Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bjørn Tore Vibeto

#17
Innslaget med peppersiden, finner dere ved å søke etter misjonen podcast. Sendingen er i fra 12/6-15 og har elbilhat i overskriften. Jeg har ikke iTunes på pcen, så jeg fikk ikke til å lage en link.
#18
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 30. juli 2015, klokken 21:02
Noen som har forsøkt å referere til seg selv ?

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese linken som krister461 la ut, så hadde du sett at det står følgende der:

Begrensninger
Du må eie en Tesla for å gjøre henvisninger, og du kan ikke henvise deg selv. Rabatter blir tilgjengelig for deg etter at din venns ordre blir ikke refunderbar. Du kan bruke kreditten på et servicesenter, kjøpe tilbehør eller en ny Model S. Rabatten er ikke overførbar og kan ikke brukes til månendlige avdrag, kjøpe brukt Model S eller reservere Model X.
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fra tommel opp til jantelov?
torsdag 30. juli 2015, klokken 13:51
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 30. juli 2015, klokken 13:48
Sitat fra: Bonk3rs på torsdag 30. juli 2015, klokken 13:39
Sitat fra: Leif1 på torsdag 30. juli 2015, klokken 13:28
Hvis din svigerfar har problemer med å skjønne hvordan strømmen i Norge blir produsert, burde han kanskje heller få en innføring i elementær basiskunnskap.
Google også hvor mye strøm som går med til å produsere en liter bensin og hvor langt du kan kjøre på den.

Det er da rullegardina går ned...

De tallene er alt for vonde til å svelge for en som "nettopp har kjøpt seg ny Avensis"  ;D
Rullgardinen må ha vært nede lenge om man kjøper avensis

Da må man nok også ha på skylapper, er ikke nok med kun rulllegardin.
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Resonans / vibrasjoner
torsdag 30. juli 2015, klokken 13:44
Det er en tråd om ulyd/vibrasjon/ressonans på D fra tidligere. Der står det en del om problemet, som Tesla ennå ikke har kunnet svare på. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20568.0.html
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fra tommel opp til jantelov?
torsdag 30. juli 2015, klokken 07:56
Jeg opplever selvfølgelig at noen prøver seg med noen morsomme kommentarer på jobb, men de blir sagt i en spøkefull tone. Men for det meste, så får jeg positive kommentarer om bilen. Mange som syntes det er en lekker bil.
Har pr. dags dato, ikke fått noen hatefulle tilbakemeldinger. Opplever de fleste som veldige nysgjerrige på bilen.
#22
En bekjent av meg, som holder på med å bestille seg en Tesla, fikk i dag en telefon i fra Tesla Motors. De fortalte ham at prisene ville bli satt opp, om en ukes tid. De fortalte ikke med hvor mye, bare at prisene ville bli justert opp.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
fredag 24. juli 2015, klokken 21:42
Sitat fra: cirys1 på fredag 24. juli 2015, klokken 21:33
Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på fredag 24. juli 2015, klokken 18:16
Hvis du aktiverer cruisecontrol mens du ligger i saktegående kø under 30 km/t., så stiller den CC på 30 km/t. Men den vil avpasse farten med en gang og øke til 30 km/t. når køen går fort nok.

Men er dette noe nytt, mener jeg har prøvd og aktivere den i lav hastighet før uten at det har gått..?
Kom borti den ved en feil(Prøvde og blinke med den lol..) i en rundkjøring, lav hastighet og den dro av gårde..  :P

Det vet jeg desverre ikke, har ikke hatt Tesla lenger en noen måmeder. Om den var slik i fra jeg kjøpte den, er ikke sikker. Men jeg tror det.
#24
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 24. juli 2015, klokken 18:28
Sitat fra: Muffinman på fredag 24. juli 2015, klokken 15:00
Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 13:10
Tesla P85+ på Nurburgring (ny video) på Broom.

"Nils-Henrik (24) tok pappas Tesla til «det grønne helvete»"

http://www.tv2.no/2015/07/24/broom/elbil/p85/tesla-model-s/7187211
Artig :)

Men tok en titt i kommentarfeltet. Hvem i alle dager er denne "2600RS"? Har aldri sett noen spre så mye edder, galle og annet surt oppgulp. Ser ut som han skriver 10-talls innlegg i timen hele døgnet, og ikke et eneste ett er konstruktivt eller bidrar i hverken den ene eller annen retning. Rart Broom ikke modererer vekk mye av dette? Denne ene brukeren forårsaker jo i stor grad alene at kommentarfeltet ikke engang har underholdningsverdi...

Brukeren "2600RS" gjør ikke annet en å skrive oppgulp og kverulere hele døgnet. Har sett ham skryte på seg, å ha råd til de dyreste bilene når som helst. Men for en som har tid til å trolle på broom forumet hele døgnet, er neppe en person som er i jobb. Det var en som påstod at 2600RS jobbet for Bertel O. Steen. Broom forumet er fullstendig ødelagt av denne brukeren og noen få til. Tror det er snakk om personer med yrkestittel "Forumrotte".
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
fredag 24. juli 2015, klokken 18:16
Hvis du aktiverer cruisecontrol mens du ligger i saktegående kø under 30 km/t., så stiller den CC på 30 km/t. Men den vil avpasse farten med en gang og øke til 30 km/t. når køen går fort nok.
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremsecalipere
torsdag 23. juli 2015, klokken 16:40
Ved bruk av Rim7, husk å skylle og skrubbe dekkene godt også. Ellers blir gummien lett misfarget, de får en lysebrun farge. Men det forsvinner etter en god stund.
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ustabil DAB?
onsdag 22. juli 2015, klokken 10:39
Dab er ganske stabil på Tesla, men radio må settes opp til å bruke sterkeste frekvens. Dette gjøres på både DAB og FM. Når du kommer til tunneler, så ser du at den linker til FM sending. Når det skjer, så kan radio falle ut hvis du lytter til en kanal, som ikke har sendinger på FM.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: ladeport åpnes ikke
mandag 20. juli 2015, klokken 07:35
Hold inne knappen på fob, for åpning av bakluken, i noen sekunder.
#29
Elbiler i media / Sv: Ladeplikt
torsdag 16. juli 2015, klokken 20:06
Jeg er helt enig med deg jeg, om du fikk inntrykk av noe annet. Poenget mitt, var at hvis en lager for mange vanskligheter for de som har ladebehov i løpet av dagen og er på jobb, så vil de kanskje gi opp hele elbilen. Så er jo det litt uheldig. Enn kan ikke forvente, at alle har annledning til å komme for å flytte bilen sin, i løpet av dagen.
#30
Elbiler i media / Sv: Ladeplikt
torsdag 16. juli 2015, klokken 19:22
Hensikten er god den, men jeg ser et problem med det. Mange kjører elbil til jobben og har litt for mange mil, til å klare å kjøre hjem igjen, uten å måtte lade. Når de kommer om morgenen, parkerer de og går kanskje 10 min. til arbeidsplass. Jeg tror de fleste får protester av arbeidsgiver, hvis de hver dag skal gå for å flytte bilen fra ladeplass og deretter finne seg en annen ledig plass. Noe jeg innbiller meg ikke er lett i f.eks. i Oslo. Gå frem til ladeplass, finne ny parkeringsplass og deretter gå tilbake til arbeidsplass. Da har det fort gått 30 min. hver dag. Da er alternativet deres, å gå tilbake til fossilbil. Som sagt, dette er kun et eksempel. Har ikke dette problemet selv. Tror heller ikke at alle som benytter ladetilbudet daglig, har behovet for å lade på dagen for å komme hjem igjen. Noen ønsker nok bare å spare penger, mens andre ser det som en lettvint måte å finne parkering på. Men er enig i, at parkerer du på ladeplass, så kobler du til bilen og lader.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA