Finnes det en app for dette? Altså, en app som kan sette opp ruter for deg og foreslå ladestopp underveis i henhold til din egen bil? Jeg har lest at Tesla har dette innebygget men hva med oss andre?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: stefse på onsdag 12. august 2015, klokken 14:36Denne her likte jeg. Det vi trenger er en 'rushtidavgift' for de gangene i året/døgnet hvor det kniper. Resten av tiden klarer vi oss uten effektledd. Som flere andre har påpekt, har du først kommet i skade for å pådra deg en forhøyet effektariff så forsvinner også motivasjonen for å være snill gutt resten av perioden..
...
Men igjen, trenger vi egentlig alt dette? Rapporten fra THEMA consulting group er uenig og mener vi bare behøve energiledd og fastledd. Altså ingen sinnrik effektprising, bortsett fra når det er faktiske kapasitetsbegrensninger.
Høres i grunn fornuftig ut:
"Rapporten «Framtidig utforming av nett-tariffer» tar for seg kostnadsstruktur,
kostnadsdrivere og kostnadsbidrag i nettet. EC-Group anbefaler i rapporten at
tariffutformingen bør være den samme til alle kunder, og bestå av energiledd og fastledd.
I tillegg bør det benyttes kapasitetsledd i situasjoner hvor overføringsbehovet faktisk
overstiger overføringskapasiteten i nettet"
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 11. august 2015, klokken 15:49Det er en del som har den holdningen at 'hvis jeg kan forsyne meg med noe uten å bryte opp låser eller ignorere klare advarsler så er det greit'. Epleslang for voksne altså..
Det er vel ingen som egentlig tror det er gratis lading fra alle offentlige bygninger?
...
Sitat fra: jkirkebo på søndag 26. juli 2015, klokken 12:56Oops. Noen sjangs for at innføring av AMS-boks vil redde deg? Du kan jo programmere Zoen til å lade etter midnatt og da bør jo effektprisen være lavere.
...Mens hjemme utløses det full effektavgift etter 3 timer i en gitt måned på 11kW. Om du lader til sammen 3 timer på 11kW en vintermåned og slår av litt annet mens det pågår slik at totalforbruket stiger kun 7KW koster det alikevel nesten 23 kroner pr. kWh i effektavgift. Bortimot worst case ja, men plutselig virker 4,- pr. kWh på en hurtiglader (2,50 pr. minutt og 37.5kW i snitt) _veldig_ billig.
...
Sitat fra: standahm på tirsdag 30. juni 2015, klokken 12:02Fotgjengerlyden var på da jeg fikk bilen, jeg har bare skudd den av med den innvendige knappen og så vidt jeg kan høre har den ikke skrudd seg på igjen siden..Sitat fra: julenissen2k på mandag 29. juni 2015, klokken 20:50
Noen som vet hvordan man "permanent" skrur av fotgjengerlyden? Denne blir egentlig for irriterende når man "bykjører", altså rundt 20-30km/t. Litt tungvint å måtte skru denne av manuelt hver gang man starter bilen...
Det var en som skrev noe om en sikring man kunne fjerne ...