Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mr.rs4

#601
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forsikring P85D?
onsdag 05. november 2014, klokken 21:15
Sitat fra: edakcots på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 09:53
Da har jeg snakket med min forsikringsmann. Han er svært interessert i nye kunder :)
Parametere som legges inn er alder, adresse, kjørelengde osv, så det vil selvfølgelig variere en del fra person til person. Men for nye kunder blir det gjerne 10-15% rabatt på de prisene som står nedenfor sier han:
TMSD 60 20.000km 75% bonus ca 7.500 minus 10-15% gir ca 6.500
TMSD 85 20.000km 75% bonus ca 8.500 minus 10-15% gir ca 7.500
Ta kontakt hvis dere ønsker tilbud fra han, han pleier å finne svært gode løsninger ;)
Det var en del forskjell iforhold til mitt tilbud ifra DnB(se innlegg over her).
Har du kontakt info til Tryg?
Og har du mer info på selve forsikringen? Hva som dekkes osv(verdi inni bilen, felger & dekk, hærverk osv)?
#602
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forsikring P85D?
onsdag 05. november 2014, klokken 21:12
Jeg spurte DnB på forsikring av min kommende TMS P85D, og fikk dette til svar:
Vedlagt ligger tilbud på Tesla, samt vikår for Kasko Best og Basis. I tilbudet har jeg lagt opp Kasko Best tilsvarende som du har på BMW. Dersom du ønsker Kasko Basis med leiebil (med egenandel på 4000,-) blir prisen 15 053,- og  Kasko Basis uten leiebil blir årspris 14 286,-
Det er ikke stor prisforskjell på Kasko Best og Kasko Basis, og dersom du velger Kasko Best får du også dekningsgaranti. Dette kan du lese mer om her: https://www.dnb.no/privat/forsikring/dekningsgaranti.html

Tesla P85D
Km 12000
80% bonus
40år
Ingen under 30år kjøre bilen
Sikkerhets pakke på bilen


Jeg har nå idag(hos DnB) min BMW M5 e61 med super forsikring(motor & gir & understell forsikring), og samme forhold, og da betaler jeg rundt 12tusen.
For min dele så er TMSP85D dyrere, og med det så velger jeg nok annet forsikrings selskap om det ikke blir bedre pris.
#603
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
onsdag 05. november 2014, klokken 13:52
Takker for svar. Jeg var ute etter ca pris og det fikk jeg av deg. Og så må jeg evt finne noen i Stavanger området som foliere.
#604
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
onsdag 05. november 2014, klokken 13:17
@sn0le
Meget meget bra farge & foliering.

Får jeg spør om pris?
Jeg har en M5 til salgs og en som snakker om å kjøpe den vurdere foliering.

Og så lurer jeg og på å foliere min kommende TMS P85D, vis ikke fargen skulle falle helt igjenom + at det gir en ekstra beskyttelse.
#605
Hva er verdien på helt nye grå 21" sommerpakke Tesla felger & dekk?
Har bestilt dette til TMS P85D, og lurer på å kjøpe 22" Vossen felger istedenfor.
#606
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
søndag 02. november 2014, klokken 10:51
Når vil Tesla SuperCharger komme i Stavanger?

Ser på http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger at det står snart
#607
Model S 2013 - 2022 / Hva koster et Tesla Model S P85D batteri?
søndag 02. november 2014, klokken 07:15
Hva koster et Tesla Model S P85D batteri?

Hva koster det i dag? OG hva vil det antagelivis koste om 8år / etter endt garanti?
#608
Model S 2013 - 2022 / Minste garanterte kapasitet etter en tid / km?
søndag 02. november 2014, klokken 07:10
Er det noen Minste garanterte kapasitet på Tesla? Etter f.eks 100.000km eller med 5 / 8 år?
Er det noe som sier at det skal være 80% igjen på batteriet etter Etter f.eks 100.000km eller med 5 / 8 år?

For min del så gjelder det Tesla Model S P85D
#609
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
lørdag 01. november 2014, klokken 17:09
Eller kan jeg trekke ein ny kabel rett i fra ute skap, rett til garasjen, med kabel størrelse & sikring & egen måler? Da vil jeg ha to stk målere, er det mulighet for?
#610
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
lørdag 01. november 2014, klokken 17:06
De kablene kommer ifra ute skap, under innkjørselen, ca 18mtr lengde. Det er kanskje 2mtr i rør/isolasjon inn ifra vegg til sikrings skap.

Om jeg må øke mm2 på inntaks kabelen, så kan det vel være vanskelig, for trekke røret er vel ikke stort nok? Det må jeg sjekke ut. Det ser jeg vel i sikrings skapet hvilke rør som er brukt?
#611
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
lørdag 01. november 2014, klokken 16:46
Fikk bilder av sikrings skapet(jeg er på jobb 2 uker), og det var SKIKKELIG NEDTUR.

230v 3fase med 50amp hoved sikring(3x16mm2 kabler).
Tror jeg må se på hva strøm skapet ute i veien kan gi meg. Kanskje trekke inn nye ledninger og øke til maks ifra skapet.
Jeg kan vel ikke få noe "godt" ut av 3fase 230v / 50amp(- strøm til resten av huset)?
#612
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøreegenskaper
fredag 31. oktober 2014, klokken 16:57
0-100km/t har ikke M5 en sjangs, men TMS blir nok ifra kjørt når man er ifra 60-150km/t(eller mer) vil jeg tro

EDIT
Men det vil jeg tro forandre seg med TMS P85D, siden den har mer effekt og høyere toppfart.
#613
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
fredag 31. oktober 2014, klokken 09:40
Så det vil si at det tar ca 9timer å lade batteriet fult opp 100%?
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/calculator

Og at jeg ikke kan bruke den dobbelt laderen som er bestilt?
#614
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
fredag 31. oktober 2014, klokken 09:27
Sitat fra: TeslaSignature på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 07:43
Her må du ha hjelp av trikker!

Det er mye som skal på plass
Husk en 25kva Trafo må sikkert ha en 63A-D sikring pga av oppstartsstrøm
Sikres på egen kurs
Må da ha min. 80A inntak/hovedsikring
Eget 400v skap etter Trafo
+++
Har gjort dette i egen garasje
Har da alt fra 16 - 64A IT nett. Samt 16 og 32A TN nett
Ok, tror jeg har 64amp hoved sikring inn til huset, da detter jeg ned på 12kva trafeon?

Hvilke lade effekter er det på disse trafoene til Tesla?
12kVA (230V 32A 3-fas til 400v 3-fas)
25kVA (230V 63A 3-fas til 400v 3-fas)
#615
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lade / ikke lade over 2-3uker?
fredag 31. oktober 2014, klokken 09:18
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 31. oktober 2014, klokken 08:52
Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 31. oktober 2014, klokken 08:46
Sitat fra: mr.rs4 på fredag 31. oktober 2014, klokken 08:28
Når jeg tenker meg om, så har ikke Tesla en garanti så skal dekke dette? Eller tar jeg feil der?

Og har jeg ikke bilen koblet til laderen, så vil det tappes med ca 2kwh i døgnet? På 14 dager så er det ca 30kwh? Har nok strøm igjen på bilen da....
Hva er det som trekker så mye strøm ? Vi reiste fra vår Leaf i 10 dager i sommer. Den hadde 58% da vi dro og hadde faktisk 58% også da vi kom hjem, den var ikke tilkoblet strøm.
Med energisparing aktivert vil bilen bruke ca 3,5-4tkm i døgnet, noe som tilsvarer 0,6-0,8kWh. Uten funksjonen aktivert bruker bilen opptil 2kWh i døgnet, men min erfaring er at forbruket faller over tid selv uten strømsparing aktivert.

Tesla har en jobb å gjøre for å få ned standby-forbruket, men når man sammenligner med Leaf er det to ting som utmerker seg:
1.   Teslas app responderer umiddelbart. Bilen er altså langt mer våken enn en Leaf når den står parkert.
2.   Når du skal kjøre av gårde med Model S er bilen i gang nesten på sekunder. Leaf derimot er ganske treg og lager klikkelyder og spiller oppstartsmelodi mens den gjør seg klar til å kjøre.

Tesla har tydeligvis valgt responstid over strømsparing, og jeg skjønner prioriteringen når man har stort batteri. Men det burde være mulig for dem å senke forbruket videre, for standby forbruket er langt høyere enn hva de reklamerte med opprinnelig.
Ok da er det mer forklarende, takker :-)
Da kan jeg som andre har sakt bare lade opp til 60-80% og la bilen stå i 2-3uker uten problem.
Jeg har litt lade / "lite batteri" angst, men ser dere "gamle" Tesla kjører tar det med ro, så får vel legge meg inn i rekkene(blir ikke lett...)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA