Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - boppus

#451
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fysisk forskjell mellom 60kwh og 85kwh?
mandag 19. januar 2015, klokken 08:09
Sitat fra: Tuxedo på søndag 18. januar 2015, klokken 14:59
Man får vel lavere max-effekt ut av et 60kWh batteri enn et 85kWh.

Samme effekt (kW), men ikke så lenge (kWh).
Men har ikke Tesla satt maks effekt samt toppfart noe lavere på 60-versjonen enn 85-versjonen da?
#452
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla PreHeat
torsdag 15. januar 2015, klokken 15:37
Sitat fra: Ebbe på torsdag 15. januar 2015, klokken 15:27
Veldig synd at noen ødelegger en så viktig tråd ved å ta opp og svare på helt andre ting! >:(

Ser den. Beklager ...
#453
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla PreHeat
torsdag 15. januar 2015, klokken 14:48
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:23
Jeg hverken tror eller håper det er mange som primært lader på SC. Iht Teslas tall er noe sånt som 5-10% av all kjøring ladet med SC..... Hadde mange basert seg på SC som primærkilde for strøm hadde nettverket raskt kollapset. Alternativt må supercharger-gebyret skrus kraftig opp.

Det brukes ikke mer energi om det lades raskt.

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:23
Og man kan jo nevne at hans batteri måtte byttes nylig, selv om det ikke var pga slitasje.

Så ditt poeng er ...?
#454
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.1
tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:53
Sitat fra: Hyperstress på mandag 12. januar 2015, klokken 17:45
Den burde vært default til TACC for hver start, og så kunne en med viten og vilje velge CC fra menyen om TACC er blokkert. Evt at valget kommer opp automatisk på skjermen i disse tilfellene.

Uenig. Folk er vanedyr, og du glemmer raskt at du har valgt CC i stedet for TACC. Når bilen din nærmer seg bilen foran antar du bilen din vil bremse/justere avstanden, men det skjer ikke og brått har du kollidert.
#455
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kommer rattvarme på vinterpakken?
tirsdag 13. januar 2015, klokken 15:45
Sitat fra: mortegun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:51
Hvorfor skulle det vært i plast med vinterpakken?

OK, skinnimitasjon da. Beklager, men jeg har lest "rykter" om at det ikke er samme rattet. Fint om du kan avkrefte det.
#456
Model S 2013 - 2022 / Sv: Traffic aware cruise control
tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:30
Avstanden bør være i tid, ikke meter.
#457
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kommer rattvarme på vinterpakken?
tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:28
Er rattet det samme, eller er det i skinn uten vinterpakke og i plast med vinterpakke?
#458
Model S 2013 - 2022 / Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
lørdag 03. januar 2015, klokken 20:20
Progressiv servo.
#459
Sitat fra: jazzwheel på fredag 02. januar 2015, klokken 15:35
Så da er det eneste vi fortsatt lurer på om de nye er designet på en ny måte, eller om de er like de første fra 2013, men med enkelte forsterkede komponenter?

+1
#460
Model S 2013 - 2022 / Sv: ESP
torsdag 01. januar 2015, klokken 19:48
Det dør én million i trafikken, hvert år. Hvor mange hardt skadde? Vanvittig. Derfor blir det forbud mot å kjøre selv i fremtiden.
I mellomtiden, behold ESP på.
#461
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekkevidde P85D
søndag 28. desember 2014, klokken 22:56
Sitat fra: Muffinman på søndag 28. desember 2014, klokken 22:28
Har en S85D i bestilling. Hvis range på motorvei blir dårligere avbestiller kutter jeg firehjulstrekken.

+1
#462
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nattmodus ved tunnel nå?
lørdag 27. desember 2014, klokken 12:09
Vår alder og våre øyne har null med saken å gjøre. Poenget er at det en funksjon som er viktig. Du blir blendet samt kan begynne å fikle med justering når du strengt ikke burde. Det er trafikkfarlig i tillegg til irriterende.
Kanskje det er en sak for EuroNCAP.
#463
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nattmodus ved tunnel nå?
fredag 26. desember 2014, klokken 19:28
Hvem/hva er Tocn? Er det noen som lytter til hva vi mener? Det nest største markedet?
#464
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nattmodus ved tunnel nå?
fredag 26. desember 2014, klokken 18:48
Nei, Mercen bruker kartdata, meg kjent.
#465
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nattmodus ved tunnel nå?
fredag 26. desember 2014, klokken 18:37
Dette minner meg om at nye Mercedes C automatisk stiller inn luft resirkulasjon ved innkjøring i tunnel (i tillegg til å ha kontroll på dimming av skjerm). Kom igjen, Tesla, dette bør dere klare også.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA