Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - kammiz

#1
Fikk endelig testet bilen på en ordentlig langkjøring. Tur retur Fjellhamar til charlottenberg. Hadde brukt 2% når vi dro. Kjørte bilen nesten som en fossil bil, men jeg er jo elbilist i hjertet, så kjører jo økonomisk mtp akselerasjon og regenerering. Men har kjørt i L hele tiden, ikke coastet overhodet. Fulgte alle fartsgrenser pluss 5kmt ish. Selv på motorveien i 110kmt. Kjørte via kongsvinger til og fetsund tilbake.
Har hatt klima slått på hele tiden, men sto på 22-23 da, så var jo ikke et veldig stort forbruk. Familie på fire, to barn og to voksne. Full bil tilbake med skikkelig storhandel. Ti bæreposer og noen brett brus. Poenget var å se hvordan bilen fungerte til hverdags, uten egentlig å tenke så mye på at det var en elbil.
Veldig fornøyd!!! ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ setene er veldig komfortable og sidestøtten er det beste jeg har opplevd i "standard" seter, altså ikke oppgraderte seter til sportsseter eller lignende. Og dette forbruket er til og med på 19" felger.
#2
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Phantom drain?
mandag 03. april 2017, klokken 09:34
Noen som har hørt eller lest noe om phantom drain på Bolt/Ampera-E ?

(phantom drain er strømtap mens bilen ikke er i bruk, tesla har en del av dette)
#3
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Pressebilene(?) er i Norge allerede!
tirsdag 21. februar 2017, klokken 08:37
#4
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Blended brakes, eller ikke?
torsdag 09. februar 2017, klokken 14:12
Det har jo blitt uttalt fra GM representanter at bilen ikke får blended brakes og dermed ikke får ACC.

Nå leser jeg feks her http://www.tv2.no/broom/8892885/ at bilen får regenerering via pedal også. Det betyr jo blended brakes, gjør det ikke?
#5
Ampera-e/Chevrolet Bolt / 520km nedc + "svært gode opplysninger"?
onsdag 01. februar 2017, klokken 08:09
Endelig er nedc bekreftet på 520km og i tillegg 380km på wltp. Helt akseptable tall!

http://www.dinside.no/motor/opel-ampera-e-gar-enda-lenger/66924290

Men hva skal dette bety tro?? Adaptiv cruise??!! Evt garanti på degradering av batteri.

"Følg med:
I tillegg til de nye opplysningene om rekkevidde er jeg også lovet svært gode nyheter om et annet tema vi tidligere har belyst angående bAmpera-e. Dette får vi først bekreftet i kveld, så følg med videre denne uken for både nye opplysninger og prøvekjøring."
#6
Kjøpe elbil? / Billigst mulig bil for en kortere periode
tirsdag 31. januar 2017, klokken 13:55
Jeg tenker på å selge den fossile 3 år gamle bilen i familien og kjøpe en billigst mulig bil inntil vi får billigere biler enn Model S med god rekkevidde i markedet. Tenker da kun på til og fra jobb, et par mil om dagen.

Billigst mulig fossilt eller billigst mulig elektrisk? Får jo disse de eldste Peugeot og Citroën som gjør det jeg trenger. Altså ikke trilling. Noen som har erfaring med disse eller tanker om hva som kan være smartest å gjøre? Bor rett utenfor Oslo.

Beklager å være litt off topic her ifht å nevne fossilt som alternativ, men kunnskapen om elbil virker til å være stor her inne og de fleste har jo igjen kunnskap om fossilt fra tidligere.

Pris 10-30 tusen.
#7
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Rails og takstativ, skiboks?
mandag 23. januar 2017, klokken 12:56
Jeg har en Skiguard 830 takboks som jeg ønsker å sette på Ampera-E når jeg får den. Jeg har fått tilsendt mål fra USA på rails og tak og funnet ut at de hullene på innsiden av rails, ikke matcher kanalene i takboksen. Men railene er klin like de som sitter på feks Opel Astra J / Chevrolet Cruze og Thule lager stativ med klammer som man kan plassere der man ønsker på railen, dvs, må ikke bruke hullene.

Det er vel naturlig å tro at det kan gjøres på Ampera-E da også? slik at jeg kan bruke skiboksen.

Målene er i inches da.
#8
Dette beviser i mine øyne hvor aggressivt GM har priset Ampera-E? Vi vet jo fra artikler at GM taper 9000$ pr stk på Ampera-E, men det gjør de for å kunne selge mer v8 pickups i USA og ta igjen tapet der. Men at E-Golf har høyere startpris forundrer meg. Den har utvilsomt mindre rekkevidde, men du må jo kjøpe ekstrautstyr på denne også for å matche Ampera-E full pakke på utstyrslista. Eneste den har som Ampera-E ikke har, er vel oppvarmet frontrute og ACC?

VW er i mine øyne heller ikke premium, mer semi-premium.

Forhåndssalget er åpnet, nå kan du bestille Norges mest populære elbil
Volkswagen e-Golf  med inntil 300 km rekkevidde | Pris fra kr. 306.900,-

http://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/e-golf-kampanje/?gclid=CjwKEAiA7ejCBRDlp8uF6ezPnjoSJAAPED7MIJouAkEZW98EDULIvkiHJSPB_jrSJVNpXN_PebRvNBoCHLDw_wcB
#9
https://electrek.co/2016/12/20/chevy-bolt-ev-profit-subsidize-gas-guzzling-cars-tesla-model-3-jp-morgan/

Ikke direkte overraskende, men i motsetning til hvordan mange andre tolker det, er ikke dette starten på slutten for fossilt? :)
#10
I manualen til bolt står det ingenting om regnsensor, selv om det mange steder nevnes om du må ha LT, Premier eller tilvalg for å få forskjellige utstyr og funksjoner, men se på bildet av bilen som sto i Paris. Vedlagt bilde av hendelen i manualen til Bolt, hendelen i bilen i Paris og bilde av sensoren i frontruta, den lille runde til venstre for kamera.

Dette lover godt ifht opelsjefens uttalelser ved avdukningen i Norge, hvor han sa at bilen skal få "self parking possibility for å holde den på nivå med andre Opel modeller", samt når han ble spurt om ACC sa han at hvilket utstyr bilen får, blir lansert til våren og "da kommer vi tilbake til dette med ACC".
#13
Ampera-e/Chevrolet Bolt / INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E
torsdag 17. november 2016, klokken 12:21
INVITASJON TIL FØRVISNING AV AMPERA-E

Kjære Thomas,

Takk for at du har skrevet kontrakt på Opel Ampera-e hos Thrane-Steen Skøyen AS.

Tredje generasjon elbil med en rekkevidde på over 500 kilometer, Ampera-e fortsetter der konkurrentene stopper!

23. og 24. november arrangeres Zero-konferansen i Oslo, og vi har gleden av å invitere deg til å se Opel Ampera-e, Opels elektriske stolthet, på ZEROexpo
som finner sted på Youngstorget i Oslo sentrum.

Bilen vil avdukes av øverste sjef for Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann og
Adm. dir. Bernt G. Jessen i Opel Norge, den 23. november klokken 08.30.

Etter dette vil bilen stå utstilt på ZEROexpo som er åpen onsdag 23.
fra klokken 08.30 – 16.00 og torsdag 24. fra 09.00 – 15.00.

Det er gratis inngang for alle på ZEROexpo.

Det er fortsatt en stund til de første bilene ankommer Norge, slik at dette blir en helt unik mulighet til å se nye Ampera-e med egne øyne.

Ampera-e er lastet med det siste av ny teknologi, har plass til fem personer og overraskende god plass til bagasje. I tillegg til Opel OnStar blir Ampera-e tilgjengelig med utstyr som automatisk nødbrems som registrer fotgjengere, varme i rattet og Bose®-lydanlegg.

Velkommen!
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Isofix?
tirsdag 01. november 2016, klokken 09:17
Noen som har sett noe om at bilen får isofix? jeg har alltid antatt det, men i denne artikkelen står det at det ikke er det og de spekulerer om at det er fordi det er en prototype.

http://www.motortrend.com/news/what-tesla-owners-think-about-chevrolet-bolt/

"Suddenly I'm handed a baby girl as Mike Money lifts a child seat in back. "No latches. Must be a prototype!" Mike says as he then threads the rear belts through the old-fashioned way. "
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / boltsirkel?
fredag 28. oktober 2016, klokken 12:37
Noen som har peil på hvilken boltsirkel bilen får ?
#16
Utstyrsprising er nå på plass i konfiguratoren som brukes av forhandlere i USA

http://www.buzzsmith.us/?p=3668
#18
Ampera-e/Chevrolet Bolt / en tanke om bremser
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 08:40
Har tenkt på en ting. Det sies jo at bilen ikke får ACC fordi de ikke ville ta i bruk "blended braking". Derfor lurer jeg på følgende ting. Vil ikke bremsepedalen først starte regenerering og så friksjonsbrems hvis man presser hardere? Vil bremsepedalen KUN betjene friksjonsbrems?

det må jo være slik. i L-giret har motoren mer regenerering, samt pedalene bak rattet utløser enda mer regenerering.
#19
Da har vi fått vite utvendige mål og spesifikasjoner på Ampera-e,

•288 lithium-ion celler og en kapasitet på 60 kWh
•Lengde: 417 cm
•Bredde: 176 cm (uten speil)
•Høyde:160 cm
•Akselavstand:260 cm
•Bagasjerom:381 liter
•Ytelse: 150 kW/204 hk
•Dreiemoment:360 Nm

Opel Norge har også kommet med et mer konkret leveringstidspunkt.

De antyder at de første kundesolgte Amperaene kommer i Juni/Juli 2017 for de som var tidligst ute med å skrive kontrakter.

Meld deg som interessent hos Thrane Steen for å få oppdatert informasjon

http://actioncenter.no/thranesteen/ampera-e/?gclid=CNGwlL-Vvs8CFUgMcwodIo0LFQ

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#20
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Ny brosjyre
onsdag 05. oktober 2016, klokken 23:38
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA