Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SUNPWRD

#241
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dieselvarmer
torsdag 18. desember 2014, klokken 19:41
Sitat fra: pwb på torsdag 18. desember 2014, klokken 07:20
Sitat fra: Argi på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:05
Nå virker den også  ;D ;D
Sleit med luftinga. Tok av slange inn til ekstra sirkulasjonspumpe og satte den på igjen når vannet kom (fossende og tildels utover meg). Men dette måtte til. Brukte ekstra sirkulasjonspumpe for å lufte resten.

pwb, hvor tok du ledningene gjennom torpedoveggen? Jeg skal bare ha 2 ledninger gjennom....

Bak batteriet går det en hovedkabelbunt inn. Kuttet ett lite hull i den gummien på oversiden og fikk inn kablene, gikk veldig greit.

Luftinga gikk veldig greit hos meg, bare blåste igjennom noen ganger (med munnen). Det var litt surkling noen dager etterpå når bilen startet, men det ble borte. Har gjort det slik totalt 3 ganger på min bil og ingen problemer med luft i systemet som ikke har blitt borte av seg selv

Ok. Takk. Hvor ender denoe gjennomføringen inne i bilen?  Så du hadde ute radio m.m og håper å unngå det ☺.

Det kom nok litt røyk fra varmeren i dag, men neppe så du så de i Ski
#242
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dieselvarmer
onsdag 17. desember 2014, klokken 23:05
Nå virker den også  ;D ;D
Sleit med luftinga. Tok av slange inn til ekstra sirkulasjonspumpe og satte den på igjen når vannet kom (fossende og tildels utover meg). Men dette måtte til. Brukte ekstra sirkulasjonspumpe for å lufte resten.

pwb, hvor tok du ledningene gjennom torpedoveggen? Jeg skal bare ha 2 ledninger gjennom....
#243
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dieselvarmer
onsdag 17. desember 2014, klokken 16:30
Nei, men nå sitter`n der  ;D

#244
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dieselvarmer
onsdag 17. desember 2014, klokken 13:27
Takk for tips, starter monteringen om 33 minutter  :D
#245
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dieselvarmer
mandag 15. desember 2014, klokken 23:28
Jeg har latt meg inspirere av deg og skal montere Eber på onsdag. Bare lurte på hvordan "kjølevæske" du brukte? Jeg antar at du måtte etterfylle en skvett i ekspansjonstanken...
#246
Ser absolutt bedre ut med spacere synes jeg. Brukte du originale hjulbolter sammen med spacere?
#247
Kia Soul EV / Sv: [LØST] Bilen er helt død ... utladet 12V?
søndag 30. november 2014, klokken 10:27
Bra. Da ordner det seg.
#248
Kia Soul EV / Sv: Bilen er helt død ... utladet 12V?
lørdag 29. november 2014, klokken 22:26
Kan jo sette på en 12v batterilader på 12v batteri og teste. Det er HV batteri som "forer" 12v batteri, men 12v batteri må han en viss spenning for at HV batteri skal aktiveres. F.eks taklampe/åpen dør kan jo på noen biler tapper 12v batteri relativt fort... Håper det ordner seg.
#249
Noen her som har vurdert en slik varmer med termostat og sirkulasjonspumpe?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53541002&searchclickthrough=true&searchQuery=slangevarmer

Litt skeptisk til firmanavnet, men.....
#250
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Bagasjeromslys
søndag 23. november 2014, klokken 21:50
Noen her som har montert ekstra lys i bagasjerommet? Til tross for min unge ander synes jeg det er veldig mørkt baki der når lader skal ut eller inn...
#251
Godt forslag fra erik. Forøvrig er de fleste hjulbolter (som er utskiftbare) bare presset inn i navet/trommel.. Altså er det tiltrekningne av mutteren som strammer bolten "på plass".
#252
Takker for svar. Prøvekjører i morgen. Håper barnesetene får plass....
#253
Takker for masse innspill.
Får si litt om bakgrunnen. Jeg kjører i dag en 2008 BMW 5 serie. Kona kjører en sliten Opel Zafira 2001. Vi ville bytte ut Zafiraen og da havna vi på en Soul EV. Denne er bestilt og kommer i juli (!). Gjennom prosessen med å kjøpe Soul ser jeg at vi burde hatt 2 el biler samtidig som vi beholder BMW som ferie bil etc.
Derfor tenker jeg på zero da den har nybil fordeler til en pris som kan gå..
#254
Min første tråd på dette forumet.

Jeg vurderer å kjøpe en ny C-zero for 150 000 inkl alt.
Er det for seint å kjøpe denne bilen nå? Altså, representerer denne bilen for gammel teknologi i forhold til konkurentene i dag?
5 år 120 000 km garanti høres jo bra ut..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA