Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sølv-pilen

#1
Registrert:  14.03.2018
Avlest:       13.05.2022
AHr:                  100,53
SOH:                87,08%
HX:                  82,07%
ODO:           187 765 km
SOC:                97,6% (100%)
Full stopp
#2
Hva skjedde med denne bilen?
#3
Zoe / Sv: Renault Veihjelp
søndag 13. januar 2019, klokken 18:40
Forsikringsselskapene dekker vel ikke skader som skal dekkes av garanti, slik som ladesvikt er.
#4
Zoe / Renault Veihjelp
søndag 13. januar 2019, klokken 03:24
Hadde store planer denne helga med arrangement med en liten kjøretur på et par timer, startet derfor ut fredag ettermiddag klokken 16. Jeg måtte bare sørge for strøm for å komme meg dit og ett stykke tilbake til ny lader. Skjebnen ville derimot at bilen, en Renault Zoe, skulle få Lade problemer. etter 3 timer på 22kW stolpe hadde den motatt 8 kW og fikk feilmelding om at Lading ikke var mulig.. Ringte derfor Renault veihjelp for assistanse. Jeg var i stand til å kjøre bilen til forhandler da jeg hadde nokk strøm for det, spurde om dette hadde noe å si, fikk da bekreftet fra veihjelp at det gikk greit, verksted var nå uansett stengt til mandag. Ved forespørsel om leiebil for å kunne komme meg videre til dette arrangemanget fikk  jeg tilbud om leiebil fra nærmeste flyplass fra Six bilutleie men jeg måtte koste dette selv å kunne søke om å få dette refundert i etterkant på mandag. Ettersom det var blitt seint grunnet alt styret med Lade problemet og venting for å få avklart hvordan jeg skulle få hjelp videre bestemte jeg meg for finne ett overnattingsted og vente til bilforhandler åpnet lørdagsmorgen for å få fikset en låne/leiebil slik at jeg kunne komme meg til destinasjonen tidlig lørdag morgen.

Lørdag: Jeg møter opp ved åpningstid  hos forhandler for å snakke om leiebil for å komme meg videre nå mens det ennå et tidlig. og jeg kan komme til arrangemanget uten at det blir så alt for sent. Bilforhandler prøver bilen på en sakte ladeboks og finner ingen feil med bilen. Bilen er derfor slik sett "friskmeldt" Jeg kjører derfor bilen tilbake til 22kW ladestolpe og prøver ladingen igjen, Etter 10 minutter får jeg samme feil opp i display. Chariging not possible. jeg flytter bilen til en annen stolpe på en annen destinasjon for å sjekke om det er ladestolpen som skaper problemene, det viser seg at samme feil oppstår her. Bilen vil simpelthen ikke ta i mot lading. Jeg returner derfor bilen til forhandler og venter 2 timer på at bilforhandler skal få tid til oss da den er midt i ett bilsalg. Bilforhandler får se feilmelding fra bilen og forteller oss den skal ta Kontakt med verksted mandag. Ved forespørsel om leiebil som var opprinnelig grunn for dagens besøk får vi som tilbakemelding om at dette kan ikke bilforhandler hjelpe oss med og viser oss tilbake til Renault veihjelp. Jeg kommer meg videre til flyplass som jeg fikk leiebil fra Six kvelden før. Her får jeg vite at det ikke ligger noen bestilling inne i systemet om leie av bil. Jeg ringer igjen Renault veihjelp. Får vite at jeg skal bli kontaktet av vedkommende som har ansvaret for bilutleie. Klokken 15 Må jeg igjen ringe å purre på Renault veihjelp da jeg ennå ikke har hørt noe fra de. Får beskjed om at de skal sørge or at noen skal ringe, jeg får haik slik at jeg kan nå arrangemanget før det blir avsluttet lørdag kveld. klokken 16:50 får jeg endelig telefon fra Renault veihjelp - med beskjed om at de ikke kan gi meg leiebil etttersom jeg kunne kjøre bilen til verksted selv - noe som absolutt ikke ble formidlet når jeg tok kontakt fredag kveld for første gang, og det selv om jeg stilte spørsmål om dette spesifikt, jeg fikk heller ikke denne informasjonen når bilforhandler var åpent og kommunikasjon kunne blitt avklart der og da. jeg Kommer meg til destinasjonen får en time av arrangemanget ettersom jeg må igjen få haik tilbake til bilen. Overnatting blir i bilen ettersom jeg verken får overnatting eller leiebil av Renault veihjelp, trenger vist ikke tenke på noen refusjon heller.

Ikke i min villeste fantasi kunne jeg ha forestilt meg veihjelp til å være så inkompentent og totalt ubrukelig som Renault sin avtale tydligvis er - Jeg sitter i en iskald bil, og her må jeg sitte til mandags morgen ettersom hjelp ikke finnes i Renault sin veihjelp. Noen som har lyst på en zoe?
#5
Elbilen i Samfunnet / Sv: Alt går..hvis man vil!
fredag 28. september 2018, klokken 09:58
Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.
#6
:) lysregulering eller kontroll nedenfra.. Men uten noe slikt så er vel svaret.. det vet du heller aldri. Derfor bør du tilpasse farten slik at du kan stoppe om det plutselig står ett menneske rett etter svingen... Men dette bør jo være selvforklarende.
#7
Der er ikkje mykje turist trafikk på denne vegen. Det er derimot stor sjans for å treffa syklistar på veg opp denne vegen, Vil ikkje anbefala å gjenta dette forsøket om ein ikkje er sikker på at vegen er fri for ferdsel nedanfrå.
#8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 19. juli 2018, klokken 10:46
Ja en ting er helt sikkert.. Det er ett merkelig forum dette..
#9
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 18. juli 2018, klokken 15:18
Sitat fra: Amoss på onsdag 18. juli 2018, klokken 14:26Elon gjorde en tabbe, han har innsett tabben, og godt offentlig ut og sagt at det var en tabbe og bedt om unnskyldning. At dykkeren neppe er fornøyd med bare en offentlig unnskylding alene er det neppe noen som tviler på, og om han vil be om noe mer vil heller neppe overraske noen. Han kan uansett ikke saksøke Tesla eller SpaceX for uttalelser Elon kommer med som privatperson, og det bør derfor altså heller ikke påvirke disse bedriftene eller behøves å diskuteres videre i forum som omhandler disse bedriftene.
Helt enig. Men det ble linket inn og anbelfat å diskutere dette her fra denne siden
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40488.0 som forøvrig virket merkelig for meg også...
#10
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 18. juli 2018, klokken 14:09
Blir litt paff når jeg leser her at dette er en liten feil fra Elon Musk og en unnskyldning bør ende saken. Ikke at penger ville forandre noe, men lurer litt på hvordan et hvilket som helst medlem i dette forum hadde satt pris på å urettmessig bli kaldt Pedofil av selveste Elon Musk.. Den generelle forståelse ville jo ha vært at det da lå det en sannhet bak dette utsagnet - prøv å komme deg klar den.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
mandag 14. mai 2018, klokken 01:00
Noen som har sjekket loggen på Leafspy etter siste oppdatering? Virker for meg at den ikke lager logg selv om det er merket av at den skal logge...
#12
Sitat fra: hemi på søndag 25. mars 2018, klokken 14:46
bilen er uten tvil laget av korte folk, for korte folk

jeg har setet HELT BAK og rattet.. helt opp, og kan kjøre autopilot uten hender på rattet, for beinet er stuck mellom den ubrukelig store midtkonsollen, og rattet ;)
Til tider kan en lure på om ALLE de med ekstra lange ben sitter på elbilforum eller er test sjåfører på nye bilmerke :)
#13
Hentet du bilen i Drammen?
#14
Sitat fra: Terje Gundersen på mandag 12. mars 2018, klokken 14:03
Jeg har nettopp hentet min Leaf LE. Ladestasjonen er også på plass. Noen som vet hvor man får tak i en ekstra ladekabel?
Ganske sikker på at elbilhjelpen kan hjelpe deg :) trygg å rask levering
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA