Sitat fra: ganton på mandag 13. oktober 2014, klokken 08:29
Der snakkes flere steder om "Cooling loop in the high-voltage battery unit" og "...electric heating in the high-voltage battery unit".
Det oppklarer saken (nesten)..
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: ganton på mandag 13. oktober 2014, klokken 08:29
Der snakkes flere steder om "Cooling loop in the high-voltage battery unit" og "...electric heating in the high-voltage battery unit".
Sitat fra: K S på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:35Luftmotstanden for Kia Soul gir kraftforbruk som øker fra 8,1 kwt (pr. 100km) i 80km/t til 12,6 kwt/100km i 100km/t.
En god måte å forlenge rekkevidden er å forvarme bilen når den er på lading, samt senke farten fra 100 til 80 km/t. 20 km med fart på 100 km/t går unna på 12 minutt, ved å senke farten til 80 km/t vil en bruke 15 minutt, eller for å si det på en annen måte: 1,5 minutt lenger per 10 km ved å senke farten fra 100 til 80 km/t.
Sitat fra: mune på søndag 12. oktober 2014, klokken 12:34Jeg tror du kan slappe helt av. Selvfølgelig kan bilen stå ute i kulda og lader fremdeles.
Har ikke bilen batteri varmer som skal eliminere litt av kulden? Testen som ble gjort i Sverige beviser vel at det er forsvarlig å lade, selv i kuldegrader?!
Sitat1. Jeg tipper at VP i seg selv er helt ok, men at dette er nyoppdagete styringsproblemer med resten av systemene som krever omfattende software-endringer, som igjen må sjekkes grundig før de slippes.
Dette er med andre ord gammel og kjent teknologi.
Tipper VW rett og slett har kjøpt inn for dårlige komponenter.
At bilen ikke er krasjtestet som elbil er vel mer bekymringsverdig.
Sitat fra: Øyvind I på fredag 10. oktober 2014, klokken 23:23Slett ingen tulleregel, som du kaller det. Svært få merker om man kjører rundt med litt for lite trykk i dekkene, og de fleste av oss sjekker ikke ofte. I sum gir dette unødig drivstoff-forbruk. Ny teknologi er billig, og gir eksakt informasjon. Man ser trykk i hvert av dekkene, og da følger man også med og korrigerer. Det gjelder de av oss som slett ikke sjekket dekktrykk ofte.
Er man i zombie tilstand og ikke sjekker lufttrykk så er jo dekktrykksensor kanskje til hjelp (eller besvær).
Tulleregel i mitt syn.
Sitat fra: ganton på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:40Hvor "så" du det ?
Sålangt jeg kan se brukes ikke varmepumpe til å varme opp batteriene men varmetråder.