Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sandvika

#631
Model S 2013 - 2022 / Sv: 85/90 kWh batteri i nye 75/75D???
tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:39
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:08
Naiv eller bare  ♪ ♬ ヾ(´︶`♡)ノ ♬ ♪
ja, det er lov, bare ikke bli for skuffet... ;)
#632
Model S 2013 - 2022 / Sv: 85/90 kWh batteri i nye 75/75D???
tirsdag 18. juli 2017, klokken 16:51
Nå har Tesla nylig flagget at de ikke klarer å produsere nok batteripakker. Tror det er ekstremt naivt å tro at de leverer biler med tusen flere celler enn de må... '
#633
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vurderer 85D
søndag 16. juli 2017, klokken 11:30
Premisset til n00b er også "normal motorveihastigheter 115-120kmt", 120kmt gir i følge Teslas tall 25% reduksjon i rekkevidde i forhold til 100kmt bare pga. luftmotstand. I forhold til 80kmt som sikkert er mer normalt de fleste steder i landet er nok differansen 1/3 eller noe sånt. Det noob skriver kan nok derfor være sant for han selv, men de fleste av oss vil nok se betraktelig bedre tall både fordi man ikke har tilgang til så gode veier eller kjører så gris i kombinasjon med vinterføre..
#634
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vurderer 85D
fredag 14. juli 2017, klokken 16:16
Når det gjelder vinterkjøring er det greit å være oppmerksom på at Tesla har vannkjølte batterier. De fleste andre elbiler har luftkjølte batteriet slik at denne overskuddsvarmen går til spille og man da isteden må benytte batteriets strøm til å varme opp kabinen, noe som gir mye av opphavet til  "vinterrekkevidde" for elbil.

Har man vannkjølte batterier betyr det at kabinen etter en stund blir oppvarmet ved hjelp av overskuddsvarme fra batteriet. Om man som nasatech skriver lader før avreise så starter du med varmt batteri, om ikke så vil du se at Teslaen bruker ekstra strøm i starten for å få varme i batteriet. 

#635
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autoparkering krasjet i bilen foran
mandag 03. juli 2017, klokken 11:59
Du har vel egentlig ikke forklart i det hele tatt hvorfor du syntes det var på sin plass å være frekk mot trådstarter, men jeg tror jeg forstår hva du mener.  :laugh:

Tesla har nå en market cap på 500mrd, vi bør være forbi å anse bedriften som et idealistisk prosjekt og brukerne som beta-testere.
#636
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autoparkering krasjet i bilen foran
mandag 03. juli 2017, klokken 10:37
Beklager, forstår ikke hva du mener her. Er det dårlig reklame for trådstarter at bilen kræsjer når den skal gjøre noe den er ment å skulle klare?   Du skriver også "Jeg er glad for at du ikke spurte om dette var en garantisak." Hva mente du i så fall med dette?
#637
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autoparkering krasjet i bilen foran
søndag 02. juli 2017, klokken 23:33
Sitat fra: snd på søndag 02. juli 2017, klokken 23:02
Sitat fra: Hakon_b på søndag 02. juli 2017, klokken 21:27
men brukte autofunksjonen for å illustrere hva Tesla kan ovenfor noen venner som satt på.
Det er ikke akkurat god reklame mtp hva de markedsfører rundt autopilot-funksjonen, og minst like skremmende.

Prøver å ikke være frekk, men siden du nevner det må jeg bare. Jeg mener at eiere som selv ikke vet begrensningene på AP HW er dårlig reklame. Først må man lære seg hvordan en park sensor virker og hvordan disse er montert ift. hindringene rundt.

Igjen, beklager...

PS: Jeg er glad for at du ikke spurte om dette var en garantisak.
Mulig du ikke prøver å være frekk, men du ihvertfall utrolig ignorant.  ::) Du gjør tabben å snuble over kjernen av problemet, -fra feil vinkel.

