Hadde store planer denne helga med arrangement med en liten kjøretur på et par timer, startet derfor ut fredag ettermiddag klokken 16. Jeg måtte bare sørge for strøm for å komme meg dit og ett stykke tilbake til ny lader. Skjebnen ville derimot at bilen, en Renault Zoe, skulle få Lade problemer. etter 3 timer på 22kW stolpe hadde den motatt 8 kW og fikk feilmelding om at Lading ikke var mulig.. Ringte derfor Renault veihjelp for assistanse. Jeg var i stand til å kjøre bilen til forhandler da jeg hadde nokk strøm for det, spurde om dette hadde noe å si, fikk da bekreftet fra veihjelp at det gikk greit, verksted var nå uansett stengt til mandag. Ved forespørsel om leiebil for å kunne komme meg videre til dette arrangemanget fikk jeg tilbud om leiebil fra nærmeste flyplass fra Six bilutleie men jeg måtte koste dette selv å kunne søke om å få dette refundert i etterkant på mandag. Ettersom det var blitt seint grunnet alt styret med Lade problemet og venting for å få avklart hvordan jeg skulle få hjelp videre bestemte jeg meg for finne ett overnattingsted og vente til bilforhandler åpnet lørdagsmorgen for å få fikset en låne/leiebil slik at jeg kunne komme meg til destinasjonen tidlig lørdag morgen.
Lørdag: Jeg møter opp ved åpningstid hos forhandler for å snakke om leiebil for å komme meg videre nå mens det ennå et tidlig. og jeg kan komme til arrangemanget uten at det blir så alt for sent. Bilforhandler prøver bilen på en sakte ladeboks og finner ingen feil med bilen. Bilen er derfor slik sett "friskmeldt" Jeg kjører derfor bilen tilbake til 22kW ladestolpe og prøver ladingen igjen, Etter 10 minutter får jeg samme feil opp i display. Chariging not possible. jeg flytter bilen til en annen stolpe på en annen destinasjon for å sjekke om det er ladestolpen som skaper problemene, det viser seg at samme feil oppstår her. Bilen vil simpelthen ikke ta i mot lading. Jeg returner derfor bilen til forhandler og venter 2 timer på at bilforhandler skal få tid til oss da den er midt i ett bilsalg. Bilforhandler får se feilmelding fra bilen og forteller oss den skal ta Kontakt med verksted mandag. Ved forespørsel om leiebil som var opprinnelig grunn for dagens besøk får vi som tilbakemelding om at dette kan ikke bilforhandler hjelpe oss med og viser oss tilbake til Renault veihjelp. Jeg kommer meg videre til flyplass som jeg fikk leiebil fra Six kvelden før. Her får jeg vite at det ikke ligger noen bestilling inne i systemet om leie av bil. Jeg ringer igjen Renault veihjelp. Får vite at jeg skal bli kontaktet av vedkommende som har ansvaret for bilutleie. Klokken 15 Må jeg igjen ringe å purre på Renault veihjelp da jeg ennå ikke har hørt noe fra de. Får beskjed om at de skal sørge or at noen skal ringe, jeg får haik slik at jeg kan nå arrangemanget før det blir avsluttet lørdag kveld. klokken 16:50 får jeg endelig telefon fra Renault veihjelp - med beskjed om at de ikke kan gi meg leiebil etttersom jeg kunne kjøre bilen til verksted selv - noe som absolutt ikke ble formidlet når jeg tok kontakt fredag kveld for første gang, og det selv om jeg stilte spørsmål om dette spesifikt, jeg fikk heller ikke denne informasjonen når bilforhandler var åpent og kommunikasjon kunne blitt avklart der og da. jeg Kommer meg til destinasjonen får en time av arrangemanget ettersom jeg må igjen få haik tilbake til bilen. Overnatting blir i bilen ettersom jeg verken får overnatting eller leiebil av Renault veihjelp, trenger vist ikke tenke på noen refusjon heller.
Ikke i min villeste fantasi kunne jeg ha forestilt meg veihjelp til å være så inkompentent og totalt ubrukelig som Renault sin avtale tydligvis er - Jeg sitter i en iskald bil, og her må jeg sitte til mandags morgen ettersom hjelp ikke finnes i Renault sin veihjelp. Noen som har lyst på en zoe?
Lørdag: Jeg møter opp ved åpningstid hos forhandler for å snakke om leiebil for å komme meg videre nå mens det ennå et tidlig. og jeg kan komme til arrangemanget uten at det blir så alt for sent. Bilforhandler prøver bilen på en sakte ladeboks og finner ingen feil med bilen. Bilen er derfor slik sett "friskmeldt" Jeg kjører derfor bilen tilbake til 22kW ladestolpe og prøver ladingen igjen, Etter 10 minutter får jeg samme feil opp i display. Chariging not possible. jeg flytter bilen til en annen stolpe på en annen destinasjon for å sjekke om det er ladestolpen som skaper problemene, det viser seg at samme feil oppstår her. Bilen vil simpelthen ikke ta i mot lading. Jeg returner derfor bilen til forhandler og venter 2 timer på at bilforhandler skal få tid til oss da den er midt i ett bilsalg. Bilforhandler får se feilmelding fra bilen og forteller oss den skal ta Kontakt med verksted mandag. Ved forespørsel om leiebil som var opprinnelig grunn for dagens besøk får vi som tilbakemelding om at dette kan ikke bilforhandler hjelpe oss med og viser oss tilbake til Renault veihjelp. Jeg kommer meg videre til flyplass som jeg fikk leiebil fra Six kvelden før. Her får jeg vite at det ikke ligger noen bestilling inne i systemet om leie av bil. Jeg ringer igjen Renault veihjelp. Får vite at jeg skal bli kontaktet av vedkommende som har ansvaret for bilutleie. Klokken 15 Må jeg igjen ringe å purre på Renault veihjelp da jeg ennå ikke har hørt noe fra de. Får beskjed om at de skal sørge or at noen skal ringe, jeg får haik slik at jeg kan nå arrangemanget før det blir avsluttet lørdag kveld. klokken 16:50 får jeg endelig telefon fra Renault veihjelp - med beskjed om at de ikke kan gi meg leiebil etttersom jeg kunne kjøre bilen til verksted selv - noe som absolutt ikke ble formidlet når jeg tok kontakt fredag kveld for første gang, og det selv om jeg stilte spørsmål om dette spesifikt, jeg fikk heller ikke denne informasjonen når bilforhandler var åpent og kommunikasjon kunne blitt avklart der og da. jeg Kommer meg til destinasjonen får en time av arrangemanget ettersom jeg må igjen få haik tilbake til bilen. Overnatting blir i bilen ettersom jeg verken får overnatting eller leiebil av Renault veihjelp, trenger vist ikke tenke på noen refusjon heller.
Ikke i min villeste fantasi kunne jeg ha forestilt meg veihjelp til å være så inkompentent og totalt ubrukelig som Renault sin avtale tydligvis er - Jeg sitter i en iskald bil, og her må jeg sitte til mandags morgen ettersom hjelp ikke finnes i Renault sin veihjelp. Noen som har lyst på en zoe?