Sitat fra: elektro på søndag 14. juni 2015, klokken 23:15Her var det mye hvis, dersom, såvidt jeg vet.
Blir vel omtrent det samme som når du kjører vanlig, det lyser nok hvis ACC må bremse, eller hvis den aktiverer B. Men ikke når den bruker D1 eller D2. D3 er jeg mer usikker på.. Dette har vært diskutert før på forumet.
Når det er sagt så lyser ikke bremselysene på en fossilbil med manuelt gir når du bremser på girene heller, så vidt jeg vet.
Noen som har opplevd full brems med ACC i høy hastighet? Du vet, sånn som det blir kjedekollisjon av på motorvei.. Funker det? Jeg synes ofte den reagerer litt sent, ettersom man leser trafikken bedre selv.
ACC bruker verken trinn 1, 2, 3 eller B. Det er trinnløst, og aktiverer bremselysene en udefinerbar plass inni der. (hvordan forteller man hvor det starter når det er trinnløst?)
Ang. nedbrems i full hastighet, tok det mye baller før jeg turte det. Bilen regner stillestående objekter som ikke-biler. Det verste jeg har snubla borti bevegde seg litt, og jeg kjørte i 100. Da kjørte den på med varsellampe, piping og bråbrems. Det gjør jeg ikke igjen. Jeg liker ikke å få hjerteinnfarkt.