Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lefsegokk

#31
Sitat fra: np på mandag 27. april 2015, klokken 15:03
Ikke hurtiglades mer enn en gang om dagen? Altså Oslo - Trondheim skal da i følge VW ta 4-5 dager, om man skal følge "reglene"???
VW sier at garantien på batteriet ryker dersom man hurtiglader mer enn en gang per dag.

De sier derimot ingen ting om hva dette faktisk betyr. Det kan bety at to ladinger på 1 minutt per stk tar garantien. Men det kan også bety at mer enn lading på 100% av batteriets kapasitet tar garantien.

Om de har instrumenter til å finne ut om man har hurtigladet for mye, vet jeg ikke.
#32
e-Golf / Sv: Hvilket stereoanlegg valgte du til e-Golfen?
tirsdag 28. april 2015, klokken 20:21
Sitat fra: mihkku på søndag 26. april 2015, klokken 14:03
Om du med skurring mener knitring så sliter vi alle med det
Jepp.

Er det noen som har erfaring med mini jack? Jeg gidder lett å kjøpe meg en sånn hvis den funker med spotify uten knitring. Eller skurring. Eller Sknitring.
#33
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
søndag 26. april 2015, klokken 11:58
Hvor er det man får tak i denne kabelen?
Hva er lyshorn?
Hva er DRL?
#34
e-Golf / Sv: Hvilket stereoanlegg valgte du til e-Golfen?
søndag 26. april 2015, klokken 11:43
Dynaudio var et must for meg. Mindre lyd hadde plaget meg ihjel. Jeg kunne sikkert betalt det dobbelte for bra lyd. Det var standardanlegg i bilen jeg prøvekjørte, og det var liten tvil. Jeg hørte ikke Dynaudio før jeg kjøpte.

Nå skal det sies at jeg er skuffet over hvordan lyden blir når man kjører trådløst fra feks spotify. Jeg vet ikke om det er Spotify eller bluetooth som ødelegger, men jeg synes det skurrer litt på visse frekvenser. Når jeg laster ned flac og kjører USB, blir det super lyd.
#35
e-Golf / Sv: Kjøre e-golf i B modus
lørdag 21. mars 2015, klokken 23:14
Hva er egentlig denne seilingen det er snakk om?

Og i tillegg: hvordan funker B-funksjonen? Jeg har testet litt frem og tilbake for å se om den faktisk lader like mye hele tiden uansett om man tråkker på gasspedalen, men ble ikke mye klokere. Det bør jo være lett å fikse det jeg tror kan være tilfelle, men stemmer det at B-funksjonen ikke er i kraft så lenge %-måleren står på 0 eller mer?
#36
e-Golf / Sv: Skrytebilder
lørdag 07. mars 2015, klokken 20:39
Er det standard vinter- dekk og felg, Svk?
#37
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
fredag 06. mars 2015, klokken 23:15
Bilen din kommer til oss tirsdag neste uke, men det blir litt knapt med levering onsdag pga klargjøring og at bilen skal stå ett døgn på lading før utlevering, og så er jeg borte torsdag så da kan vi levere den fredag 13/3-15.
#38
e-Golf med varmepumpe.
Bestilt:  13. august 2014
Levert: Bekreftet leveringsdato 13. mars 2015
Ventetid: 217 dager

Bestilte en Uranogrå bil med sort interiør.
Av ekstrautstyr valgte jeg parkeringssensor, ryggekamera, tonede vinduer, varmepumpe. I tillegg - noe av det jeg gleder meg mest til: Dynaudio =)
#39
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
fredag 06. mars 2015, klokken 19:38
Fikk bekreftet at bilen nå er i Drammen, men må fikles med før levering. (Den lades bl.a. 24 timer før levering) Så da blir det levering fredag 13. (gisp)  :o Jeg fikk vite at produksjonen skulle skje mellom uke 10-12, så jeg får den før forventet.

#40
e-Golf / Sv: Lademønster til E-Golf eiere
onsdag 04. mars 2015, klokken 23:27
Hvor har du det fra at batteriene ikke liker å lades fullt? Er ikke dette Lithium-ion-batterier?
#41
Jeg vet at min bil ble sendt fra tyskland i går, tirsdag 3. februar. er det noen som kan fortelle meg hvor lenge jeg må vente nå? det kunne ikke selger..
#42
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:33
Sitat fra: morten på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:25
Her er kansje fremtiden:
http://www.ev-power.eu/LTO-Cells/

20000 sykluser, 100x lade og utlade rate, mere kapasitet per vekt.  Men, sikkert dyrt.

Mer effekt pr. vekt, ikke kapasitet. Fra bloggen (http://gwl-power.tumblr.com/tagged/LTO) på samme side:
" At 65Wh/kg, the specific energy is low."

Alt for lav energitetthet for elbiler med lang rekkevidde altså. Tesla bruker celler som ligger rundt 250Wh/kg.
Det er akkurat dette jeg snakker om. Aller helst skulle jeg jo sett at vi hadde atomdrevne biler, da man kunne kjørt hele bilens levetid med en brenselscelle på størrelse med et AA-batteri.

Teknologien, eller kjemien som det blir påpekt her, burde gitt meg en lettere bil som kan kjøre lengre enn faktum er i dag. Men på linje med Tesla vil jeg ikke ha en bil som kjører litt lengre bare fordi den veier to tonn.
#43
Så hvis man sammenligner dette med e-golf, blir det som å kjøre i eco+ jfr. rekkevidde? Jeg synes det er så merkelig at teknologien har beveget seg så lite på så mange år..
#44
Er dette biler med typ 2,5 km rekkevidde? Teknologien har jo pr. i dag ikke kommet langt nok, spør du meg..
#45
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
onsdag 18. februar 2015, klokken 22:20
Sitat fra: magnus600 på onsdag 18. februar 2015, klokken 16:35
Sitat fra: janegils på onsdag 18. februar 2015, klokken 14:10
Sitat fra: janegils på mandag 09. februar 2015, klokken 13:21
Da er det berre å krysse fingrane, i dag produseres bilen vår.
Får håpe det ikkje blir ein mandagsbil.... :)

Vart bestilt 23. juni.

Det gjekk rimeleg kjapt det.... produsert 9. feb. og kom til Oslo 14. feb.
Da er det berre å vente på frakt nordover  :)

Desverre problem med Car-Net, så eg får ikkje laga meg PIN-kode.
Så ingen kontroll på kor bilen er...

9. februar var en mandag...   8)
..derav hans håp om at det ikke ble en mandagsbil.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA