Hørte rykte om Tesla sender ut e-post når du blir tildelt VIN på Model X. Kan noen bekrefte?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. april 2016, klokken 10:08Jeg er helt enig med deg Øyvind.h. Jeg har aldri sett behovet for 4wd, da mesteparten av min kjøring er i Oslo. Har alltid kommet meg frem med Golf forhjulstrekk, BMW bakhjulstrekk og det meste annet. Likevel etter jeg fikk Tesla 70D og 4WD er det bare point and shoot og ren glede hele veien. En respons og akselerasjon uavhengig av underlag som ingen kan måle seg med, selv med 70D. Tør ikke tenke på P90DL. Bør prøves, er vanedannende.Sitat fra: eadie på onsdag 13. april 2016, klokken 09:25
Men, det er også ulemper med AWD. Til og med på kliss nye biler hører man om ekstra støy fra frontmotor, klikking, hvining, etc, som man ikke opplever med RWD.
Denne påstanden ser jeg ofte, men det stemmer ikke for min bil. Med range mode på hører jeg riktignok en svak uling foran om jeg ikke har på musikk, men med range mode av hører jeg ingen ting. Klikk-klakk, DU-problemer etc. virker derimot å være et langt større problem på rwd enn 4wd.
Enkelt og greit: støy er ikke noe argument mot 4wd. Pålitelighet er om noe et argument for 4wd.
Når det gjelder kjøreglede er det to ganske forskjellige biler. 4wd har alltid point-and-shoot funksjonalitet. Dvs. full effekt, alltid. Rwd krever langt mer av underlaget. Jeg må si jeg foretrekker 4wd ved aktiv kjøring også på bart føre. Snø har jeg ikke fått testet den på enda da jeg fikk bilen i mars (minus noen meter på sommerdekk på snø på fjellet for et par uker siden).
Sitat fra: hoffa på søndag 10. april 2016, klokken 12:19Sitat fra: bertin på søndag 10. april 2016, klokken 12:11ja Titanium er en flott farge på bilen....Gratulerer forresten
Hadde egentlig bestilt Pearl White men endret til Titanium etter jeg så denne.
Sitat fra: sigurdi på fredag 22. januar 2016, klokken 14:08
Signaturer i Februar/Mars og utlevering i Juni.
(Produsert i 2 kvartal (siste uka av Mars og første ukene av April) og levert ut i slutten av samme kvartal)
Produksjons modeller konfigurator slutten av 2.kvartal og første bilene kan komme i slutten av samme kvartal.
Tror konfiguratoren kommer til hver enkelt i grupper, med tanke på levering og ikke til alle på en gang.
Ved å velge f.eks en 70D så kan en nok utsette leveringen ganske mye men generellt sett tror jeg Tesla ikke ønsker å tape mer en nødvendig på valuta endringer.
Men mye er avhengig av produksjons taktet, klarer de å komme opp i over 1000 biler i uka, så kan det hende de kjører hele EU som en tre/fire ukers produksjons batch og sender allt oppover med en passe stor biltransport.
De største tar 8500 biler så plass nok.
Ratene er også på vei nedover så Tesla kan gjøre en god deal om de kjører en charter på stort antall.
(Altså leier hele båten istede for å leie plass på andre, men da må de planlegge godt)
Sitat fra: Salvesen på lørdag 30. januar 2016, klokken 15:12Sitat fra: sigurdi på lørdag 30. januar 2016, klokken 14:46Sitat fra: Salvesen på fredag 29. januar 2016, klokken 23:27
Helt uforståelig for meg hvordan dere klarer å få så lave forbrukstall. Kommer jeg under 250 så er jeg strålende fornøyd. Begynner nesten å lure på om det er noe galt med min 70D.
Det store spørsmålet er da hva du gjør når du er ute på tur, hvor du bor, temperatur, våt veibane, forvarming, langkjøring, dekktype, dekktrykk.....
Siste ukene før jeg resite på jobb så var det kun småkjøring og forbruket lå på 300-500Wh/km, jeg er og flittig bruker av forvarming av bilen.
Så langkjøring kan ikke sammenlignes med småturer mittvinters.
(Total snittet mitt har gått drastisk opp pga dette (den er jo bare gått 2500km og ca 600 av dem er småkjøring)
Tesla er vel den elbilen som vintertid bruker desidert mest strøm, om en bruker den kun til småkjøring og aktiv bruker av forvarming osv, men samtidig den elbilen som har nærmest forbruk sommer og vinter på langkjøring.
PS langkjøring er ikke 3-5mil, men 20-50 mil. :-)
Kjører normalt vill jeg si, ikke særlig fort. Bor på vestlandet, tempen er jo svingende men ofte mye regn, alltid forvaming, pirelli sottozero 3, 2,9bar
Har hatt noen langturer i vinter, en fra lyngal til aksdal i romjulen(første dag), var vinterføre kom da frem med noen mil igjen, så rundt 250W/km. Andre var fra aksdal til vinje, kom akkurat frem! så rundt 290W/km og så kjørte jeg mot geilo, møtte på noen stengte veier og tilbake til vinje, 250km så rundt 260W/km med avskrudd klima og max sparing i slutten. Hjem fra vinje gikk det bedre, hadde kanskje 240W/km. Men å havne under 200 ser jeg nesten ikke muligheter for :p