Sitat fra: geear på torsdag 09. februar 2023, klokken 09:17Så enig! Det ser bare rart ut. At best, får det bilen til å se ut som en Citroen.
Har aldri forstått pillar delete-greiene, men mesteparten her må ha vært gjort for egen del, ikke for salg.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: geear på torsdag 09. februar 2023, klokken 09:17Så enig! Det ser bare rart ut. At best, får det bilen til å se ut som en Citroen.
Har aldri forstått pillar delete-greiene, men mesteparten her må ha vært gjort for egen del, ikke for salg.
Sitat fra: HOFFERN342 på mandag 06. februar 2023, klokken 11:12Her synes jeg du er inne på noe sentralt. Tesla tok en tidlig ledelse i segmentet, og så prøver VW å følge. Tesla kuttet all unødvendig kostnad, så har VW prøvd å følge en lignenende strategi, sånn halvveis. Skal man gå i strupen på en segmentleder så kan man ikke gjøre alt nesten like bra. VAG må finne sine styrker å spille på dem.
Tesla er langt unna BMW i4 eller originale E-Tron nivå.. men de er milevis foran det skvipet Volkswagen gruppen har servert oss de siste årene siden ID3 kom ut.
Sitat fra: My2cents på fredag 27. januar 2023, klokken 13:45Dette er bare tull. Hentet forrige uke for bytte av b.la varmepumpe. 25k i egenandel var det som gjaldt.Sitat fra: Lucifer- på fredag 27. januar 2023, klokken 07:47
Jeg har bedt de bytte på min asap, da temperaturen er ustabil når det bikker -5. Jeg sliter dog med å få lånebil for avtalen. Siden det er rein lotto når de begynner, og verkstedet i Drammen er åpent på kveldstid også, er det jo ren bingo når den er ferdig. Til og med spurt om jeg kan få betale for en bil
Sikker på du vil ha lånebil? Husk at de bare har ansvarsforsikring!
Sitat fra: BjarneD på lørdag 28. januar 2023, klokken 18:10"De fleste lader mest hjemme hvor de fleste ikke har knapp på pluggen"
Hvordan det? Jeg har ikke skrevet noe om å åpne ladeluken, har jeg?
Sitat fra: Autowinder på søndag 29. januar 2023, klokken 11:33Nei, Møller eller VW ville ikke betalt og Dagbladet ville ikke latt seg betale. Den påstanden blir for dum. Når det er sagt så tror ikke resultatet er representativt. Delvis feil metode for rask oppvarming (avvisning) eller siste FW på vinterføre.
Betalt produkttest er ikke uvanlig i Dagbladet og partnere, det første som slo meg når jeg leste det. Det rimer ikke med noen andre tester...
Edit: som du kan se er testen også omtalt her og antatt en gammel republisert test: https://elbilforum.no/index.php?topic=62550.0
Sitat fra: BjarneD på lørdag 28. januar 2023, klokken 16:00Du vet at du kan trykke lett på ladelokket så går det opp?
De fleste lader mest hjemme hvor de fleste ikke har knapp på pluggen. Ellers er det håpløst tungvint å måtte inn i bilen eller inn på appen for å åpne frunken når handleposene skal lastes inn. FOBen er for meg verd det bare for det. Den tar nesten ikke plass i lommen. Uten FOB måtte jeg hatt med kortene som backup til telefonen for sikkerhets skyld, i hvert fall på langtur. Ellers er FOB som sagt praktisk når andre skal låne bilen.
Sitat fra: Andreas84 på tirsdag 17. januar 2023, klokken 10:46tror jeg kan betrygge deg om at regnestykket ditt er feil. Når du tar med alle kostnader koster billigste MYP 592'. Det er vel knappe 20k eller noe slik under prisen før jul.
Slik situasjonen er akkurat nå har jeg kun tapt ca 10 000,- på å bestille MYP før nyåret.
RWD model Y har 100 000,- prisreduksjon
MYP har "bare" 65 000,- prisreduksjon. Jeg frykter at MYP vil settes ned ytterligere.
Hvis jeg selger Performance og kjøper RWD vil jeg spare ca 180 000,-
Jeg sliter litt med å rettferdigjøre at 4WD, ekstra hestekrefter, topphastighet(og rattvarme?) er verdt 180k.
I tillegg har jeg hørt at det nye batteriet i RWD ikke tar skade av lading til 100%.
Hvis jeg slipper å bekymre meg over 20-80 regelen vil det si at hverdags-rekkevidden egentlig blir bedre, da jeg utnytter batteriet 40% mer.
Sitat fra: THE på lørdag 14. januar 2023, klokken 00:06Tja, du kan jo gjøre sammenligningen mellom de to på profittbidrag istedenfor så tipper jeg kanskje vi fort snakker om at kvotene bidrar med 10-15%Sitat fra: Moas på fredag 13. januar 2023, klokken 22:15Hvis tallene jeg har funnet er riktige så hadde Tesla ei omsetning på US$18,8 mrd. I Q2 2022, av dette utgjorde salg av CO2-kvoter US$680 millioner, dvs. ca. 3,6% av omsetningen. https://carboncredits.com/tesla-regulatory-carbon-credit-sales-jumps-116/.
Tesla tjener seg ikke fet på å selge biler, men CO2-kvoter. Da er det kvantitet som er viktigst.
Jeg vil ikke si at det er CO2-kvotene som gjør at Tesla tjener seg fete, selv om det er et godt bidrag i kassa.