Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kammiz

#601
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: EPA rekkevidde
fredag 23. september 2016, klokken 08:23
med 460 ish nedc, så tror jeg man kan krabbe over 35 mil om vinteren også, på langtur altså.
#602
Sitat fra: knut7 på torsdag 22. september 2016, klokken 19:39
Enig, kommer nok til å trekke meg om prisen blir 330k. Det er rimelig sannsynlig at noe ala 40kWh Leaf presenteres i Paris og da kan den være aktuell. Eller helst 45kWh+ Ioniq :)
tviler sterkt på at vi allerede får se 40kwh leaf når 30kwh er så fersk. ioniq er nok også for fersk. men kia soul burde få større batteri nå.
#603
min kone kjørte vår kia soul 211km med 8% rest og 600høydemeter stigning. Fra oslo til valdres. Riktig nok en perfekt dag, AC av, masse køkjøring = lav snitthastighet. Men fortsatt imponerende. NEDC er absolutt oppnåelig under riktige forhold. :) langt over også, om man ser på bjørn nyland sin test av model s som klarte 770km eller noe slik?
#604
i denne videoen står det også 7,2kw 240v lader http://bcove.me/v3m9vmct
#605
håper noe slikt jeg også :) eller at de vil overraske i paris. :)
#606
I denne videoen, når de blir spurt om 50kw lading, sier han "we're saying 50 right now" med et smil.


https://www.youtube.com/watch?v=Nwrp7_tjYTM
#607
ikke glem at opel har endret strategi de siste årene. Bilene skal ha mye utstyr fra laveste nivå av og nivået med mest utstyr skal heller ikke være veldig dyrt. De skal være billigere enn andre premium merker, er intensjonen. Så jeg tror vi ser en maks utstyrt ampera-e rundt 350.

Signerte fredag 16. sept morgen på Thrane Steen Skøyen og skal etter sigende være nr 5 i køen der. 325 inkl levering + vinterdekk.
#608
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
onsdag 21. september 2016, klokken 10:02
disse knappene som mangler på noen bilder er sikkert for parkeringssensor/lane-assist og lignende ting.
#609
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Utstyrspakker Chevrolet Bolt
onsdag 21. september 2016, klokken 08:57
jeg er spent på hvor mye opel denne bilen blir. er det kun en rebrandet chevy bolt, eller får vi se noe opel teknologi på den også? jeg frykter lite opel teknologi.
#610
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bagasjerom
onsdag 21. september 2016, klokken 08:55
1600 liter med setene nede iflg amerikanske tall
#611
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Varmepumpe ?
tirsdag 20. september 2016, klokken 13:25
i likhet med tesla (og sikkert kommende biler med store batteripakker) så blir varmepumper valgt bort, fordi det er store nok batterier til å varme opp bilen. Ekstra kostnad og vekt ved å kjøpe varmepumpe er ikke like lønnsomt som på de med små batterier. Sikkert noe slik de har tenkt.
#612
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bagasjerom
tirsdag 20. september 2016, klokken 09:47
381 liter er til toppen av seteryggen ja. En Kia Soul fossil har omtrent akkurat samme mål, men du får ca samme plass i en Kia Soul EV om du tar bort kassen under gulvplaten. (vi har en slik idag) Vi vurderer Ampera-E som familiebil nå, riktignok har vi ikke barnevogn med oss lenger. Men med et bagasjenett eller noe lignende fra bakseterygg og opp til taket nærmer du deg 500 liter i bagasjerommet, samt en skiguard 830 på taket på nesten 500 liter, så burde det gå fint.

her er en samling bilder jeg har funnet av både pre og post production.
#613
jeg husker ikke hvor, men jeg leste 70kw effekt på ccs på ampera-e.
#614
takk for tilbakemelding. det blir nok montert ladepunkter i denne garasjen uansett senere, så jeg får vel bare avvente. :)
#615
Denne kontakten er på en egen sikring på 63A i sikringsskapet.

Men hvis jeg bare enkelt og greit vil lade med shuko fra denne, går det an å få kjøpt riktig overgang ferdig laget noe sted?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA