Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - HelectriC

Sider: [1] 2 3 ... 81
1
BMW i4 / Sv: Sunroof
« på: I dag kl. 09:30 »
De bildene jeg har sett ser det ut som i4 har en "gammeldags" takluke så jeg tror ikke hodet på fører får mer takhøyde. Titter litt på i4 selv og tror ikke jeg vil ha soltak. Nå tildags kan man skru på ac før man skal kjøre, så jeg vil si man ikke har like stort behov for takluke som gamle bilder som ikke hadde ac engang.

men takluke synes ikke jeg er der fordi man skal lufte ut varm luft. Det gir rett og slett en deilig følelse å kjøre med åpent tak. Hadde dog ønsket noe større åpning slik som Tesla Model S hadde tidligere. Det var digg! Jeg tror man må ha hatt det for å forstå og man får ikke være redd for luft som beveger seg eller lyder. Noe min kone er og ikke ønsker kjøre med åpent tak, mens jeg liker det!

2
BMW i4 / Sv: i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)
« på: I dag kl. 09:27 »
Hei, har bestilt I4 M50 fully charged før prisstigning i november. Fikk akademikerrabatt på 8% på bilens basisutgave. Fully charged hadde kampanjerabatt på 6000 og derved ikke berettiget 8% i tillegg på denne. Det står på akademikersidene at 8% skal komme i tillegg til kampanjen, med visse forbehold
Hva med dere andre som har denne bestilt, har dere fått 8% i tillegg til kampanjen?

nei, ikke % opp på vanlig kampanje.

3
BMW i4 / Sv: Ventilerte seter
« på: Onsdag 03. November 2021, klokken 15:28 »
Har det i nåværende elbil. Bruker det aldri. Kan derfor ikke se at det er nødvendig - ei heller bare for å kalle det premium. Ville nok heller foretrukket massasje…

jeg bruker det nesten året rundt jeg. Ikke i dypeste vinter, men ellers ved alle langkjøringer.

4
BMW i4 / Sv: Ventilerte seter
« på: Tirsdag 02. November 2021, klokken 16:57 »
Selvfølgelig ventilering, jeg har sluttet å kjøpe bil som ikke har det. Må liksom være på plass for å kunne kalles premium, spør du meg!

5
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« på: Fredag 22. Oktober 2021, klokken 17:15 »
Er det noe spesielt med nettopp iPace og ionity? Jeg har aldri hatt noe problem på første forsøk med Polestar 2 og ioniq5 på mange forskjellige ionity.

6
BMW i4 / Sv: Tester av BMW i4
« på: Torsdag 14. Oktober 2021, klokken 10:05 »
CarManiac er den Youtuber jeg stoler mest på vedr elbiler. Han er grundig og har fokus på selve elbilen men også kjørekomfort/følelse og er ikke en fossilbilførere som prøver å få elbilar å ligne på elbiler. Man må dog kunne tysk om det skal gi mening ;)
Han virker meget imponert av M50, men klager noe på baksete (det kan jeg fint leve med, sitter aldri der bak uansett jeg og barna er ikke så store at de har noe å klage på tenker jeg).

7
BMW i4 / Sv: i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)
« på: ſøndag 03. Oktober 2021, klokken 16:12 »
Det var jo noen som skrev de fikk 12%, men svarte aldri på hvordan. Mulig det bare er tull?

8
BMW i4 / Sv: i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)
« på: ſøndag 03. Oktober 2021, klokken 08:32 »
Rimelig fullspekka i Frozen Blue. Droppa utvendig karbon og beltestrammere men ellers har den det meste.

Fikk bare 4% rabatt så føler meg litt snurt over at alle andre fikk 8. Men samma det. Digger bilen og gleder meg!

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/e8a673e

Har du ikke storkunderabatt så har de blitt ganske streng på å ikke gi 8%. Jeg tror den enkelte forhandler kan få problem fra BMW Norge om de deler ut rabatten til de uten avtale, da mister liksom avtalen sin poeng.

9
BMW i4 / Sv: Bakkeklaring 12,5 cm
« på: Torsdag 30. ſeptember 2021, klokken 12:12 »
Hvilken teknologi de benytter er egentlig ikke så viktig, men jeg skulle gjerne ha bekreftet om bakkeklaringen holdes tilnærmet konstant uavhengig av last. 12,5 cm er jo ikke så veldig mye i utgangspunktet.
Uansett, det är elektroniskt styrd luftfjädring visar det sig.

Kun på bakakslingen, tror ikke du skal satse på å kjøre rundt med mexican hydraulics look ;)

10
e-Golf / Sv: Priser service e-Golf
« på: Torsdag 30. ſeptember 2021, klokken 12:10 »
Jeg valgte Mekonomen og betalte halvparten av det Møller ønsket ha for samme jobben.

11
i-Pace / Sv: 150 km rekkevidde ved under 22 kWh/100km "Ikke noe galt med bilen" sier selger..
« på: Lørdag 11. ſeptember 2021, klokken 19:58 »
Og alle moduler viser ca 90% kapasitet? Da er jo hele saken meget rar
Eksempelet er jo ikke fra TS sin bil.

Ok, så ikke det

12
i-Pace / Sv: 150 km rekkevidde ved under 22 kWh/100km "Ikke noe galt med bilen" sier selger..
« på: Fredag 10. ſeptember 2021, klokken 11:49 »
Har du tatt noen uavhengig battericelleanalyse? Jeg vet det er flere verksteder som har det som punkt når de gjør service på elbil, og da burde det ikke være så vanskelig å få dokumentert om noe er galt.

Eksempel på analyse.
Det er 36 moduler (a 12 batterier), du kan få status på modulene;

Og alle moduler viser ca 90% kapasitet? Da er jo hele saken meget rar

13
i-Pace / Sv: 150 km rekkevidde ved under 22 kWh/100km "Ikke noe galt med bilen" sier selger..
« på: Torsdag 09. ſeptember 2021, klokken 17:36 »
Har du tatt noen uavhengig battericelleanalyse? Jeg vet det er flere verksteder som har det som punkt når de gjør service på elbil, og da burde det ikke være så vanskelig å få dokumentert om noe er galt.

14
i-Pace / Sv: 150 km rekkevidde ved under 22 kWh/100km "Ikke noe galt med bilen" sier selger..
« på: Torsdag 09. ſeptember 2021, klokken 14:28 »
nå har jeg ikke lest alle innlegg i tråden, men det er vel garanti min 70% på batteri? Om Jaguar kan vise at batteri klarer å levere min 70% så er det ikke noe sak, men er det lavere (noe det høres ut som når jeg leser her), så må de jo rette opp i henhold garanti.

Er vel 70 % etter 160000 km eller 8 år. Bilen det her er snakk om er relativt ny...

Men garanti er jo før den gått 160.000 eller blitt 8år, så det er vel nå man kan kreve garanti om batteri er under 70%? Kommer man etter 160k km eller 8år da sier de selvfølgelig nei til alt ansvar.

Garantien er for degradering. Ryker en celle så er det en feil og du er ned på 75% og kan være der i mange år.

Siden celler ikke skal feile 100% er det i hvertfall en reklamasjons sak (5 år) men uten å være jurist så ville jeg hevde at de ikke skal feile individuelt innenfor 8 år.

akkurat! det går jo ikke å klage ETTER garantien gått ut.

15
i-Pace / Sv: 150 km rekkevidde ved under 22 kWh/100km "Ikke noe galt med bilen" sier selger..
« på: Onsdag 08. ſeptember 2021, klokken 22:21 »
nå har jeg ikke lest alle innlegg i tråden, men det er vel garanti min 70% på batteri? Om Jaguar kan vise at batteri klarer å levere min 70% så er det ikke noe sak, men er det lavere (noe det høres ut som når jeg leser her), så må de jo rette opp i henhold garanti.

Er vel 70 % etter 160000 km eller 8 år. Bilen det her er snakk om er relativt ny...

Men garanti er jo før den gått 160.000 eller blitt 8år, så det er vel nå man kan kreve garanti om batteri er under 70%? Kommer man etter 160k km eller 8år da sier de selvfølgelig nei til alt ansvar.

Sider: [1] 2 3 ... 81