Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjelli

#31
fikk du orden på dette?

Jeg får den meldingen når batteriet ikke er koblet i.
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
tirsdag 01. mars 2016, klokken 14:09
For å presiere litt mer. Jeg tar 12V til LED bar fra polene bak nosecone.
Led bar har ett rele som bryter 12V inn og ut samt ett styresignal inn. Det er på dette styresignalet/kabelen jeg har koblet inn puls fra fjernlyset (Via ett annet rele som er styrt av en remote igjen).

Jeg og har hatt bilen inne flere ganger, og ingen har nevnt noe som helst om dette. Helt til noe røk og dette kunne ha noe å si for garantien. 


#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
tirsdag 01. mars 2016, klokken 13:42
Hos meg var det alvorlig "tæring" på kontakten til sirkulasjons pumpa, som er en del av kjølingen/varmingen av batteriet. Denne kontakten er ikke tett på noen som helst måte, så for meg ser det ut som salt-tæring.

Jeg hadde koblet meg inn på styrestrømmen til fjernlyset. Strømmen til sirkulasjonspumpa og pilotsignalet til fjernlyset er i samme kabelbunt (sammen med ALT annet som er montert i bilen). Denne kabelbunten er definert som en selvstendig del av Tesla, og dermed er det "tuklet/modifisert" på denne delen, og dermed frafall av garanti på alt som er koblet til.

En kan mene hva en vil, men realiteten er at Tesla vil ikke godta å fikse noe på garanti hvis du har modifisert noe på den "delen". Her er det en tikkende bombe for de som har innstallert ekstralys, lys i frunk, lys i trunk og dashkamera hvis en er riktig uheldig.

For min del så ble det en jekla dyr ledbar som skal rett i søpla (eller tilbake til ekstralys.no da det er jo dugg inni den ser jeg nå, rigid 20).

#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
fredag 26. februar 2016, klokken 23:26
Sitat fra: SunSeeker på fredag 26. februar 2016, klokken 11:17
Sitat fra: Kjelli på fredag 26. februar 2016, klokken 10:56
Er det andre som har fått problemer med garanti på deler av bilen fordi en har koblet seg inn på styrestrømmen til fjernlysene?

Jeg er ute etter å komme i kontakt med andre som har fått "problemer".

Ikke problemer ennå, men har spurt på det lokale verkstedet, og de mente det var greit. Er det virkelig noen som lager problemer med dette??? Hva mister du garantien på? Ledningen eller hele det elektriske systemet?

Ifølge tesla main office, store (og dyre) deler av det elektriske systemet bortfaller all garanti på.
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
fredag 26. februar 2016, klokken 10:56
Er det andre som har fått problemer med garanti på deler av bilen fordi en har koblet seg inn på styrestrømmen til fjernlysene?

Jeg er ute etter å komme i kontakt med andre som har fått "problemer".

#36
Da har jeg kjørt fra Stavanger til Hammerfest i Teslaen.

Laderen på Joker Sørkjosen fungerte veldig bra, men jeg måtte justere ned til 28A (18KW) da bilen kranglet med den når jeg prøvde høyere en 28amp (heldigvis fulgte jeg med på appen da ladingen ramlet ned til 10-11KW). Skal teste denne igjen om 4 uker når jeg skal hjem igjen.
Jeg skjønner ikke hvordan en skal klare seg fra setermoen til Alta uten denne laderen. Ca 42mil klarer ikke jeg med bilen (med mindre jeg kjører i 60km/t da). Sånn sett burde det vært to ladere ved Joker Sørkjosen (Ser at det skal komme en ekstra lader her, veldig veldig bra.

Joker Sørkjosen anbefales, flott café med god mat, men lad opp til 100% på setermoen hvis en skal denne veien (det gjorde ikke jeg og det var en tabbe, måtte lade unødig lenge på 18KW).

Hvorfor viser ikke Joker Sørkjosen på Nobil sine sider?
#37
noen oppdatert status på Joker Sørkjosen?. Ser det er ett godt strekk fra Setermoen SC til hotell i Alta. Med 414km mellom disse to plassene så spørs det om jeg tør å satse på det.

Kjell
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
tirsdag 18. august 2015, klokken 17:41
Sitat fra: mr.rs4 på mandag 17. august 2015, klokken 23:28
Jeg er VELDIG intressert i dette, men skulle vært noen som hadde gjordt dette før, og at en kunne se i LIVE hvordan bra dette er/blir. Spesielt på mørke kvelder.

Du kan komme og se hos meg. Bor på sola. Har montert en slik ledbar.

Kjell
#39
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO-adapter for Europa
lørdag 04. juli 2015, klokken 01:00
Keg ser her at det er fler som får lav effekt på enkelte ladete. Er dette ett problem med laderen eller er det adapteret sin "feil". Er det noen som vet?

Kjell
#40
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO-adapter for Europa
fredag 26. juni 2015, klokken 16:51
Tester chademo adapter på kiwi sola. 49% på batteriet men får ikke mer en ca 20kw. Type 2 på samme lader gir 22 kw. Er dette normalt?

Kjell
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva f... vil dette koste?
onsdag 24. juni 2015, klokken 12:47
ihlhaug; hvilket forsikringselskap er dette?

Kjell Arne
#42
Helleland i dag.  2 type 2 plugger pluss chademo og css. Kjempebra plass på nordsiden. Endelig....
#43
Nissan e-NV200 / Sv: Nissan introduserer 7-seters e-NV200
tirsdag 19. mai 2015, klokken 14:59
Bilen er ikke enda lansert, og det var kanskje like greit for oss da vi har ombestemt oss.
Med såpass begrenset rekkevidde blir denne ikke aktuell som familiefrakter.

På en annen side så har vi prøvekjørt både el og diesel versjonen av denne. Diesel versjonen grunnet rekkevidden. El-utgaven er kjekk å kjøre. Diesel utgaven var som å gå 10 år tilbake i tid (mao helt uaktuelt).
med 30 mils rekkevidde hadde denne bilen vært perfekt for oss :)
#44
Sitat fra: Rapid på lørdag 09. mai 2015, klokken 23:04
Det ser ut som om det har kommet en ny trafo på plass  på nordsiden av Bens Cafe på Helleland nå. Håper det er for ladestasjonene

Det vil si på siden av bens cafo som vender mot krossmoen? I så fall er det flotte nyheter, da det er håpløst trangt og alltid fullt med biler mellom bens cafe og den pølsebua (bensinstasjonen). På Nordsiden av Ben's er er sjelden mye bil :)

Kjell
#45
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Grønn kontakt, hva skjer?
fredag 24. april 2015, klokken 10:54
Sitat fra: Petter Leaf på torsdag 16. april 2015, klokken 22:54
Veldig bra å lesa at Grønn Kontakt vil prioritere utvidelse av hurtigladestasjonen på Aksdal. Denne stasjonen er ofte opptatt. Det er stort behov for utvidelse av CHAdeMO samt CCS.

Hvor kommer denne informasjonen fra? Hvis de skal utvide laderen i Aksdal er jo dette kjempenyheter :)

Kjell
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA