Jeg lurer på hvordan man kan finne ut hvor mye kWh som er tilgjengelig på batteriet, slik at man kan følge med på forbruksmåleren når man kjører og vurdere rekkevidde utfra det? Har en Model S 85D 2015 mod som har kjørt 80000 km. Bilen går til daglig t/r jobb, ca 25 km totalt, og er ikke så ofte ut på langtur lengre. Kjørte Kr.sand - Oslo for ett par helger siden. Tidligere har jeg kjørt dette strekket uten å lade, også på vinter. Nå mente GOM at jeg ikke hadde nok strøm til å komme frem, og måtte lade på Lier. I og for seg ikke noe stor sak, men ifølge forbruksmåleren hadde jeg brukt 66,7 kWh og hadde igjen 6% rekkevidde. Det gir ett tilgjengelig uttak på ca 71kWh. Det er litt lite synes jeg. Startet på 100% og med forvarmet bil. Testet på tur hjem igjen, ladet til 99% på Ikea Slependen. Kom hjem med 0% rekkevidde og ett forbruk på 68,6% siden siste lading. Er BMS litt ukalibrert pga mange korte turer og lading mellom 50% og 80%?