Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - e-h

#16
Model Y / Sv: Fra LR til Performance
torsdag 23. juni 2022, klokken 21:33
Sitat fra: geear på torsdag 23. juni 2022, klokken 18:34
Understellskomponentene er vel identiske med unntak av dempere og fjærer, samt hjul.
Stemmer ikke helt. Faktisk litt andre stabilisatorstag påvist i en tysk gjennomgang.
#17
Nesten alle er hvite biler. I hvert fall noen sorte P også.
#18
Bestilling og levering / Sv: Tesla Y Long range vurderes
onsdag 15. juni 2022, klokken 15:08
Målte 13,7 cm i punktet rett foran bakhjulet på P. P skal vel være 14,9 cm ellers. Mener LR skal være 16,4 cm, altså 1,5 cm forskjell.
#19
Bestilling og levering / Sv: Levering model Y performance
onsdag 01. juni 2022, klokken 19:04
Håper du har  rett  :D (samme farge her, endret 27. mai og bestilt 15. mai)
#20
Model Y / Sv: 2022-modell LR vs P
lørdag 28. mai 2022, klokken 08:22
Sitat fra: geear på torsdag 26. mai 2022, klokken 20:37
Har ikke alle tilgang til delekatalogen?... Spørsmålet er demperen. Fant ikke delenummer på den.

Etter hva jeg kunne se har demperen bak forskjellig delenr. Demperen foran selges med fjær og har også forskjellig delenr. Bak har P delenr 1188465-00-E og LR har 1188463-00-C. Om det er forskjell i compression og rebound tuning har jeg ikke funnet noe om, men vil anta det basert på egen prøvekjøring.
Ang delenr må jeg gjerne ta forbehold om at jeg ikke vet om jeg ser på US eller EU delekatalog.
#21
Model Y / Sv: 2022-modell LR vs P
onsdag 25. mai 2022, klokken 00:30
Mulig placebo og ønsketenkning, men her er mine tanker fra kjøretur med begge i dag på samme rute.
Synes P hadde litt mindre romling på grov asfalt og at den ikke slo over fartshumper og andre skarpe ujevnheter som LR. Føltes mer tilgivende i dempingen merkelig nok selv om den føltes fast. Synes også setene kjentes annerledes ut (som om man sitter mer fast i setet i P), men mulig det kun er fordi den sikkert var mindre brukt.
Største forskjell er dog utseende og at LR kjennes som å kjøre i chill mode i forhold. Passasjeren sa ikke noe om forskjell på komfort i bilene.
#22
Noen som har målt bakkeklaring eller har prøvekjørt på hullete med grusvei? Tar den lett nedi eller er det bare skvettlappene?
#23
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 riper og sår bak
onsdag 23. mars 2022, klokken 16:36
Har du hund? Eller vært borti busker eller steingjerde.
#24
Kjøpe elbil? / Sv: Rwd eller gå over til AWD?
tirsdag 22. februar 2022, klokken 17:42
Bruker du snow mode?
#25
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
mandag 17. januar 2022, klokken 07:19
Sitat fra: Kristian O på søndag 16. januar 2022, klokken 10:35Fungerer I5 bra på vinteren med tanke på varme, framkommelighet, hurtiglading osv?

Fungerer bra så langt. Vintermodus med 4wd og pigg virker svært bra for oss. Selv på klunk is med mye regn over var det ikke antydning til å spinne. Varme finnes i massevis og er rask. Eneste problemet vi har er at det kan dugge på vinduene i auto hjem fra skitur når resirkulering går på i tunellene. Løses ved å slå på AC manuelt sammen med varme evt defroster en liten stund. Hurtiglading har jeg ikke prøvd siden i høst, men håper på software update med forvarming av batteri som lovet av Hyundai. 
#26
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Levering
fredag 07. januar 2022, klokken 16:15
Synes sensoren for kryssende trafikk er grei å ha. Fått varsel et par ganger i rundkjøring uten at jeg syntes det var noen risiko. Sensor for kryssende trafikk ved rygging er nok mer nyttig, da den reagerer på biler i blindsone for både speil, kamera og vindu. Er vel oftest slik at man ikke vet man trenger sensoren før man sover i timen og uhellet er i ferd med å skje.
Bruker HDA selvkjørende ofte på motorvei og landevei med suksess på vestlandet. Akkurat hjelp til filskift brukes ikke så ofte, da den ikke vil aktiveres før påkjørselsfelt pga to typer midtstriper (lang og kort) mellom kjørefeltene på motorveien.
#27
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Lydsignal ved start
onsdag 22. desember 2021, klokken 09:30
Ta på deg setebeltet før start av bilen så slipper du mange av disse.
#28
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Død bil - 12V batteri
lørdag 04. desember 2021, klokken 11:12
Sitat fra: Jebba på torsdag 02. desember 2021, klokken 22:28
Ladeluke fungerer kun fra nøkkel, kan ikke pushes for å åpne, men vet ikke om det er relatert.
Min ladeluke flukter ikke lenger med bakskjerm og virker ikke å trykke på. Fikk død bil pga lav 12V og beskjed om at ny ladeluke er bestilt. Ville nok sjekket med forhandler.
#29
Kjøpe elbil? / Sv: Brukt elbil: alder vs kilometerstand
onsdag 24. november 2021, klokken 00:23
Ang årstall for produksjon så tror jeg det sto på en lapp påsydd førerbeltet i nærheten av festet i gulvet/setet på vår Leaf.

Hadde sett på alder og antall hurtigladninger før kjørelengde ved bruktkjøp.
#30
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Viktige oppdateringer til Ioniq 5
torsdag 18. november 2021, klokken 16:01
Har i teorien fått oppdatert software på min bil og vinglingen eller hva man skal kalle det skjer nå med lavere frekvens. Lane keep er også mindre brå og hardhendt mener jeg. Har ikke hatt store problemer med dette tidligere, så min følelse bærer sikkert preg av dette.

Dessverre er det kommet diverse HDA feil og filskiftsassistent feil etter å ha fått ny software og selv installert siste kart og info-software. Tipper det er relatert til kart da dem skjer på samme sted hver eneste gang.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA