Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sølv-pilen

#31
Zoe / Z.E Services app
lørdag 20. januar 2018, klokken 19:37
Hvordan får jeg satt igang forvarming fra appen? det eneste jeg får opp er gjenstående tid på lading..
#33
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leveringstid Tekna?
tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:45
Sitat fra: TM på tirsdag 19. desember 2017, klokken 16:57
Sitat fra: sølv-pilen på tirsdag 19. desember 2017, klokken 15:44
Sitat fra: Frissy på tirsdag 19. desember 2017, klokken 14:35
Sitat fra: rogersen på tirsdag 19. desember 2017, klokken 14:03
Bestilte en N-connecta på fredag med levering 20. mars. De hadde vist bestilt opp noen ferdige på forhånd. Var svart og med delskinn ekstra. :)

Er det adaptiv cruisekontroll på N-connectaen?
Ja. Den har Intelligent cruisekontroll.
Nei, det ligger da i pakken Avansert Førerassistanse i følge prislisten ?
Den leveres bare til Tekna eller i Launch edition i følge prislisten.
Nei, er oppført som standard utstyr på Acenta, N-Connecta og Tekna. Fører assist pakken som er standard på N-connecta og Tekna har ikke cruise controll.
Pro Pilot er derimot kun standard på Tekna. Visia har kun cruise controll som standard.
#34
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leveringstid Tekna?
tirsdag 19. desember 2017, klokken 15:44
Sitat fra: Frissy på tirsdag 19. desember 2017, klokken 14:35
Sitat fra: rogersen på tirsdag 19. desember 2017, klokken 14:03
Bestilte en N-connecta på fredag med levering 20. mars. De hadde vist bestilt opp noen ferdige på forhånd. Var svart og med delskinn ekstra. :)

Er det adaptiv cruisekontroll på N-connectaen?
Ja. Den har Intelligent cruisekontroll.
#35
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
torsdag 14. desember 2017, klokken 13:51
Ja, Beklager, Det var ikke du som snakket om stress med lading, det har du helt rett i. Men ellers Ja, er sterkt uenig om at ikke Leaf er en ferie bil. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ta min 24kWh på ferie, ville tatt planleggingen sammen med planleggingen av overnatting på ferien om det var utenfor Norge. Men hvem gidder å reise til utlandet når vi har ett så vidstrakt flott land å utforske selv? Leafen er en fantastisk god bil å kjøre langtur i og strøm er det jo overalt så null stress, spesielt i Norge og Skandinavia forøvrig. Det var en tid da en hel familie kunne reise på ferie i en liten sunbeam, behovet til plass er mindre nå som bilprodusentene lager bilene med tanke for bedre plass samt at det finnes bedre løsninger for å pakke bil og ting har blitt mindre plasskrevende og logistikken er i en helt annen klasse en den var før. Men ok.. Noen trenger lastebil for å reise på ferie, andre klarer seg med en leaf, at den dekker 98% av behovet av den grunn blir i så fall individuelt og kan ikke kategoriseres som en bil som ikke kan brukes til langturer basert på det.
#36
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kwh lansering når?
torsdag 14. desember 2017, klokken 13:00
Sitat fra: Joar Øverland på torsdag 14. desember 2017, klokken 12:13
Ser den. Man må se på behovet. Og ikke minst på hva man kan få tak i. Har man noe bedre alternativ som man får tak i? Huyndai, Kia, Nissan, Opel, Tesla. ALLE snakker om lengre rekkevidde. Foreløpig er det kun ampera som er tilgjengelig, og vi vet jo alle at det ikke stemmer heller. Og dette er det nok uansett en grunn for.

For meg ble dette nok til å komme nok over de km eg trenger selv på de kaldeste dagene. Skal eg noe lengre enn disse turene så er det mest sannsynlig behov for stasjonsvognen uansett.

Det er bil nummer to for meg dette. Som eneste bil er det kun tesla som er aktuell for tiden, og det blir for dyrt.
Når du går så hardt ut for at 40kWh batteri ikke er godt nok for langtur, baserer du disse uttalelsene utfra erfaring eller synsing? nå kjørte jo ett tredvetalls 24/30 kWh Leaf Norge på tvers i august, og det helt uten ladestress (som du kaller det) eller problemer med tanke på rekkevidde.
#37
Fikk denne i emailen i dag. Sikkert flere som vil finne dette interresangt.




Har du lyst til å bidra lokalt for miljø, elbil og flere ladestasjoner? Vi starter opp Nordvestlandet elbilforening og etterlyser engasjerte personer som ønsker å bidra.

Norsk elbilforeningen jobber med å starte opp lokalforeninger i hele Norge slik at vi får innspill og jobbe for miljø, elbil og flere ladestasjoner på lokalt nivå. Vi inviterer deg som medlem i Møre og Romsdal og Sogn og Fjordane til oppstartsmøte for Nordvestlandet elbilforening.


  • Tid: 8. november kl. 17 (enkel servering fra 16:30)
  • Sted: Grand Hotel, Bernstorffstredet 1, Kristiansund

Program

  • Nasjonal og lokal elbilpolitikk, Petter Haugneland, Norsk elbilforening
  • Elbilhistorie, lading og ladestasjoner i Møre og Romsdal, Einar Oterholm
    • Valg av interimstyre i Nordvestlandet elbilforening

    Har du lyst til å gi ditt bidrag for elbil lokalt? Meld din interesse til petter(at)elbil.no i forkant av møtet. Hvis du ikke har anledning til å være tilstede på møtet kan du sende noen ord om deg selv. Vi er på utkikk etter engasjerte personer med ulike interesser som miljø, politikk og teknologi.

    Lokalforeningene i Norsk elbilforening arrangerer medlemsmøter, deltar på ulike arrangementer, kommer med innspill til lokale myndigheter og lokale medier.

    Personene som blir valgt til interimstyret får i oppgave å arrangere ordinært årsmøte med valg av lokalt styre. Det blir mulighet for å delta på landsråd i Norsk elbilforening som samler lokalt tillitsvalgte fra hele landet en helg for å dele erfaringer og vedta hva Norsk elbilforening skal jobbe for.

    Har du spørsmål kan du kontakte Petter Haugneland (Mob. 98234699, petter(at)elbil.no).
    Hilsen Norsk elbilforening
#38
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Nå er det slutt for salg av Opel
onsdag 18. oktober 2017, klokken 23:59
Nå er det slutt for salg av Opel ampera-e frem til Opel vet når de kan levere biler igjen.. Ikke akkurat positive signaler dette gir selv om all fornuft tilsier at dette er det rette å gjøre med tanke på Opels leveringsproblemer.
#39
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Mens man venter på sin nye Leaf
tirsdag 12. september 2017, klokken 00:00
høres ut som det er noe slikt du venter på?
#40
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Når får du din Ampera-e levert ?
mandag 05. juni 2017, klokken 07:33
Sitat fra: nix på søndag 04. juni 2017, klokken 22:49
Jeg er tydeligvis ikke i den første pulja likevel, til tross for bestilling første dag.

282 registrerte nå, iflg http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Opel%20Ampera-e&mnd=%25&year=%25
Nå skal du jo ikke ha den allikevel. Er vell bedre noen som faktisk ønsker bilen for å bruke den får den før deg da vell?
#41
Sitat fra: moby666 på onsdag 31. mai 2017, klokken 15:55
Idiotiske innlegg for idiotiske svar...


Sitat fra: Charlzhen på onsdag 31. mai 2017, klokken 15:37
Sitat fra: moby666 på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:28
Synes du burde betale for dette. 1000 kr er passende!

Sitat fra: Charlzhen på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:06
Hvorfor i alle dager skal jeg betale for at han skal kjøre rundt?? Tigging kalles det der, bare at den foregår ikke av rumenere i fillete klær foran ditt lokale kjøpesenter...

Humor og ironi lar seg dårlig formidle over internett, så med mindre du har et godt svar på spørsmålet mitt er det vel best at du holder fingrene vekk fra tastaturet!
Du kan mene akkurat det du vil, men du har ikke rett å definere hva som er korrekt. Jeg finner Charlzhen sitt innlegg relevant. Hvorfor i alle dager skal jeg abonere på en spesiell youtube kanal? Hele innlegget med link burde vært fjernet fra dette forum da de som ønsker å betale han kan skrive seg inn på betalingstjenestene hans når og der han ber om det det. Jeg søker ikke ampera forum for å finne linker til Tesla betalingstjenester.
#42
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 08. mai 2017, klokken 22:22
Meget lurt å ha en reservasjon på Tesla 3 ja.

Det er jo den bilen vi egentlig alle vil ha...
Snakk for deg selv takk. Hadde mitt ønske vært en Tesla så hadde jeg hatt en Tesla.
#43
Blir noe søkt når en skal saksøke Opel for tap av intensiver som man ikke har krav på når man benytter andre drivlinjer en elektrisk eller hydrogen som skal belønnes med dette grunnet de utfordringer man får med de drivlinjene i dag.

Dessuten - hvordan skal man si at man kunne ha ladet gratis noe sted når dette ikke nødvendigvis er tilfelle, man kan forvente gratis parkering da dette ikke nødvendigvis er tilfelle, få dekket bensinutgifter - som muligens hadde blitt erstattet med hurtiglading som er mange ganger dyrere en bensin. Opel kan vel heller ikke klandres om kunden ikke i dag allerede har en elbil som faktisk har de samme intensivene uansett - det er jo ett valg kunden selv har tatt.
#44
Legger ved en samenligning jeg laget fra mitt forbruk de 4 første månedene 2016. Dette er en god indikasjon om hva man bruker ca på strøm i måneden
#45
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Hva driver BKK med?
mandag 24. april 2017, klokken 22:29
Noen som var på elbil foreningen Hordaland sitt årsmøte som kan svare på dette spørsmålet? (Hva driver BKK med?)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA