Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - mr.rs4

Sider: 1 ... 39 40 [41]
601
Model S / Sv: Lade / ikke lade over 2-3uker?
« på: fredag 31. oktober 2014, klokken 08:28 »
Når jeg tenker meg om, så har ikke Tesla en garanti så skal dekke dette? Eller tar jeg feil der?

Og har jeg ikke bilen koblet til laderen, så vil det tappes med ca 2kwh i døgnet? På 14 dager så er det ca 30kwh? Har nok strøm igjen på bilen da....

602
Model S / Sv: lydpakke eller ikke
« på: torsdag 30. oktober 2014, klokken 20:36 »
Men er det mulighet for å oppgradere, evt bytte ut sub`en? Eller andre høytallere / effeltforsterker?
Synes heller ikke lyd i premium anlegget var det beste(selv det er det som er bestilt i min P85D)

603
Model S / Sv: Lade / ikke lade over 2-3uker?
« på: torsdag 30. oktober 2014, klokken 20:02 »
Takker for kloke svar :-)
Ja vi nordsjø arbeidere er litt spesielle, og trenger litt mer "omsorg" & tilsyn :-)

Kanskje bruke menneske kabel 230v rett ifra stikk og koble opp et ur for å styre ladingen, denne var lur :-)

604
Model S / Lade / ikke lade over 2-3uker?
« på: torsdag 30. oktober 2014, klokken 16:57 »
Jeg er mye ute å reise, og hva er best? La laderen stå i, eller trekke ut laderen?

Jeg er gjerne vekke 2-3uker om gangen, og uten at bilen vil bli brukt.

605
Model S / Sv: SW v.6.0
« på: torsdag 30. oktober 2014, klokken 04:39 »
Denne var en kjekt tråd, og må følges med på ;D

606
Veldig bra innlegg & info av dere alle her.

Jeg kommer nok til å trekke opp noe nytt, men usikker hva jeg har i sikrings boksen(jeg får ikke sjekket det før om kanskje 1uke), men noe kommer, og kanskje størst mulig, siden samme jobb å utføre. Noe dyrere deler blir det jo da, men får se iførste omgang hva jeg har i sikrings skapet, er det "godt nok" så bli det kanskje bra med 230V?
Men er det for lite i sikrings boksen, og jeg har mer å gå på i boksen ute ved enden av eiendommen, så tar jeg maks mulig.

607
Model S / Sv: Kjøreegenskaper
« på: onsdag 29. oktober 2014, klokken 00:09 »
Jeg har M5 e61, og har testet en Model S P85+, og fraspark er nå mye bedre på en Tesla, men kjøring på bane er nok en annen ting. Men hvor mye bane kjøring blir det?

Om noen vil prøve å teste imot en M5(og da med en Model S P85+) stiller jeg gjerne opp.

Forresten så er min BMW M5 til salgs Info på Bimmers forum

608
Takker for alle svar / innspill.

Men som jeg er litt redd for lade angst, vil jeg forsikre meg på forhånd. MEN at jeg kan "prøve" kjøre med det jeg har nå et stund, må jeg vel klare...

Har vel 16amp og 230volt, om jeg strekker ny kabler ut til stikk på veggen på huset(og bytter ny sikring).

Men min forskning vil fortsette(da jeg ikke vil betale 20-30tusen)

609
Model S / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
« på: mandag 27. oktober 2014, klokken 23:44 »
Bestilt meg en Tesla, og ønsker mest mulig ut av lading.
Jeg skal ha 3fase 230volt inn til huset, må vel få koblet det opp i sikrings skapet.

Lurer på 2 stk transformatorer(http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7886.msg122117.html#msg122117)
12kVA (230V 32A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (230V 63A 3-fas til 400v 3-fas) NOK kr. 9000,- eks mva.

Hva mer trenger jeg? Et koblings punkt i garasjen? Hvilke?

Har sett for meg at jeg har en lader kontakt til Tesla, og 1 ekstra til f.eks 3faset 400v høytrykks spyller.
Må jeg ha en sikring boks og utenom da?


Opplegget blir som; ledning ifra ifra sikrings skapet(usikker på størrelse) og videre ledning til denne transformatoren(som vil stå i garasjen ca 22m ifra sikrings skap i kjelleren på huset), til en sikrings boks, og videre til et grein uttak slik at jeg kan koble opp flere kontakter.

Trenger jeg noe mer? Flere sikringer? Annet vern?

Og hvordan er disse transformatorene iforhold til Salto sine tilsvarende? De Salto sine er jo MEGET mye dyrere...

Og hvor stor kvadrat på ledningne ifra sikring skapet til denne trafoen trenger jeg med ca 22m ledning? 4mm2 eller 6mm2 eller enda mer
12kVA (230V 32A 3-fas til 400v 3-fas)
25kVA (230V 63A 3-fas til 400v 3-fas)


EDIT
Jeg vil jo trenge et slik og, i tillegg til transformatoren(eller tilsvarende)
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/salto-32a-veggboks#product

610
Hva har dere betalt for å oppgradere til 400v ladespenning?
Jeg har 3 fase 230v inn til huset. Må bare koble det opp.
Men 400v er jo kjekkere.
Og da trenger jeg en trafo som transformere spenningen opp til 400v.

Sider: 1 ... 39 40 [41]