Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - e-h

#31
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Kampanjerente på RWD - yay or nay?
søndag 17. oktober 2021, klokken 09:02
Jeg har ikke mye peiling på leasing siden vi ikke har hatt det selv, men det er ikke mange tilbud på elbiler jeg har sett hvor man ender med å betale mindre enn halv pris etter de tre årene. Så slik sett antar jeg at prisen sett mot andre leasing-tilbud er konkurransedyktig.
#32
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Forbruk med iPedal
torsdag 07. oktober 2021, klokken 13:29
Bilen har en form for clutch på akslingene foran og man snurrer derfor ikke rundt motoren når den ikke er i bruk.
#33
Vet ikke med vanlig 4wd, men P45 har i hvert fall LED-lys i bakluka som lyser opp bakken.
#34
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ladetråden
mandag 23. august 2021, klokken 15:00
I sommer med over 30 grader kjørte vi ikke mer enn 10-15 min før vi fikk bra fart på ladingen. Fikk toppfart på 226kW ved lading fra rundt 40%.
Toppladet dagen etter med start fra 81% og fikk da 125.5kW ved 82% og 20.1kW ved 96% hvor vi stoppet ladingen. Alle på samme ladestasjon.
#35
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Aktivering av utility mode?
mandag 16. august 2021, klokken 08:09
Bare for å presisere: det er ingen knapp, men man trykker på teksten "activate utility mode" fra bildet i posten over. Det vil da stå UTIL nederst i fører-displayet. Alt ser ellers likt ut.
#36
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Prøvekjøring og erfaringer Ioniq 5
søndag 15. august 2021, klokken 00:06
Har nå kjørt i bratte bakker i torden og et vanvittig regnvær. I alle modus, altså også eco og normal, bruker bilen 4wd oppover når bakkene blir bratte selv i 60km/t. Det samme gjaldt dagen derpå når det kun var igjen litt vann på bakken.
#37
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Skvettlapper
fredag 06. august 2021, klokken 19:32
Du får jo originalt fra Hyundai i hvert fall.
#38
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
torsdag 05. august 2021, klokken 09:25
I min bil lå det lapp om at det var full Mercasol behandling, så mer om sprøyting under. De har definitivt vært bak paneler så det er veldig positivt.
#39
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
onsdag 04. august 2021, klokken 08:33
Blir spennende å få vite hvor stor forskjell det er i bagasjeplass mellom Y og Ioniq 5. Endte på sistnevnte pga dårlig pris på Y og rask levering. Er godt fornøyd så langt. Hadde helt sikkert også vært fornøyd om det ble andre veien.
#40
Hyundai Ioniq 5 / Sv: 800 volts ladning, hva koster det?
søndag 01. august 2021, klokken 09:15
I dag vil vel f.eks. et Ionity abonnement endre dette regnestykket betraktelig. Vil tro at man kan komme godt utav det nedover Europa dersom man klarer å lade som «medlem» med rabatterte priser de plassene man reiser. Er en på FB som skrøt over tur til Toscana med sin P45. Mener han skrev prisene var rabatterte alle steder.
#41
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Prøvekjøring og erfaringer Ioniq 5
fredag 23. juli 2021, klokken 21:25
Sitat fra: Rapid på fredag 23. juli 2021, klokken 15:55
Det står på hyundai sin side at bilen kun kan forvarmes når den er plugget i laderen. Stemmer dette? Selgeren var ikke sikker.

Kan ikke svare for selve varmingen nå i sommer, men med app så kan man starte A/C og defroster uavhengig av om man er tilkoblet lader. Funker greit så lenge man husker det selv og ikke er avhengig av timer.
#42
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Et par spørsmål om Ioniq 5
torsdag 15. juli 2021, klokken 08:07
HUD er linket til seteminnet er min erfaring.
#43
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Prøvekjøring og erfaringer Ioniq 5
torsdag 08. juli 2021, klokken 23:56
 Bilen skal støtte 11kW (16A 3-fas), men lader bare en fase på 230V 3-fas har jeg lest.
#44
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Liten test i dag, 5.07.21
torsdag 08. juli 2021, klokken 08:26
Favorittene man kan legge inn har litt begrensede valgmuligheter, spesielt knappen på rattet. Føler ikke de vanlige tingene er så tungvint nå som jeg vet på hvilken skjerm de finnes. Så usikker på hvor nødvendig det er med så mye mer direkte snarveier enn det man får.
#45
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Prøvekjøring og erfaringer Ioniq 5
torsdag 08. juli 2021, klokken 08:22
5m 3-fas 32A Type-2 kabel var med bilen i tillegg til kladd.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA