Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ovev

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12
31
Ladeplasser og ladekabler / Adapter fra type 1 til type 2
« på: Torsdag 07. Mai 2015, klokken 14:47 »
Jeg har prøvd å søke etter info om adapter, men får jo opp hundrevis av innlegg.

Er det noen som vet om det finnes et adapter man kan bruke fra type 1 til type 2.

Jeg har en hjemmelader boks med type 1 etter at jeg hadde en Nissan Leaf en stund.
Jeg vurderer nå enten en Golf GTE eller e-golf, men begge disse har vel type 2 kontakt.

Det hadde vært greit kunne bruke hjemmeladeren jeg allerede har til Golf-en.


32
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tur til Fitjar fra Bergen
« på: Onsdag 12. Februar 2014, klokken 22:19 »
Du klarer turen fra Sotrabroen til Heiane uten problemer. For et par år siden kjørte jeg tur/retur Leirvik/Minde uten lading. Dette gjorde jeg 4 dager i strekk, kun ene dagen fikk jeg varsel om lavt batterinivå. Den dagen snødde det lett, men veien var stort sett bar.

33
Leaf 2010-2017 / Sv: Kampanje på Leaf snart!
« på: Torsdag 24. Januar 2013, klokken 11:44 »
Hvordan får du det til? Bare mva-en utgjør 50.000. Kun 5.000 i vekt og effektavgift?

34
Model X / Sv: Model X - Dører
« på: Torsdag 03. Januar 2013, klokken 00:52 »
Model S er 2187mm inkl speil, 1973 uten speil. Model X har ikke speil.

35
Model X / Sv: Model X - Dører
« på: Onsdag 02. Januar 2013, klokken 23:59 »
Tesla har et bilde av Model S og X ved siden av hverandre ca midt på presentasjonssiden av Model X, http://www.teslamotors.com/no_NO/modelx. Bildet er egentlig to bilder ved siden av hverandre.
Måling av bildet gjort i et enkelt grafikkprogram tilsier en høyde på Model X på ca 1,65m med dørene lukket. Dørene åpne ser ut til å kreve ca 2,2m fri høyde. Dette forutsetter selvfølgelig at bildene av Model S og X er i skala ift hverandre. Bildene indikerer også at Model X er ca. 2.1m bred??

36
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Sv: Leaf leies ut
« på: Torsdag 18. Oktober 2012, klokken 18:20 »
Kan informere at jeg har hatt 1160 visninger på annonsen på Finn i løpet at kun 3 dager. Bilen ble i realiteten leid ut første dagen. ;D

37
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Sv: Leaf leies ut
« på: Onsdag 17. Oktober 2012, klokken 18:30 »
Tok ditt forslag om å legge bilen ut for leie andre steder enn forumet alvorlig og la den ut på Finn. Bilen er etter kun ett døgn på Finn utleid de første 6 månedene til høgere pris enn satt i annonsen. Har fått flere som har meldt sin interesse om å leie bilen.

38
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Sv: Leaf leies ut
« på: Lørdag 13. Oktober 2012, klokken 19:17 »
Litt vanskelig å få kjørt bilen til Oslo, tar flere dager på grunn av manglende hurtigladere langs E134.

39
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Sv: Leaf leies ut
« på: Lørdag 13. Oktober 2012, klokken 17:24 »
Ikke den helt store interessen for å leie bil ser jeg.

Setter ned prisen til 4.500/mnd. Det er samme pris som en annen på forumet leier sin bil ut for. Leieperiode kan selvfølgelig avtales.

Bor som sagt på Stord så hele strekningen mellom Bergen i nord og Sandnes i sør er aktuelt utleieområde.

40
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Leaf leies ut
« på: ſøndag 07. Oktober 2012, klokken 08:23 »
Jeg vurderer å leie ut Nissan Leafen min i perioden 01.11.12 - 01.09.13 på grunn av jobb i utlandet.

Bilen har vel bedre av å være i bruk enn å stå i ro.

Bor på Stord,

Pris 5.000,-/mnd.

Er du interessert send meg en PM.

41
Elbilen i Samfunnet / Bomsmell på 6000kr
« på: Lørdag 18. August 2012, klokken 11:32 »
http://www.h-avis.no/motor/fikk-bomsmell-pa-6-000-kroner-1.7492682

Igjen noen som mener at det er krav om brikke i elbiler.

42
Elektriske utfordringer / Sv: Leaf ville ikke starte
« på: Torsdag 28. Juni 2012, klokken 22:31 »
Kan det være et signal som starter lading av framdriftbatteriet og 12V batteriet samtidig? Framdriftsbatteriet blir jo ladet til 80 eller 100% avhengig av timer. Dette ladenivået holdes jo lenge som tilsier at ladesignalet ikke blir sendt igjen. Men, timere bruker vel litt strøm og dette tas vel fra 12V batteriet. Noe må jo også sjekke ladenivået på framdriftsbatteriet og det trekker vel også strøm fra 12V batteriet. Hvis da solcellene heller ikke lader 12V batteriet sålenge bilen er plugget inn må det jo bli tappet ned.

Jeg reiser på ferie i morgen i 4 uker uten Leafen. Jeg har satt bilen ute, med ca 50% på framdriftsbatteriet og ikke plugget inn. Jeg har også deaktivert alle timere. Bilen har forøvrig solcellepanel og jeg har plassert bilen slik at panelet får mest mulig sol på seg i den grad det er særlig mye sol på vestlandet.

43
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglader på Leirvik
« på: Tirsdag 19. Juni 2012, klokken 18:59 »
I dag var den offisielle åpningen av laderen.

44
Ladeplasser og ladekabler / Hurtiglader på Leirvik
« på: Mandag 18. Juni 2012, klokken 21:43 »
Da er hurtigladeren på Heiane Vest rett sør for Leirvik på Stord operativ.  ;D
Den er vel ikke offisielt åpnet ennå, men den fungerer. Det er forresten en ABB lader.

45
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde
« på: Tirsdag 05. Juni 2012, klokken 18:50 »
Da skjønner jeg, men som jkirkebo sier er det ingen biler i Norge som er levert med gammel software. Tabellen fra verkstedhåndboken stemmer ikke lengre.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12