Flott at du og de fleste her på Teslaforum gjør det, men Tesla (med ambisjoner om å bli et av verdens største bilmerker) kan/skal/bør ikke forvente at sjåførene skal sette seg inn i alle teknikalitetene rundt hvordan proximity sensorene fungerer for å kunne nyte markedsført funksjonalitet. Feilkilder bør opplyses om og/eller aller helst tas høyde for i AP software. Vi snakker ikke om en tynn jernstang som stikker ut 1m høyde her, men et hengerfeste , dette er ganske vanlig rundtomkring og noe som software burde ta høyde for ved å øke tolleransen med noen cm på senter av bilen foran og bak.

Jeg bruker sjelden disse funksjonene selv, fordi jeg a) ikke fullt ut stoler på automatikken og b) etterhvert kjenne hjørnene på bilen godt nok til å gjøre det like kjapt selv, men skulle gjerne kunne henvist til denne funksjonen når andre låner bilen (og som ikke er teknisk anlagt)  skal parkere, da uten å først holde et foredrag om at bilen kan finne på å kræsje med diverse hindringer som ikke nødvendigvis er synlige for teknikken.
#638
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny 75D, er AP inkludert?
lørdag 24. juni 2017, klokken 19:11
Sitat fra: alda på lørdag 24. juni 2017, klokken 16:51
Smak och behag. Köpte AP1-bil ifjol, utan att aktivera AP. Har inte saknat det en sekund, öälskar att köra denna bilen - och det är jag som bestämmer farten!

Auto high beam fick jag med sista uppdate'n, kanske adaptiv cruise oxå kommer så småningom...? ;)
Du kan aktivera allt senare, men det är en del dyrare (moms i tillägg)

Har du hatt AP før? Om ikke blir blir det litt rart å si at du aldri har savnet det. Selv har jeg AP og bruker det 75%+ av tiden.  Når det er sagt så er jeg enig med tidligere taler angående fullstendig selvkjøring, når man ser hvor lang tid det tok å få AP 1.0 opp på et godt nivå så er kanskje det å vente å se en god plan før 2.0 betales.
#639
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sugekoppfester glasstak?
søndag 18. juni 2017, klokken 20:50
Sitat fra: mp352 på lørdag 17. juni 2017, klokken 09:21
Fant dette på ebay: http://www.ebay.com/itm/RockBros-Bike-Suction-Rooftop-Carrier-Quick-Installation-Roof-Rack-Three-bikes-/122485045127?var=&hash=item6278e6487a

Kan det være et alternativ? Prisen er jo latterlig lav i forhold til SeaSucker. Har ingen erfaring med det selv. Noen?
Kjenner jeg gleder meg til å møte deg i en venstresving i sommer der du kommer med "China Export" merkede Hong Kong sugekopper.   :o
(bruk hodet)
#640
Min observasjon her på forumet er at de som har størst problemer med det gamle panotaket er de som ikke har panotak.. 
#641
Har selv vært utrolig ambivalent på luft. Etter å ha konfrontert selger i drammen med skrekkhistorier fra andre merker og han svarte med at "så lenge man underspyler en gang i uka/hver 14.dag når det saltes så bør det ikke by på for mye uforutsette kostnader" ble det ikke det på meg. I dag er det mulig jeg hadde valgt motsatt da det nok hadde vært kjekt på hytteveien, i bunn av bratte bakker
eller hver gang man skal til Tesla på Rud ::)
#642
Har D, antar det er foran og bak. Trodde de bare hadde fett i DU.
#643
Tre dager venting på service, prisen er gått opp, men nå bytter de DU olje på 40.000km
#644
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bompenger innføres for elbil
torsdag 16. februar 2017, klokken 21:13
Ser av revidert Oslopakke 3 at det innføres bompengeavgift på nullutslippsbiler fra 2018, men ikke på hydrogenbiler. Noen som forstår logikken i akkurat det?
#645
Model S 2013 - 2022 / Sv: El-bagklap som eftermontering
søndag 22. januar 2017, klokken 19:16
Typisk ting som også må enables i software, da er DIY uaktuelt i de fleste tilfeller...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA