Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kammiz

#556
Da har vi fått vite utvendige mål og spesifikasjoner på Ampera-e,

•288 lithium-ion celler og en kapasitet på 60 kWh
•Lengde: 417 cm
•Bredde: 176 cm (uten speil)
•Høyde:160 cm
•Akselavstand:260 cm
•Bagasjerom:381 liter
•Ytelse: 150 kW/204 hk
•Dreiemoment:360 Nm

Opel Norge har også kommet med et mer konkret leveringstidspunkt.

De antyder at de første kundesolgte Amperaene kommer i Juni/Juli 2017 for de som var tidligst ute med å skrive kontrakter.

Meld deg som interessent hos Thrane Steen for å få oppdatert informasjon

http://actioncenter.no/thranesteen/ampera-e/?gclid=CNGwlL-Vvs8CFUgMcwodIo0LFQ

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#557
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:37
Sitat fra: TM på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:19
Jo, du kan godt kjøpe ladestasjonen for 1 -fas 32A, men det hjelper ikke hvis ikke elektrikeren får lov til å installere den  ;) Det må du ta opp med din lokale nettleverandør.

Hmm. Dette er jo faktisk et problem isåfall, har forventet å kunne lade denne slik hjemme. Hvorfor nekter noen leverandører det evt ?
#558
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:09
Sitat fra: TM på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:01
Sitat fra: kammiz på torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:38
Opel er et rimelig merke med kvalitet godt opp mot premium. Når bilen har ccs så ser jeg ikke behovet for 3-fas. 7,4kw er mer enn bra nok hjemme.
Problemet er at de fleste kraftselskap ikke tillater 7,4 kW 1-fas. Og tror ikke mange vil definere  Opel-chevrolet i premium klassen. Nå skal vel også mva fritaket gjelde til 2020, så hvis ikke Ampera blir rimelig så sitter jeg på gjerdet til premium leverandøren kommer med lenger rekkevidde....eller mer korrekt, kjører i3 Fully Charged edition med ACC mens jeg venter ;)
Man kan da få 7,4kw 1-fas lading hjemme med ladeboks? http://www.salto.no/ladeprodukter/ladestasjoner/saltoboks-type-2-uttak

Jeg sa at de hadde kvalitet _opp mot_ premium klassen. Ang i3 fully charged, hvis potensielt 25-27 mil ifht 40-45 mil er greit for deg, så har du vel ikke behov for a-e i utgangspunktet? Det er jo rekkevidden som er Opelens beste argument. Ingen har vel noensinne hevdet at den er premium som i3. :) Men nå har jeg jo sett at spec'er du opp i3 så kan du krabbe opp mot 350 laken også da.
#559
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:38
Altså, varmepumpe har jo ikke Tesla heller... Og at bilen får noe særlig lavere utstyrsnivå bare pga ACC er jo litt dramatisk å si synes jeg. Bilen er jo generelt billigere enn de dyrere merkenes alternativer nettopp fordi du får så mye mer rekkevidde men vil konkurrere på pris, men det er vel ingen stor overraskelse. Opel er et rimelig merke med kvalitet godt opp mot premium. Når bilen har ccs så ser jeg ikke behovet for 3-fas. 7,4kw er mer enn bra nok hjemme.

det er ikke tvil om at man prøver å holde prisen nede på bilen for å kunne konkurrere med premium merkers biler med mindre batteripakke og kanskje mer utstyr. det færreste hadde vel kjøpt en 60kwh a-e om den kostet det en bmw i3 60kwh ville kostet. just my two cents :)
#560
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 13:28
du har nok rett, vi ser neppe acc på denne. ihvertfall ikke i første utgave.
#561
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:10
jeg er også interessert i å få utført dette på to nøkler i oslo eller omegn. Noen som har mulighet til å gjøre dette?
#562
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:01
Sitat fra: jodd på torsdag 06. oktober 2016, klokken 11:19
Kan ikke forvente for mye i denne prisklassen. Personlig er jeg mest skuffet over manglende ACC. For meg var det en dealbreaker når nye Astra kom, og medførte kjøp av Insignia i stedet.

Her er bilde av hvordan det er i Astra, røde FCW lys i frontruten (ser nesten ut som ekstra bremselys på bilen foran)
https://www.flickr.com/photos/opelblog/20924294259/in/dateposted/

aha, se der ja. Ja, det er nok det Ampera-E får tenker jeg. Jeg har venner som venter på Astra K med ACC nå. Jeg har Insignia Country Tourer som skal byttes ut med Ampera-E. Det er et lite steg tilbake å miste ACC, men jeg setter mye større pris på Android Auto/Apple Carplay og Opel Onstar.
#563
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ny brosjyre
torsdag 06. oktober 2016, klokken 11:00
jeg er enig i at one-foot-driving er "enklere" og mye mer behagelig enn å måtte  bruke bremsepedalen, men det jeg liker best med ACC er å slippe å måtte justere CC opp og ned i fart når "idiotene" som ligger foran meg ikke klarer å holde jevn fart. Nå har jeg dieselbil med ACC og automat og det oppleves ikke på langt nær så sømløst som i mine foreldres outlander phev med ACC. Fossile motorer og gammeldages girkasser er veldig traktor i forhold. Så elektrisk med ACC er drømmen. Men jeg skal ha bilen uansett.
#564
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ny brosjyre
torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:25
På andre Opel slår heller ikke ACC seg av om du bruker gasspedalen. Du må bremse for at den skal slås av.
#565
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:22
Sitat fra: jodd på torsdag 06. oktober 2016, klokken 10:04
Ikke for å sette skår i gleden hos enkelte, men tviler på at det blir full HUD.

Per i dag leveres enkelte Opel modeller med HUD alarm for kollisjonsvarsel.
Den består av røde LED som lyser opp i frontruten.
Tror ikke det blir mer avansert i AmperaE

Da er det jo ikke "HUD", men kun en varsellampe. "Head up warning lights" :P Skuffende :(
#566
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:56
Wow. HUD er en fin overraskelse. Det er genialt. Og jeg kan ikke, for the love of god, skjønne at de skulle installere HUD kun for en enkelt funksjon som FCW. Dårlig utnyttet kostnad isåfall. Så forhåpentligvis får vi annen nyttig info der også. :)
#567
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: 500 km NEDC
torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:53
Sitat fra: Hansi på onsdag 05. oktober 2016, klokken 21:38
http://insideevs.com/wp-content/uploads/2016/12/111-18.png

Ser det står Automatic (variable gear ratio) på Bolt, mens det står Automatic (A1) på de andre.. Betyr dette at Bolt har flere gir? CVT? Er det derfor den er såpass effektiv? Muligens gammelt nytt, vet ikke, jeg har ikke lagt merke til dette før :)

den har garantert ikke gir av noe slag.
#568
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:52
Chevrolet har uttalt at de ikke har villet installere "blended brakes" som tillater en fordeling mellom regenerering og hydrauliske bremser. Nå har jo fossile biler ACC med kun hydrauliske bremser, men de ser det vel som dumt å installere "fossil ACC" på en elbil, så da har de vel kuttet den helt og holdent når de ikke kan gjøre det skikkelig. Sannsynligvis er det kostnader som er årsaken her.

Knappen dere ser i videoen er kun for FCW og har ingenting med ACC å gjøre.
#569
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Ny brosjyre
onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:38
#570
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Walkaround Opel Ampera-E
onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:17
Sitat fra: kaiat på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:16
Angående de to bildene av VIN: Hvilket tilhører den gule bilen og den andre? Slik det ser ut, er det ene et Chevy-VIN og det andre et Opel-VIN.
tipper det blant bildene av den gule, er av den gule. og det siste er av den andre.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA