eller v3 på gol?

Begge deler sier ryktene.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
torsdag 22. desember 2016, klokken 17:53
Ser noen tenker 235 på vinter, har jo alt 245 på modell S. Er det noen som har testet dette ennå? Ellers kommer PH turbin i 22" nå også.. Blir fort de på meg på sommer, så original 20" på vinter. Nå gleder jeg meg bare til bilen kommer.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: prisen på brukt 70D
søndag 22. mai 2016, klokken 22:20
Du får jo en 85D for 740-750, så tror ikke du skal forvente mer enn 700.
#5
Det skal visst være slik. Jeg hadde det på min gamle og har det på min nye. Høytalerne i bakdøren skal ikke gi lav, mellom og høy, men kun mellom og høy. Det var iaf forklaringe jeg fikk fra flere hold. Skrur du av dolby får du mer lyd i de..
#6
Bestilt i april og time i juni er jo SUPERT! Jeg bestilte time i november og den skal inn neste uke, 5 mnd ventetid. Dette er normalt dessverre, men de tar jo bilen inn tidligere hvis det er noe som haster.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
torsdag 07. april 2016, klokken 09:40
Sitat fra: KristofferH på torsdag 07. april 2016, klokken 06:57
Takker F_P! Vet noen om det er strøm nok til 2 stk 650? ( 4stk). Begge kameraene har BV syken. Ofte det ikke blir lyd etc. 
Liker cloud funksjonen. Men kvaliteten suger iforhold til den tidligere FW. Så vurderer å ha 2stk.

Det er ikke nok strøm "i taket" til begge to. Da må du om så hente strøm til kamera nr to fra OBD2 kontakten.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Verdiforringelse pga skade
mandag 04. april 2016, klokken 22:10
De tar så jævla mye betalt for ting som ikke koster så mye altså.. Tok også bulk og ripe i bakfanger, men da hos Micropaint. Kostet 3800 og ble STRØKENT.
#9
Sitat fra: JumboTour på lørdag 02. april 2016, klokken 11:46
Sitat fra: ihlhaug på fredag 01. april 2016, klokken 19:54
Har dere ikke fått det med dere?! Prisen skal opp UAVHENGIG av dollarkurs. Prisen går opp i USA også...

Hva nøyaktig er det som tilsier at prisen skal opp?

-Selgere er alltid tjent med at de som kjøper har en følelse at det haster, de selger mer når folk tror de setter opp prisen hvert øyeblikk.
-Teknologien blir bare billigere.
-Erfaringen Tesla etterhvert opparbeider seg skulle tilsi at at de kan stadig gjøre forbedringer i produksjonen slik at produksjonskostnadene går ned.
-Etter hvert som markedet blir mettet, og ikke bare "early adopters" skal kjøpe bilen, vil prisen hos kjøper spille en viktigere rolle.
-Dersom gapet mellom Mod S/X og Mod 3 blir for stort går salget for mye ned på de eksisterende fordi de som vil ha Tesla heller venter i to år.

Så det er mulig det eksisterer mange rykter der ute om at prisen SKAL opp uavhengig av valuta, og disse ryktene tjener til en viss grad Tesla på at eksisterer. Derfor ser de ingen kortsiktig grunn til å dementere disse ryktene.

Jeg ser kun et par grunner til at Tesla skulle sette prisen opp:
-De vi sette prisen opp dersom de vet at dette ikke har signifikant innvirkning på etterspørselen eller de kan gjøre det som et virkemiddel til å holde etterspørselen nede fordi de ikke klarer å øke produksjonskapasiteten.
-Den andre grunnen kan være at de MÅ gjøre det på grunn av at de ikke klarer å finansiere de utvidelsene de gjør i forberedelsene til Modell 3.

Dersom de setter opp prisen samtidig med lanseringen av en facelift og økning av batteri, vil markedet se mildere på økningen fordi den enkelte kjøper kan forklare for seg selv og ikke minst for andre (f.eks. ektefellen
#10
Damn.. For 4000 og nedover kjøper jeg med en gang selv om jeg er usikker på om jeg trenger. Skulle akkurat til å bestille da prisene gikk opp, så var for sen..  >:(
#11
Hva måtte du ut med kvkleppe? Jeg er også ute etter en brukt en, men virker umulig å få tak i..
#12
Sitat fra: BMW850 på lørdag 02. april 2016, klokken 14:04
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 02. april 2016, klokken 05:08
Sitat fra: sven erik på lørdag 02. april 2016, klokken 02:27
i alle fall 2013 og 2014 modellene uten autopilot er nokk  brukt prisen alerede på vei ned siden vi vet at  3 kommer med det  å da kjøper ingen en bil uten  men er såent på de andre som kommer og om ikke de  tr en del av markedet

Ingen er nok litt å ta i. Jeg hadde ikke betalt for autopilot om jeg hadde kjøpt ny S i dag. For meg har det null verdi.

Samme her. Fullstendig uinteressant, foretrekker å kjøre selv.

Kan ikke fatte det. Jeg kjøpte ny delvis pga AP og det er helt genialt, brukes hver eneste dag.
#13
Har dere ikke fått det med dere?! Prisen skal opp UAVHENGIG av dollarkurs. Prisen går opp i USA også...
#14
Hvor på bilen blir egentlig dette, har skjønt at det er i hjulbuen en plass, men må jeg av med noe filt-deksel eller lignende?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pris på ekstrautstyr..
tirsdag 08. mars 2016, klokken 21:51
Det her er helt bananas! Prisen er samme i USA som den har vært hele tiden og nå er det altså over 50% dyrere i Norge. Vurderer å kjøpe midtkonsoll i USA å få familie til og ta over, sparer jo over 2000 kr på det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA