Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjelli

#181
De to løfteørene bak på bilen som en ser når en står bak bilen, er det noe som blir brukt under montering av bilen?

K
#182
Rogaland elbilforening / Sv: Bompengeringen
mandag 11. april 2011, klokken 13:16
Bomringen har nå nye websider http://85.200.219.104/Takster-404.aspx

Som det fremgår på sidene til bompengeringen så MÅ en ha avtale og brikke for å få godkjent fritak. Synes hele formuleringen på web sidene er helt på jordet.

- Det er vedtatt av stortinget at EL-biler ikke kan kreves for bomavgift på Norske veier.

- Jeg vil ikke forsøple bilen med bompengebrikke i vinduet.

Irriterende, men kanskje jeg overreagerer som alltid når det gjelder bompengeringen på Nord Jæren (les: stavanger-ringen).

Kjelli
#183
Ser det er flere som kjører med feil lys på Imiev.
Har observert at en del velger lys manuelt og kjører dermed uten baklys etter mørkets frembrudd. 

Lysvelgeren skal stå i "AUTO".
I auto så skrur bilen kjørelys og baklys av/på automatisk, samt justerer navi til dag/natt modus.

Ett tips :)

Kjell
#184
Det står alltid maks trykk på dekkene. Inni døren er det en lapp med dekktrykk som er anbefalt av bilprodusenten. Det bilprodusenten anbefaler er alltid en del komfort tatt i betraktning. Ikke anbefalt å ha mer en det som står på dekkene. Prøv deg frem, jeg kjører det som står på dekkene.

Kjelli
#185
Sett vekk ifra at jeg ikke satte ladekontakten i skikkelig i går, og dermed oppdager halveis til jobb at bilen er skåltom for strøm, har det ikke vært noe tull med bilen.

Kjell.
#186

[/quote]

Klarte ikke å finne det i instruksjonsboken....  ???
[/quote]

Har selv lest dette. Enten i boka eller det heftet en signerte når en fikk bilen.

K
#187
Testet rekkevidden under de verste forholdene i går kveld.

Det striregnet og lå veldig mye vann i vegbanen (det var sent så det var lite andre biler på veien). Temperaturen lå rundt 1-2grader. Det blåste godt, så jeg kjørte frem og tilbake på motorveien for å få både medvind og motvind.
Jeg tror jeg må behandle rutene innvendig med noe da de dugger veldig lett synes jeg. Måtte ha varme eller aircondition på ca 40% av tiden på test-turen.

Resultat: 72,6km der ca 7 km var i 60km/h, resten i 90km/t. Lengden innkluderer 6 stopp ned til nesten null og deretter akksellerasjon opp til 90km/t igjen.

Ganske tydelig at det krever mye energi å kjøre under slike forhold, da dette er vel det korteste jeg har kjørt med Mjauen på en lading. Ikke så veldig imponerende, men så er det vel ingen som har påstått at det er dette den er beregnet for heller. Normalt kjører jeg et sted mellom 40-60km på en dag og er sjelden under halvfullt på batteripakka når jeg legger den på lading igjen.

Skal gjøre samme testen en dag det er litt tørrere i lufta og på veien.
#188
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lyse sine tre hurtigladestasjoner
tirsdag 08. mars 2011, klokken 15:30
Da stemmer det sikkert ang. bare en kabel.

Jeg fikk infoen fra de som stod og testkjørte kompressoren og holdt på med testing på plassen.
Men han var ikke el-kar han som stod der, og det kan være han har misforstått.

Da blir det sannsynligvis bare en kabel da. litt dumt, men forferdelig mye bedre en ingen kabel :)

Kjell
#189
Ladeplasser og ladekabler / Lyse sine tre hurtigladestasjoner
tirsdag 08. mars 2011, klokken 12:50
Var innom gass og hurtigladestasjonen i sandnes som lyse holder på å sette opp.
Iløpet av noen få uker skal hurtigladestasjonen på plass. Det er visst 2 uttak på hurtiglading stasjonen de skal sette opp. Pris på lading er foreløpig ukjent.

Det er også 2 stolper for senlading allerede på plass.

Det blir jo veldig greit å ta handleturen til Kvadrat, og på veien hjem stikker en bare innom hurtigladestasjonen en km nedi gata og få toppet bilen helt opp før en drar hjemover.

Ett skritt i rett retning.

Kjelli
#190
Iphone, null problemer (ser vekk fra litt dårlig lyd da).

Kjelli
#191
En skulle jo nesten tro at når en stiller det på varme i kupeen så er det varme i kupeen en ønsker først og fremst.
Dårlig design mao.

Kjelli



#192
du sliter nok i -24 ja, jeg synes det er kaldt med 5 blå ute. :)

Hadde vært topp om noe slikt hadde gått med Imieven og. Da ett elektrisk varmeapparat burde fungere kjempebra, men av en eller annen grunn gjør det ikke det. lurer på hva effekten av varmeapparatet er, noen som vet? Vet at hvis jeg setter inn en vifteovn på 1kw så er det stupvarmt inne i kupeen etter kort tid.

Kjelli
#193
Det skal ha sittet kun en person i hver bil. Ser på Imiev at kollisjonsputa er utløst på passasjersiden og. Skal den utløses når det ikke sitter noen i setet?

I så fall må jeg personlig være flinkere og aldri ha pakker ol. i fremre passasjersete. Kan bli en stygg situasjon.

Kjell
#194
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Automatisk lys?
søndag 20. februar 2011, klokken 16:36
Takk. Da funker alt som det skal. Var bedre å se kartet på gpsen og når den er i dagslysmodus.

Kjelli
#195
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Automatisk lys?
fredag 18. februar 2011, klokken 14:47
Fikk levert bilen forrige fredag og har kjørt mange mil på den tiden. Først vil jeg bare si at jeg er superfornøyd med bilen, den er sprek og god å kjøre. Trangt og intimt ja, men som bil nr 2 er den perfekt. Kjører aldri mer en 5-6 mil på en dag så rekkevidden er mer en nok for mitt bruk.

Har en Missbitchy Outlander utenom, og i denne så lar jeg lysvelgeren stå på auto. Dette fungerer helt supert.
Gleden var stor når jeg ser at Imieven også har denne "auto" modusen for lysene.
Etter å ha kjørt en halv dag så blir det bemerket at jeg ikke har baklysene på. Etter litt fukling med lysvelgeren så viser det seg at om kvelden så tennes alle lysene på bilen, men på dagen når det er lyst ute så tennes ikke baklyktene på bilen når lysvelgeren står i "Auto". Er dette korrekt?

Problemet er ikke enormt, men pussig. Er det ikke påbudt med kjørelys bak hele døgnet?
Er det bare min som oppfører seg slik?

Kjelli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA