Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjelli

#61
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
tirsdag 22. juli 2014, klokken 08:10
Sitat fra: Cato76 på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:07
Ser at de har redisignet ankerfestene. Er det noen som har fått disse festene ved bestilling fra Wispbar? Eller er dette noe Tesla har designet?

En annen ting som er viktig ved montering av disse takstativene er å legge en 3M film under hele "gummi-klossen" som ligger i kontakt med taket. Jeg fjernet nettopp mitt stativ og såg at disse hadde gnisset mot taket og laget et fint omriss av disse klossene. Håper at jeg klarer å polere dem vekk.
Jeg skal montere dem på igjen i dag og legger da 3M film på kontaktflaten.

Hvor får en tak i slik 3m film? Heter denne noe spesielt?

Mvh
Kjell
#62
Kjørte fra dyreparken til knaben (ca160 km) i natt mellom Kl 01:00 og 03:30 med åpent panotak. Helt magisk deilig.
#63
Det kan være du var maks uheldig ja. Men dette forteller ganske mye om servicen og hvordan en behandles når ting ikke virker. Med så dyr motor så må servicen være på plass. Da blir det ikke falco motor på meg :-( 
#64
Lading av Tesla / Sv: 220V kontakt i garasjen. Ikke Schuko?
fredag 20. juni 2014, klokken 08:32
ok, da blir det rød kontakt eller en løsning som Batteritralla har gjort. kost/nytte effekten er vanskelig å slå med den løsningen :)

Takk for alle gode svar folkens.

#65
Lading av Tesla / Sv: 220V kontakt i garasjen. Ikke Schuko?
torsdag 19. juni 2014, klokken 21:25
Å ha muligheten til å sette amperen feil slik sannsynligvis sikringen går er ikke verdens beste løsning synes nå jeg.
Er det ikke en bedre løsning altså? (utenom saltoboks og hele pakken der da.) Kan vel dissekere den nye Schuko overgangen og sette på blått 220V enfase stikk, selv om dette er og en dårlig løsning.
#66
Lading av Tesla / 220V kontakt i garasjen. Ikke Schuko?
tirsdag 17. juni 2014, klokken 15:26
Hva skal en sette opp av kontakt i garasjen?. Det holder lenge med 220V 10-13 Amp lading av Teslaen, men  ønsker ikke Schuko grunnet mange grunner (mekanisk holdbarhet er vel nr1).

Hva slags kontakt kan en sette opp? Er det ok å ha 220V enfase i et rødt stikk f.eks? Ønsker jo helst ikke å bruke allverdens overganger i det daglige heller.

Noen anbefalinger?

Kjell
#67
Kan en begrense hastigheten og effekten uavhengig av hverandre på MagicPie3 motoren?
Må en ha noe spesielt for å få dette til?

Hadde vært veldig greit å begrense hastigheten til 25km/t men ha nok effekt til  komme seg raskt opp de bratteste bakkene.

Ser http://www.bmsbattery.com/ anbefaler noen "heftige" batterier til denne motoren. Noe som kanskje er nødvendig?

#68
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lyd fra skjerm bak rattet.
tirsdag 10. juni 2014, klokken 14:41
hører det samme. men bare i det siste når det har vært varmt i været.
#69
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lyn og torden
fredag 30. mai 2014, klokken 08:33
Sitte i bil er det tryggeste en kan gjøre ved lyn og torden. Sjelden en hører om lynnedslag i biler.
#70
Rogaland elbilforening / Sv: Bli med å sette verdensrekord
onsdag 28. mai 2014, klokken 14:49
Dagbladet sin video var kjempebra. Stilig med filmingen fra drone.

#71
haha, ja, de var nok helt poengløse. Så jo bare dumt ut.

#72
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremselengde på TMS
tirsdag 20. mai 2014, klokken 20:12
Tenkte å teste bremsene skikkelig jeg og for en stund siden. Jeg tok først en skikkelig nedbremsing fra 80 km/t, der jeg stod alt jeg kunne på bremsen (var litt skuffet over bremseeffekten). Kjørte noen km og deretter prøvde jeg det samme en gang til på samme plassen. Bremselengden var merkbart mindre denne gangen. Bremsene hogget til noe voldsomt og det var noe helt annet denne gangen.

Jeg målte ikke (skulle gjort det) men lærte at en skikkelig oppbremsing på øde vei må gjennomføres med jevne mellomrom med denne bilen.
#73
her var det MYE :) Gratis på toppen av det hele.

#74
Hvor er du i landet da?
#75
Spennende. Nå bor jeg ikke så langt unna. Så hvis det hadde vært mulig med en titt når du har fått sakene....... :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA