Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fastlane83

#46
Jeg lurer på hvordan man kan finne ut hvor mye kWh som er tilgjengelig på batteriet, slik at man kan følge med på forbruksmåleren når man kjører og vurdere rekkevidde utfra det? Har en Model S 85D 2015 mod som har kjørt 80000 km. Bilen går til daglig t/r jobb, ca 25 km totalt, og er ikke så ofte ut på langtur lengre. Kjørte Kr.sand - Oslo for ett par helger siden. Tidligere har jeg kjørt dette strekket uten å lade, også på vinter. Nå mente GOM at jeg ikke hadde nok strøm til å komme frem, og måtte lade på Lier. I og for seg ikke noe stor sak, men ifølge forbruksmåleren hadde jeg brukt 66,7 kWh og hadde igjen 6% rekkevidde. Det gir ett tilgjengelig uttak på ca 71kWh. Det er litt lite synes jeg. Startet på 100% og med forvarmet bil. Testet på tur hjem igjen, ladet til 99% på Ikea Slependen. Kom hjem med 0% rekkevidde og ett forbruk på 68,6% siden siste lading. Er BMS litt ukalibrert pga mange korte turer og lading mellom 50% og 80%?
#47
Må bare skryte litt av Tesla i dag. Oppdaget at vindusspylermotoren ikke fungerte på tur til jobb. Ringte Tesla Kristiansand, de hadde ny motor på lager og sendte servicebilen for å bytte mens bilen stod parkert på jobb. Fra å få en negativ opplevelse med mye styr for å levere bil på verksted osv så ble det snudd til en positiv sak som skaper god PR for Tesla. Veldig fornøyd!
#48
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 16. april 2018, klokken 16:33
Hei. Noen som vet hva som har skjedd med Polar Wheels? Prøver å skaffe ny felg etter jeg ble påkjørt, men biloppretteren sier de ikke er å oppdrive.

Evt noen som har en stk 19´Silver Bullitt til salgs?
#49
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 13. juli 2017, klokken 16:36
#50
Model X 2014 - 2022 / Sv: Vurderer å bytte S mot X
mandag 10. juli 2017, klokken 18:14
Jeg er også i tenkeboksen på å bytte S mot X. Trenger hengerfeste og ønsker litt større bil. Det som holder meg tilbake er FWD. Ser for meg klemte barnefingre pg kvalitetsutfordringer/holdbarhet. Hvordan er erfaringen med dørene for dere som har hatt bilen en stund?
#51
Opplever at bilalarmen går i utide. Spesielt på natta. Bilen står i egen låst garasje, så det er falsk alarm. Skyldes dette jordingsfeil?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#52
Model S 2013 - 2022 / Sv: Konkurrentene sover ikke
søndag 27. november 2016, klokken 11:19
Artig at du nevner FOU budsjettet til VW på €8 milliarder. Alt det har medført hittil er en dårlig Golf med 10-12 mils rekkevidde....for å sette det litt på spisse


Sent from my iPhone using Tapatalk
#53
Lading av Tesla / Sv: Feil på hjemmelader
lørdag 06. august 2016, klokken 11:05
Ikke enda. De tok med seg ladestasjonen inn til undersøkelse. Har ikke hørt noe fra de enda. Skal purre til uka. Jeg fikk en "låneladestasjon" mens de finner ut hva problemet er, så det haster ikke å få svar for min del.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#54
Model X 2014 - 2022 / Sv: X60D!
torsdag 14. juli 2016, klokken 22:53
Har hatt en X90D til prøvekjøring i noen timer i kveld. Det er en demobil som har gått 5000km. Snittforbruket på den siden den var ny var på 212w/km. Imponerende spør du meg. Regner med de får kjørt seg litt disse demobilene


Sent from my iPhone using Tapatalk
#55
Lading av Tesla / Sv: Feil på hjemmelader
onsdag 13. juli 2016, klokken 11:21
Nei, ikke på en god stund


Sent from my iPhone using Tapatalk
#56
Lading av Tesla / Feil på hjemmelader
onsdag 13. juli 2016, klokken 07:46
Hadde en litt skummel opplevelse på mandag kveld. Jeg har en Salto hjemmelader 22 kwh (400V 32A). Starter lading av bilen fra app mens jeg var inne i huset. Hørte det smalt i sikringsskapet og så at sikringen til ladestasjonen var gått. Skrudde den på igjen og forsøkte å starte lading engang til. Sikringen gikk igjen, og det var en svak eim av "varm" lukt i skapet. Gikk da ut i garasjen, og der luktet det brent. Dro ut ladekabelen, å den var sotete på kontaktene. Det kom også litt røyk da jeg dro ut kontakten. Prøvde deretter UMC laderen til Tesla, men fikk bare charge fail i bilen.

Dro til Tesla Kristiansand dagen etter. De tok inn bilen med engang. Holdt på med den en times tid. De kunne ikke finne noe feil på bilen. Den ladet som normalt på deres ladere. UMC virket ikke, så de byttet den til en ny. De sa at ifølge feilloggen på bilen så ser det ut til at det var noe feil på ladestsjonen. Jeg ringer til Sønnico som installerte den. De kom med engang. Holdt på en time med div målinger o.l. Fant ikke noe feil, men de skrudde ned boksen og tok den med inn for videre undersøkelser. Litt spent på å høre hva som har skjedd.

Noen av dere som har vært borti lignende eller har noen teorier om hva som er problemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#57
Lading av Tesla / Charging Etiquette
fredag 01. juli 2016, klokken 23:18
Sikkert ikke så veldig mye jobb å ta av sykkelholderen. Uansett så må jo dette være greit, så lenge sjåføren oppholder seg i nærheten og flytter bilen uoppfordret med engang det er behov for de andre laderne? Kanskje det er sjåføren som har tatt bilde selv...
#58
Model X 2014 - 2022 / Sv: 7-polet tilhengerkontakt? Whoooot?!?!
torsdag 30. juni 2016, klokken 21:56
Sånn til info kan man alltid kjøre en tilhenger med maks tillatt totalvekt på 750 kg med personbil og førerkort kl B, uansett hva personbilen veier


Sent from my iPhone using Tapatalk
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips
tirsdag 28. juni 2016, klokken 19:26
Jeg synes AP drar bilen litt for langt til høyre (mot midtstripen) når jeg ligger i venstre felt. Må ta i rattet å tvinge bilen mot venstre. Andre som opplever det samme?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#60
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bakovervendt barnesete
mandag 16. mai 2016, klokken 09:57
Jeg hadde en Passat CC før jeg fikk Tesla. Hadde BeSafe iZi Combi X3 ISOfix i begge de to bilene. I Passaten fikk jeg ikke plass i fremsetet, og i Tesla'n gikk det såvidt, men endte som regel opp med å sitte bak med kidden hvis jeg ikke kjørte. Kjøpte det sete kun pga "best i test". Hvis du skal fortsatt bruke BeSafe sete må du legge imellom noe tøy mellom framsete og barnestolen, hvis ikke så får du noen fine merker i hardplasten bak på fremsete.

Vi har nå byttet til forovervendt sete (ungen har passert 4 år). Valgte da Britax Kidfix 2 XP SICT. Passer veldig bra til baksete i Tesla'n, og kommer veldig bra ut i test


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA