Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - brimi

#16
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 03. april 2015, klokken 17:23
Orginal ladekladd som følger med bilen lader ihhv 6,8 eller 12amp. Du endrer innstillinger i bilen. Tror du bør legge ved en link til aktuell kabel, IP 44 er vel hvor mye fuktighet den tåler.
#17
Elbiler i media / Sv: Bilavgiftene faller sammen med elbiler
torsdag 02. april 2015, klokken 20:24
+1
#18
BMW i3 / Sv: I3 som familiebil?
lørdag 28. mars 2015, klokken 17:54
Vi er også 2 voksne pluss en 8åring og ei på 10mnd. Utfordringen vår er at barnevogna tar mesteparten av bagasjerommet. Bakseteplass er ikke noe problem. Vi har fortsatt en vanlig bil også, men den står jo mesteparten av tiden. Ingen vil bruke den lengre :)
#19
BMW i3 / Sv: Jerrykanne for BMW i-modeller :-)
onsdag 25. mars 2015, klokken 23:50
#20
Ladeplasser og ladekabler / Sv: "Død" lader
onsdag 25. mars 2015, klokken 18:33
Prøv den på Kiwi Frogner
#21
BMW i3 / Sv: Batterikapasitet
tirsdag 24. mars 2015, klokken 17:38
Det var en av de positive sidene som fikk meg til å vekte valget av i3 også. Har en audi A4 som nå har byttet to framskjermer, bakluke og litt lakk ellers på skroget. Fint at de ordner opp, men jeg blir uten bil i perioder. Og det vil neppe gi seg i fremtiden heller.
#22
Sett plassene lengst mulig unna inngangen.
#23
Uff, her har du vært uheldig. Men tror du skal ha verdens greieste forhandler om de skulle dekke dette for deg.
#24
BMW i3 / Sv: Vask, polering og voksing
lørdag 14. mars 2015, klokken 21:24
Jeg syns den svarte plasten under dørene er blitt blass. Hva bruker dere her? Har ikke lyst til å kline inn owatrol på fine bilen.
#25
Haha Marius. At du er villig til å utøve vold eller hærverk på annen manns eiendom for noe slikt får du stå innefor selv. Skulle jeg komme i samme situasjon igjen, får jeg ta bilde av bilen som kobles ut. Da vet jeg hvor luften kan hentes igjen ;)
Jeg forstår godt hvor dere kommer fra, men jeg er allikevel av den oppfatning at kontakten tilhører plassen den var ment for.
#26


Overhodet ikke! Jeg hadde blitt rasende!!!

Han trengte forhåpentligvis strømmen for å komme seg videre, og plugget seg til for det stod en parkert en fossilbil eller elbil på plassen som ikke ladet!

Om du da blir stående å "se dum ut", fordi du ikke lader får heller være. Du har en gyldig grunn for det.

Løsning:
Noe jeg har gjort MANGE ganger er å sende skiltnunmeret til 2282. Da får jeg nanvet på eier, søker opp på 1881, og ringer vedkommende. Spør om du kan trekke ut, eller om han kan være grei å plugge deg til når han er ferdig.

Evt. lag en laminert lapp som du henger på kabelen hans: "kan du være grei å plugge til min ledning når du er ferdig?". Heng kabelen din ved siden av hans kabel.

Det bør være minimum av hva man kan forvente. Å trekke ut en ladende bil, uten å vite om han trenger lading frekt og egoistisk!

Forøvrig, jeg har laget en lapp hvor det står: "om det lyser to blå faste lys, mens ett blinker på dashbordet mitt, er jeg ferdigladet. Du kan også trekke ut laderen min fra stikkontakten om ingen lys lyser. Legg den pent i foran/under bilen. Takk :)"
[/quote]

Jaja, da er vi uenige. Poenget med ladeplasser er vel strømuttak tilhørende en parkeringsplass. Blir et sammensurium av skjøteledninger om du får det som du vil.

Jeg for min del synes det er frekt å kapre ladeplasser med skjøteledning :)

Det blir for komplisert med all etiketten, fungerte kanskje da det kun var entusiaster som kjørte elbil. Jeg har sjelden tid eller lyst til å leke detektiv. Idag har hvermansen elbil.

Ser forresten ikke helt hvordan alle skal gjette seg til hvem som trenger strømmen mest?!

Kommer jeg til parkeringsplassen og ingen plasser er ledig, så må jeg stoppe innom hurtigladestasjonen, evnt vente på ledig plass. Det ville ikke falt meg inn å rulle ut kabeltrommelen. Men ja jeg irriterer meg over ikke ladende biler som okkuperer ladeplasser, så litt enig er vi

#27
Opplevde noe annerledes her. Fikk parkert på jobben på en ladeplass, men stikkontakten var opptatt. Ser det er bilen to plasser til høyre som har rulla ut skjøteledning og lader på mitt stikk. Jeg trengte strømmen, så den ble plugget ut. Hva tenker dere? Er det innafor å koble ifra?
#28
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kiwi's hurtigladere! Hvor og når??
torsdag 12. februar 2015, klokken 00:08
Funksjonstestet også i3 fikk 20min der i ettermiddag
#29
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 10. februar 2015, klokken 14:37
Kan man ha to forskjellige telefoner på fjernstyringsappen?
Frua har lånt bilen og mener hun skal ha den selv

Også ladespørsmål:

Den blå kabelen som fulgte med, når og hvor kan jeg bruke den? Jeg har opplevd å komme til hurtiglading hvor dc er ute av drift. Kan jeg bruke den det står AC på?
#30
Leaf 2010-2017 / Sv: Lakkrens?
lørdag 07. februar 2015, klokken 09:09
Jeg ville ikke clayet bilen uten at du skal polere etterpå. Du vil lage småriper i bilen. Iron x eller korrosol vil mest sannsynlig fjerne "rusten" La det virke 5-10 min og gjenta om du ikke er fornøyd. Kjøp noen liter Prickbort også, kjempeprodukt for fjerning av de svarte asfaltprikkene. Lykke til :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA