Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SUNPWRD

#31
Lading av Tesla / 96 km/t lading?
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 15:11
Ladet på en 3 fas ladestasjon i dag. I appen stod det 222V og 24A.
Bilen er helt ny. Var det 16,5kW bilen mottok?

På nettsiden til Tesla er 16,5kW oppgitt til å gi 81km/t...
#32
Kjøp og salg av deler og utstyr / Selger Miev felger
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 00:50
Jeg har solgt bilen med sommer- og vinterfelgene som medfulgte bilen.
Det siste året her jeg kjørt rundt med Miev felger - og selger nå disse.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=105509717&fks=105509717

Kanskje noen her inne er interessert?  :)
#33
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
fredag 29. september 2017, klokken 22:14
Da har trådstarter fått sin bil. En lykkens dag!  ;D
Hadde avtale om henting i Drammen 10:00 i dag. Møtte litt før og meldte min ankomst.
Jeg tok en kaffe og ventet litt. Vi gjorde unna lånepapirer og jeg ventet litt før jeg fikk se gliset i hallen.
Overleveringen var helt problemfri og gikk ganske raskt. Jeg brukte litt tid på å se over bilen og det var jeg som trakk ut tiden.

Om jeg skal være veldig pirkete var ikke bilen skikkelig tørr etter voksing og det var merker etter vann her og der. Det var også noen fingermerker på bilen, og bilen hadde bare 70 km rekkevidde ved overtagelse. Altså ikke en perfekt overlevering, men ingen feil som medfører verkstedbesøk.

Gitt antallet biler de leverer om dagen har jeg ingenting å klage på. Jeg la inn SuC ved Lier, kjørte dit og ladet litt før jeg tok fatt på turen gjennom Oslo. Da fikk jeg testet SuC og blitt litt kjent med bilen. Det er jo "hur många som helst" innstillinger å leke med.   8)

Konfigureringen av Homelink gikk smertefritt, så nå er det bare å kaste den gamle garasjeportåpnerern   ;)

Og dagens bonus, bilen har fått staggard 21" hjul, altså 265/45/21 bakhjul. Dette hadde jeg ikke bestilt, men ble en gledelig overaskelse!  ;D (jeg bestilte vanlige 21" Turbine Silver)

Og bare så det er sagt. Ved kjøp av bil brukte jeg ikke refferal nettside (jeg burde sikkert tenkt på dette). Jeg oppga refferal ved bestilling av bil. Selger la ikke inn refferal mens jeg var i butikken, og heller ikke senere.. Jeg dro hjem og bekreftet config dagen etter. Dette medførte at bilen (i praksis) i nesten 3 mnd var bestilt uten refferal. Dette har plaget meg gjennom sensommeren. Da DeliveryNO tok kontakt denne uken forklarte jeg dette, og sa at jeg ikke ville ta ut bilen før dette var i orden. En time senere ringte selger meg og lurte på hvilken refferal som skulle legges inn. Jeg oppga dette og et par timer snere var den synlig. Så om noen lurer, det er mulig å ordne opp i problemer rundt refferal i ettertid, men det er absoulutt å anbefale å "gjøre dette riktig" ved bestilling på nettsiden.

Etter 12 mils kjøring i dag er jeg superfornøyd med bilen! (Drømmenbilen)  :)
#34
Sitat fra: Erik F. H. på onsdag 27. september 2017, klokken 07:48
Vi hadde time i går for henting av vår Tesla nr. 2. Denne gangen ble det en Inventory model S 90D. Bestilt 7.9, levert 26.9. Ble møtt av en hyggelig kundebehandler som registrerte at vi hadde kommet. Ventet 10 min før vår leveringsmann tok oss med inn i hallen der bilene stod klare. Gjennomgang av bilen viste ingen lakkskader, rester av folie, glipper eller annet. Heldigvis hadde den også de nye baksetene slik at vi slapp en runde på det da de også var vist på bildene vi fikk ved bestilling. Må si at jeg er veldig fornøyd med vår overlevering i forhold til det jeg har lest i denne tråden. Eneste lille glippen var at det var registrert feil beløp overført Tesla som egenandel. Dette ordnet de opp i på 10 min.
Bilen er meget god å kjøre, tight og fin. Det har skjedd en del fra vår des. 13 model S til i dag.

Har denne veganskinn siden den har ny type bakseter? (Mulig det er et veldig dumt spørsmål)

Gratulerer med ny bil!  :)
#35
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
tirsdag 26. september 2017, klokken 08:37
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på mandag 25. september 2017, klokken 20:01
Sitat fra: Argi på mandag 25. september 2017, klokken 19:52
Jippi! Da fikk jeg telefon fra DS - bilen hentes fredag formiddag. Og jeg som gikk å ventet og ventet på at status / dato skulle endres i MyTesla.. Tydelig at de prioriterer å få utlevert bilene fremfor å oppdatere nettsiden - det er jo bra.

Det gledes  ;D

De ringte like før 16:00 i går.. Så en fin avslutning på arbeidsdagen :-)

Gratulerer! Ringte de deg så sent på kvelden? Venter nemlig også på en telefon fra DS  ;D
#36
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
mandag 25. september 2017, klokken 19:52
Jippi! Da fikk jeg telefon fra DS - bilen hentes fredag formiddag. Og jeg som gikk å ventet og ventet på at status / dato skulle endres i MyTesla.. Tydelig at de prioriterer å få utlevert bilene fremfor å oppdatere nettsiden - det er jo bra.

Det gledes  ;D
#37
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
torsdag 14. september 2017, klokken 23:13
Takk. Da brukte jeg riktig link. Stod det noe der før meldinen du fikk nå? Jeg får ikke opp noe når jeg søker på mitt vin..
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot (Yay or nay)
torsdag 14. september 2017, klokken 23:10
Jeg kostet på meg FSD på bilen som kommer om noen uker. Jeg har trua på at dette blir bra etterhvert og da vil jeg ha spart 16000 kr.

Men jeg kostet også på meg alt annet enn de to ekstra setene, så da var det lett å tikke av denne boksen også  8)
#39
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
torsdag 14. september 2017, klokken 23:02
Sitat fra: Thomas Longva på torsdag 14. september 2017, klokken 22:52
Da har min fått endret status i UECC til "TERMINAL DELIVERED". Satser på at den blir med BALTIC BREEZE nå i kveld  :)

Så bra!  :) Kunne du lagt ut linken du bruker for å sjekke? Usikker på om jeg sjekker på rett sted...
#40
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
onsdag 13. september 2017, klokken 22:39
Det er lenge siden jeg fikk info om at bilen min var ankommet Tilburgfabrikken. Jeg fikk da beskjed, etter forespørsel til DS om at bilen var i USA. Nå står det at bilen er ankommet havnen i europa.
Denne oppdateringen kom i går. Stemmer dette, eller kan det bety noe helt annet?
#41
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
mandag 04. september 2017, klokken 23:13
Sitat fra: steam på mandag 04. september 2017, klokken 22:49
Sitat fra: Argi på mandag 04. september 2017, klokken 22:45
Jippi! Da har min fått en estimert leveringperiode; 16-30 september.

Er disse estimatene til å stole på?

Når bekreftet du? Config?

Bekreftet 7.7

S75D med alt tilgjengelig da med unntak av karbondetaljer (likte de brune bedre) og de 7 seter.. Det gledes  :D
#42
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
mandag 04. september 2017, klokken 22:45
Jippi! Da har min fått en estimert leveringperiode; 16-30 september.

Er disse estimatene til å stole på?

#43
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
søndag 03. september 2017, klokken 14:17
Sitat fra: Bushy på torsdag 31. august 2017, klokken 22:04
Argi- hva står på forventet levering hos deg da?
Min ble bekreftet 7 juli og. Og den var visstnok på veg over havet for en uke ell 2 siden. Men man hører jo mye så...

September / tidlig oktober.

Har du vært i kontakt med DS eller ser du på My Tesla? På My Tesla står det at bilen har ankommet Tilburg fabrikken...
#44
Bestilling og levering / Sv: Levering september - oktober 2017
torsdag 31. august 2017, klokken 21:50
Bekreftet 7.7 og var i kontakt med deliveryNo i går, min bil er fortsatt på kaia i USA  :(
Ventetiden er en belastning  8)
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Permanentmagnetmotor og induksjonsmotor ?
tirsdag 08. august 2017, klokken 22:48
En permanentmagnet motor (synkron) er mer effektiv forbruksmessig. Dette fordi at det blir mindre tap i form av varme. Denne motoren er normalt svakere enn en asynkron motor. Dette da det er begrensninger for hvor sterkt magnetfeltet i stator kan være uten å avmagnetisere den permanent magnetiske rotoren.

(Asynkron omtales og som kortslutningsmotor). Fordelen med asynkron motor er at den takler langt mer effekt da begrensningen i stor grad ligger i den tilførte effekten, som kommer som kommer fra inverter og igjen fra batteri. Jo sterkere strøm gjennom statorviklingene jo sterkere magnetfelt i statorviklingene = større strøm indusert i rotor som igjen fører til kraftigere magnetfelt i rotor. Ganske enkelt en genial oppfinnelse!

For oss nerder er forkjellen interessant, men for den normalt interesserte har dette nok liten betydning.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA