Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - boppus

#496
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
onsdag 29. oktober 2014, klokken 23:07
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:23
Din D som du venter på vil få andre DUer fra ny produksjonslinje hvor disse problemene etter all sannsynlighet er løst.

Hva får deg til å tro det er løst?
#497
Sånn gjorde jeg det:

Gravde en grøft fra huset til oppkjørselen, ba elektrikeren komme og installere 230VAC/32A enfas blå kontakt på baksiden/hussiden av stolpen. Kabelen er 10 kvadrat, en størrelse kraftigere enn strengt tatt nødvendig.

Selve stolpen er en 3" trykkimpregnert sak, som er støpt ned i en kasse med betong, ca en meter over bakken, og skråskjært i toppen. Stolpen er deretter bordkledd og malt nesten sort, og det er også lys på den foran mot oppkjørselen, som er koblet på husets fotocellebryer. Trestykket på toppen er skiftet ut med en skiferplate festet med sikafleks. Artig lite høstprosjekt.
Just add Tesla.
#498
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 13:03
En skriver at Tesla er slik pga lysforholdene i USA...... For noe piss, mørkt er mørkt og lyst er lyst uansett

Enig, det er ingenting spesielt med amerikansk lys, mye den samme bølgelengden.
Tror til og med det er samme sola der borte.
#499
Jeg har engasjert meg såvidt på det amerikanske teslamotorsclub.com under samme tema, og jeg oppfordrer alle om å kommentere om dette temaet der også. Jo flere vi er som lager bråk om dette, jo større sannsynlighet for at Tesla fikser det.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/37340-Anyone-driving-around-sunrise-and-have-issues-with-display

@BB, du har kredibilitet i miljøet, nevn det i din neste video.
#500
På enhver billigbil, eller annen dyr bil, fungerer dette som det skal. Vi behøver Tesla der også.
Neste gang Elon er i Norge skal han få høre det fra oss.
#501
Sitat fra: krister461 på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:38
Men nattmodus kommer bare om natten ikke i tuneller.

Men dette er jo hele poenget, da vi har endel tuneller i dette landet. Mine tidligere biler har alle løst dette elegant og problemfritt, ved å gå til nattmodus så fort jeg entrer en tunnel, og hadde en god forsinkelse (5-10 sekunder) for å returnere til dagmodus.
#502
Sitat fra: Amoss på søndag 19. oktober 2014, klokken 23:25

Som jeg var inne på tidligere så har Tesla 14 dagers angrefrist på depositumet.

Tesla tar feil, vil jeg mene, all den tid norsk kjøpslov dikterer 30 dagers angrefrist for kjøp på nettet.
#503
Kan noen gi meg en plausibel forklaring på hvorfor noe så grunnleggende som automatisk justering av skjermen(e) mellom dag- og nattstilling ikke fungerer? Det fungerer ikke engang nesten.

Da jeg prøvekjørte og kjørte inn i en tunell lyste 17"-skjermen som sola, og fullstendig ødela nattsynet. Du må hive deg inn i menyen og justere selv.

Når jeg imidertid kjører bak en Model S inn i en tunell kommer baklysene på umiddelbart, slik de skal, så det er sensorer der, og de fungerer. Hvorfor er ikke dette koblet til skifte mellom dag/nattmodus på skjermene?

Jeg synes dette er viktig, og alvorlig at det ikke fungerer.
#504
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dobbeltlader og kjøremønster
mandag 20. oktober 2014, klokken 08:59
Sitat fra: jkm på mandag 20. oktober 2014, klokken 01:05
Jeg ble anbefalt av Tesla på Alnabru å ikke ta med dobbeltlader på bestillingen.

Motsatt av hva de anbefalte meg. Jeg tok den med, men begynner å innse at den er unødig. Eller?
#505
Sitat fra: mariowing på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:38
Hva er din definisjon av fornuftig?

OK, tar selvkritikk på den. Jeg kjenner til selvkjørende biler, og applauderer det. Det dør én million mennesker i trafikken hvert år (pluss et ukjent antall hardt skadde), fordi mennesker er elendige sjåfører. Selvkjørende biler vil redusere denne nedslaktingen betydelig. Greit.

Det er ikke det samme som at vi bør la Tesla overta styringen på motorveien med sitt versjon 1.0 Autopilot, før svært lenge etter at de har fikset frys på 17" skjermen.

#506
Model S 2013 - 2022 / Sv: Regenerering på glatta
torsdag 16. oktober 2014, klokken 21:52
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 16. oktober 2014, klokken 20:08
Den har det. Elektronikken kutter regen med en gang bakhjulene låser.

Glimrende svar, glimrende bil.
Takk for engasjementet, alle.
#507
Model S 2013 - 2022 / Sv: Regenerering på glatta
torsdag 16. oktober 2014, klokken 19:36
Glem diskusjonen om 4WD vs 2WD, det er ikke hva tråden dreier seg om.
La oss si du kjører rett frem i 120 km/t på speilblank is, og går til full regen. Da vil jeg anta alle fire hjulene mister veigrepet umiddelbart. Dette er ikke ønskelig. Den burde ha regen med det veigrepet som finnes (opp til valgt nivå), ikke mer.
#508
Model S 2013 - 2022 / Sv: Regenerering på glatta
torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:39
Sitat fra: M@Do på torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:37
(mulig det har kommet en software patch på dette)

Dette har nok lav prioritet i kjernemarkedet, California.
#509
Model S 2013 - 2022 / Sv: Regenerering på glatta
torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:25
Sitat fra: Madboy på torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:20
Jeg har ikke opplevd å "slippe" på grunn av regen.
Flott, men spørsmålet er: dersom det slipper, hva da?
#510
Model S 2013 - 2022 / Sv: Panser - kan ikke lukkes uten å skades?
torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:24
Sitat fra: Mippen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 14:11
Ikke noen som vet om det er gjort noe for å forhindre bulk på nyere og nye biler?
Dette er jo en flau sak for Tesla og jeg antar de ikke skriver at dette er blitt forbedret, men at det gjøres i det stille. Det må jo være en av de enkle sakene å forbedre.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA