Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Strøm Tycoon

#21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Leaf 60kWh - USA pris muligens avslørt
onsdag 17. oktober 2018, klokken 20:15
Tar dette med en stor klype salt, men etter sigende skal startprisen lande på USD 35400, dette er 18% opp fra startprisen for 40kWh som er USD 29990.

Hva vil dette bety for norske priser? Startpris på 325 000,-?

Kilde: https://insideevs.com/60-kwh-nissan-leaf-price/
#22
BMW i3 / Standard vs. oppgradert lydanlegg (H/K), mine betraktninger
søndag 07. oktober 2018, klokken 18:30
Vi har 2 stk. i3 nå, én med og én uten oppgradert lyd (Harman Kardon).

Ved lavt til moderat lydnivå ,å jeg si at jeg faktisk foretrekker standardanlegget. Lyden er mer avrundet og behagelig. H/K-anlegget kan være litt anmassende i mellomregisteret. Dette merkes særlig ved lavt volum.

Ved høyt lydnivå er H/K best, og H/K anlegget projiserer lyden også litt bedre, lydbildet er litt "høyere opp".

Men som sagt, standardanlegget har noen kvaliteter H/K-anlegget ikke har, og motsatt.

Mine 2 ører.
#23
BMW i3 / Genialt design
torsdag 27. september 2018, klokken 19:55
#24
Elbiler i media / Jeg tror de var ekstra forsiktig pga. elbil
lørdag 08. september 2018, klokken 16:54
#25
Fiks for store bilder og overflow.

Set maks-bredde for bilder til 100%



#26
Audi e-tron / DriveTribe: E-tron special reveal (om noen timer)
mandag 09. april 2018, klokken 12:19
https://drivetribe.com/

Aner ikke hva det er. Men det er muligens interessant for noen her?
#27
Elbilen i Samfunnet / Nå kommer Tesla-skatten
onsdag 11. oktober 2017, klokken 19:56
Regjeringen innfører Tesla-skatt

VG har fått bekreftet at regjeringen i sitt statsbudsjettforslag for 2018, vil innføre en vektavgift for el-biler. Den vil i hovedsak ramme eierne av den dyreste teslaen, Model X, som neste år må ut med over 70 000 kroner mer som følge av avgiften. Model S-eiere må ut med noen tusenlapper.

https://www.vg.no/forbruker/bil/regjeringen-innfoerer-tesla-skatt/a/24161362/
#28
Jeg teller veldig på knappene og lurer på om ikke en ny S75 er smartere enn en '13 S85, som rett nok koster mye mindre, likevel.

Noen som har erfaring med å hoppe fra UI tiil ny før levering, går det i det hele tatt an, eller risikerer jeg å tape depositumet?

Går det ikke, så skal jeg nok bli fornøyd likevel :)
#29
E / Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019
tirsdag 12. september 2017, klokken 15:58


Til pressen:

Honda Urban EV Concept unveiled at the Frankfurt Motor Show

Global motor show debut for pure-electric Honda concept car
Modern interior environment includes wrap-around panoramic dashboard screen
Sets the direction for a future Honda production model scheduled for 2019

Honda has revealed an all-new electric vehicle, the Urban EV Concept, at the 2017 Frankfurt Motor Show. The concept car is built on a completely new platform, and sets the direction for the technology and design that will appear on a future battery electric Honda production model.

The concept was officially introduced by Honda Motor Co. President and CEO, Takahiro Hachigo, during his press conference speech. "This is not some vision of the distant future; a production version of this car will be here in Europe in 2019," he added, confirming that the concept is set to be launched within two years.

Exterior design

Honda's Urban EV Concept showcases advanced technology within a simple and sophisticated design. Its low and wide proportions give the car a planted, muscular stance that hint at sporty driving performance. Its compact proportions mean it has a total vehicle length 100mm shorter than the Jazz supermini.

The Honda emblem on the concept is backlit in blue, which previews a new styling feature for the company's future EVs. At the front of the car, interactive multilingual messages can be displayed between the headlights, including greetings, advice for other drivers on the road, or charging status updates.

Interior design

The driver's outward visibility from the Urban EV Concept is excellent thanks to slim A-pillars and a wide windscreen that appears to sweep around the entire front of the car. Entry and exit from the vehicle is via rear-hinged coach doors. The electric charging cable connection is housed on the bonnet.

Honda's Urban EV Concept can accommodate four occupants, across two bench seats finished in different materials. To create a lounge feeling, the front row is upholstered with natural grey fabric, with the seat backs, squabs and arm rests embellished with contemporary wood finish accents. The seatbelts for the rear bench are fixed in the middle of the seat, allowing the belt to retract out of the way before a passenger exits the car.

The same wood finish wraps around a large 'floating' dashboard console. This houses the steering wheel column, a set of simple control buttons, and a panoramic display screen. The dashboard itself is completed by a wrap-around screen that runs behind the console and extends into the doors. The main dashboard screen presents a range of vehicle information including remaining battery level. Whilst the extended door screens function as the car's wing mirrors through digital camera displays.

Honda Automated Network Assistant concierge

Honda's Urban EV Concept showcases the company's vision for a world where mobility and daily life are seamlessly linked. The on-board advanced Honda Automated Network Assistant acts as a personal concierge, which learns from the driver by detecting emotions behind their judgments. It can then apply what it has learnt from the driver's past decisions to make new choices and recommendations.

Honda Power Manager

New methods for managing energy transfers between the grid, homes and electric vehicles could provide revenue opportunities for EV owners in the future. Honda's Power Manager Concept, revealed alongside the Urban EV Concept in Frankfurt, is a smart system that can store energy more efficiently, releasing electricity generated by renewable sources back into the home or selling it back to the grid.

Electric Vision

Honda's 'Electric Vision' strategy, launched at the 2017 Geneva Motor Show, includes the development of a dedicated electric vehicle platform, featuring fully-electric powertrain technology. Key parts of the powertrain development will include a high-density, lightweight battery pack, integrated heat management and the evolution of energy transfer functions – both to and from the vehicle.









#30
Elbiler i media / Bilmodellen blir ikke nevnt, det er da noe
torsdag 17. august 2017, klokken 13:18
Som hyppig fotgjenger med hund i Sarpsborg, så kan jeg bare si at dette skjer nesten overraskende sjeldent. Folk er helt i tåka bak rattet i denne byen. og det har ingenting med typen bil de kjører.

Krysser fingrene for at fotgjengeren klarer seg.

Fotgjenger påkjørt i sentrum
#31
Kan ikke huske å ha sett denne før, ser ut som en langt mer produksjonsnær bil en I.D. i alle fall. Morsomt areo trikseri bak også.





Source: https://www.motor1.com/news/150457/vw-gene-research-vehicle-revealed/
#32
Kia Soul EV / I all verden! Frem og tilbake ER like langt
fredag 14. april 2017, klokken 14:57
Kort fortalt: Vi solgte vår 2015 modell (kjøpt sendt 2014) ned til Sørlandet i 2015. Spol frem til 2017, så tok jeg turen tilbake til Sørlandet for å hente en 2015 modell (kjøpt i midten av 2015).

Denne er understellbehandlet, har gått under 10000km, hadde de fine grå felgene på vinterhjulene og er lakkbehandlet. Må være en av de mest pertentlig velholdte bruktbilene jeg noen gang har kjøpt, strøken fra topp til tå.

Krysser fingrene for et problemfritt bilhold. Skal primært brukes til lokal småkjøring og enkelte langturer.

Her på vei hjem igjen, Brokelandsheia. Startet med 91% SOC i Kristiansand, og kom meg fint til Brokelandsheia for første ladestopp, neste ble ved McDonalds ved Torp. Derfra ble det kort prosess til Horten, og med ferga over til Moss, destinasjon Sarpsborg. Pussig nok traff jeg på 21-22% SOC på begge stopp, men til tross for fire tunge sommerhjul baki, og relativt mykt satt opp vinterhjul ("lite" luft), var det ikke noe stress.

#33
Spekulasjoner om hvorvidt Tesla har kommet langt nok til å kunne sette igang volumproduksjon og fortsatt ha gitt seg god nok tid til å luke ut problemer og avvik i forkant.

Dette blir belyst ved det faktum at beta-protoyper ikke er på veien ennå, og tidsrammen fra nå til juli regnes som for kort til å kunne oppnå dette.

Dette åpner for spekulasjoner som:
SitatAn insider at another automaker echoed the half-year timeframe to go from beta to production, saying that "sounds about right." Asked if Tesla's timeline its setting for itself is overly-optimistic, the source said: "the short answer is no."

"The more nuanced answer is, it depends," the source went on. "It depends on what they have already with the car, how far they've developed it, it depends on how aggressive they want to be about getting it to market, quality notwithstanding."

... videre

Sitat"Everything is done virtually, and all they have to do is bolt one together, and they're ready to go," the source said. "Who knows, maybe they just skip the prototype phase altogether, and you just go straight from prototype to production. Their fans are so rabid to get one, and their early fans might be willing to put up with delays and quality issues.

Dette er såklart spekulasjoner, men ikke helt ukvalifiserte som sådan. Kanskje rename beta-prototypene til Signature Edition ;)

La også merke til at det hevdes at Model 3 er enklere å lage enn Model S og X. X kan jeg forstå, men hva, utenom bruken av stål istedet for aluminium gjør Model S kompleks sammenlignet med Model 3? Klarer ikke helt å se det.

Sitat"Nonetheless, we need to both internally and with suppliers take that date seriously, and there needs to be some penalties for anyone internally or externally who does not meet that timeframe," he went on. "This has to be the case, because there's just no way that you have several thousand components, all of whom make it on a particular date."

And, sure, Tesla's not like traditional automakers. But the timeline is intense, something Musk has been fully-cognizant of, and he said it's feasible because the Model 3's design is less-complicated than the Model S and X.

"The Model 3 is the first car Tesla is creating that is designed to be easy to make," he said on the investor call last year. "This is really a fundamental difference."

Kilde: Jalopnik
#34
Må bare ta av meg hatten for BMW. Jeg er 100% avhengig av bilen til pendling, og den har ikke sviktet meg en eneste gang. 100% pålitelig så langt.

Siden jeg startet pendlingen i 2012 har jeg gått gjennom følgende vogner.

2010 VW Golf 1.6 TDI DSG
Kjørt ca. 35000km.
- Defekt EGR, dyrt å rette opp i, ingen garanti siden det var en importbil.
- Støyende og treg.
- Dårlig lyd.
- Feilhjulsdrift.
+ God sittekomfort.
- Dårlig girkomfort.
- Kostbar service.

2008 BMW 318D
Kjørt ca. 35000km
+ Ingen feil eller driftsstans
- Dårlig lyd.
+ Svært bra bil, en fryd å kjøre.
+ Bakhjulsdrift.
- Kostbar service og et registerkjedespøkelse i skyggene.

2007 Honda Civic 2.2 i-CTDI
Kjørt ca. 35000km
+ Ingen feil eller driftsstans.
- Dårlig lyd.
- Feilhjulsdrift.
- Korte 15000km serviceintervall, og dyre sådane.
- Liten drivstofftank, ikke mulig å fylle bare én gang i uken.

2014 Kia Soul EV
Kjørt ca. 25000km
- Inn og ut av verksted.
- Dårlig lyd.
- Feilhjulsdrift.
- Korte serviceintervall, men rimelige sådane.
+ God bil, men mye plunder (12V, A/C gass, dørlås).

2015 BMW i3
Kjørt ca. 48000km 47000km (demobil med 3000km på telleren)
+ Ingen feil eller driftsstans
+ Svært gode seter.
+ God lyd.
+ Bakhjulsdrift.
+ Lange serviceintervall, første service først etter 50000km! Tid og mas spart.
+ En referansebil på svært mange områder.
- Følsom for kraftig vind, økt forbruk, og sidevind kan overraske

Jeg sliter virkelig med å finne noe mer negativt. Begge elbilene ble kjøpt nye, eller nær nye, men har betydelig lavere driftskostnader enn sine fossile søsken. Verditap kan jeg love de andre bilene hadde også.

Ser etter bil #2 nå, innser nå at ingenting annet duger lenger :)
#35
BMW i3 / 2018 i3 FL i kamo
fredag 17. februar 2017, klokken 21:04
#36


Sitat"The new era of luxury mobility starts here," says Lucid Motors, and this eye-catching Tesla rival is the part of that promise. Revealed today at Lucid's prototype shop in Fremont, CA, the handiwork of the automaker formerly known as Atieva is the Lucid Air. As well as being a luxury sedan, Lucid claims the Air will also be be the perfect commuter vehicle, while offering the power of a sports car at 1,000 HP.

Unsurprisingly for a modern car start-up, there's not a whiff of gasoline anywhere near Lucid. Instead the automaker uses a fully-electric powertrain, wrapped up in bodywork by VP of design Derek Jenkins. He was poached from Mazda, where he penned the latest MX-5 Miata, among others.

Lucid says that it's been built on a completely different strategy from the mainstays of the auto industry. That, they argue, is hamstrung by its dozens of different variations on a theme. As well as being complex to manage and produce, Lucid also argues that this means its rivals can't really afford to introduce a game-changer model, lest it undermine everything else in the line-up.

When your competition isn't just the traditional automakers but EV heavyweight Tesla, coming later to the market is both a challenge and an opportunity. On the one hand, Lucid gets to learn from Tesla's mistakes of the past few years. That's including some lessons straight from the former Model S chief engineer, Peter Rawlinson, who is now Lucid's chief technology officer.

All the same, it's potentially going to be hard to build momentum when Tesla already has the Model S out the way, its luxury Model X SUV on the road (and with, for the most part, the lingering rough edges ironed out), and its mass-market car in the pipeline. The Tesla Model 3 won't be a direct competitor to Lucid's first car, but it'll spread the Tesla brand far and wide.

On the one hand, Lucid's first car will be a sports car, intended "for those who truly enjoy driving" according to Jenkins. "Electric drive so powerful, so seamless, that it makes traditional engines feel antiquated." However, it will also have interior space similar to that of a Mercedes-Benz S-Class. Blending "sublime luxury" with modernist design, "above all else, there would be room," Jenkins says, "to relax, spread out, and enjoy the line. In short, it's a new space in the luxury vehicle market."

Finally, there's the promise of "an amazing commuter vehicle," according to Jenkins. That means the right size on the outside for urban conditions and small city garages – roughly the same size of a Mercedes E-Class – along with plenty of connected technology and autonomous features. Most importantly, though, it promises the range commuters demand.

The key is Lucid's homegrown electric motor, a tiny chunk of hardware that musters 600 HP. It leaves plenty of space for a traditional, Tesla-style battery slung between the wheelbase, but instead the automaker biases its battery packs to the front, bring them up to the front suspension. Lucid calls it "condensed system integration" and it also allows the engineers to put the HVAC blowers ahead of the bulkhead, reducing cabin noise.

Meanwhile, there's a second power bundle at the rear, with multi-link rear suspension and switchable volume inverted air-springs, along with active damping. It's Lucid's solution for increasing cabin space while reducing external dimensions – it calls it "inter-systems spatial optimization" – and even allows for things like executive jet-style reclining rear seats. That's not something you could normally fit into the footprint of a car this size.

As for range, Lucid will launch initially with a 100 kilowatt hour battery pack. That'll be good for up to 300 miles of driving, Peter Rawlinson says. Later down the line, meanwhile, there'll be a 130 kilowatt hour option, which will be good for up to 400 miles. It'll charge through a port on the nose.

Lucid is paving the way for the car to drive itself, too. While that won't necessarily be enabled at the start, there'll be a whole range of sensors built-in as standard that the company can light up later on.

Then there's performance. With Tesla increasingly squeezing more and more power out of its cars, all eyes were on Lucid to deliver the same sort of grunt. The results don't disappoint, with a total 1,000 horsepower good for a 2.5 second 0-60 mph time.

Production is expected to kick off in Casa Grande, Arizona, at a brand new $700m manufacturing plant that was announced late in November. It's expected to employ as many as 2,000 people by 2020, and eventually produce up to 130,000 cars each year.

Kilde (mange flere bilder): http://forums.vwvortex.com/showthread.php?8365433-Lucid-Motors-Air-electric-sedan-revealed-(formerly-Atieva)-1-000hp-and-300-miles-of-range-production-starting-in-2018





#37
Elbiler i media / Mercedes-Benz: Satser 90 milliarder på elbil
fredag 02. desember 2016, klokken 12:18
SitatSom Dinside skrev onsdag har flere av de store bilkonsernene gått sammen for å utvikle et stort og rekordraskt ladenettverk for elbil i Europa.

I den sammenheng informerte Daimler- og Mercedes-Benz-sjef Dieter Zetsche at de har satt seg som mål å lansere minimum ti helelektriske personbiler innen 2025.

I et annet intervju, publisert i Stuttgart Zeitung 25. november, avslørte leder for forskning og utvikling Thomas Weber hva satsningen skal koste for det tyske bilkonsernet:

10 milliarder euro - eller oppunder 91 milliarder norske kroner - vil Daimler bruke på elbil satsningen sin fram til 2025.

– Alle disse bilene skal være basert på samme arkitektur, forteller Weber.

(...)

Jeg bare glad jeg solgte meg ut av NEL ;) Skriften er i alle fall klar og tydelig på veggen, det er elbil som gjelder fremover.

Stor takk til bjellesauene Tesla og Nissan.

http://www.dinside.no/motor/satser-90-milliarder-pa-elbil/65387455
#38
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Ampera-e kjørt London - Paris
søndag 02. oktober 2016, klokken 18:47
Sakset fra kommentarene til en artikkel om Ampera-e på teknikensvarld.se

SitatDetta är en bild på instrumenten vid början av resan mellan London och Paris.

Den något roande teoretiska räckvidden mäts där till 66,5 mil.

Till vänster syns visningen av räckvidd i ett grönt fällt, den översta siffran är maximal teoretiskt beräknad räckvidd baserat på senaste körsättet, siffran längst ner är den mest pessimistiska minimisiffran, vad den mist beräknas klara och den inringade siffran i mitten är den siffra datorn anser är den mest troliga utifrån förutsättningarna just vid det tillfället.

Sträckan till Paris var 41.7 mil och vid framkomsten beräknades räckvidden till 49. 7 mil baserat på den genomförda resans elförbrukning.

Vid ett tillfälle ser man att genomsnittshastigheten vid en tidpunkt var 88 km/t.

Minimisiffran överträffades fortfarande vid framkomsten.


#39
To-seter
To motorer, samlet effekt 200kW
Batteripakke: 30kWh, 250Kg, ca. 30-40minutter med morro
Totalvekt: 850kg
0-100: Under 3 sekunder

Spennende, veier bare 50Kg mer enn Lotusen vår.

Kilde: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7940058-Pariss-electric-introduces-the-world-s-first-quot-connected-quot-electric-race-car!
#40
BMW i3 / Biltyv er imponert over BMW i3
lørdag 14. mai 2016, klokken 11:05
All PR er god PR. Denne biltyven er i alle fall imponert over i3en.

YouTube video
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA