Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - m0nkey

#31
Sitat fra: jche på søndag 16. september 2018, klokken 18:35
Selv sliter jeg med at denne typen lader ikke vil lese noen av ladebrikkene mine. Må starte med app. Har prøvd to forskjellige i helgen, og null respons. Brikkene fungerer fint på andre varianter av ladere.
Har du prøvd å bruke brikken før du kobler kontakten til bilen? Dette er den eneste måten jeg får startet disse laderne.
#32
Kia Soul EV / Sv: EU kontroll
tirsdag 04. september 2018, klokken 12:26
Tok min forrige uke. Gått rundt 68K. Gikk fint igjennom, men jeg fikset ladekabelen før jeg leverte den inn til EU-kontroll. Hadde mest sannsynligvis ikke blitt godkjent hvis jeg ikke hadde fått byttet støpsel på forhånd.
#33
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lang ladetid på Vulkan p-hus
fredag 17. august 2018, klokken 13:03
Har også opplevd lang ladetid/treg lading på Vulkan. Regnet aldri ut hvor tregt dette var men under 2,3 kW ihvertfall. De første gangene trodde jeg at det bare var lastbalansering på batteriet, men det blir litt suspekt når det bare opptrer der. Skulle ønske appen deres fikk tilbake valg av ladefart, for jeg opplever kun treg lading med brikke.
#34
Nå ble jeg mer usikker angående plassene på Økern. Fant dette i en av e-postene fra arkitektene:
"Circle K Økern, Østre Aker vei 29, gnr. 122 bnr. 9
Det foreslås etablert 8 ladeplasser på eksisterende parkeringsareal til venstre for innkjøringen til
stasjonen. Eksisterende ladestasjon forutsettes fjernet ved ny etablering av lynladerne." (Min utheving).

Mens på Furuset ser det ut som om lynladerne kommer i tillegg til de som allerede er der fra GK
#35
I følge Grønn Kontakts nettsider:
"Driftsmelding onsdag 04. juli 2018 kl.09:51: Ladestasjonene er ute av drift grunnet ombygging frem til ca midten av september. Beklager ulempene dette medfører. Nærmeste ladestasjoner vil være på Circle K Storo og Circle K Furuset."
Hadde GK skulle fjernet laderne hadde de vel forduftet helt fra kartet deres slik som alle OTG laderne til Fortum forsvant
#36
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV Software/Firmware
torsdag 12. juli 2018, klokken 21:58
Sitat fra: Usikker på torsdag 12. juli 2018, klokken 19:32
... autolyst er utrolig treg til å slå på lys i tuneller....
Slik har det alltid vært med KIA Soul (bensin utgaven også) og slik er det også med Hyundai Ioniq.
Jeg mistenker at det er med vilje lagt inn en forsinkelse i programvaren.
#38
Nice, har ikke bryn senter fått en haug med zapchargere også oppe ved helsebygget (ved utsiden før innkjøring til parkeringshuset)?
#39
Sitat fra: Knut@@ på fredag 06. april 2018, klokken 11:51
..
Det var for øvrig en X100 der som sjekket med Chademo. Han fikk 46 kW.
Mener å huske at fortum hadde begrenset disse adapterene til 45 kW i sitt nett. Blir spennende å se om tesla kommer med nytt adapter som muliggjør høyere hastighet når det finnes kompatible pistoler.
#40
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Fortum åpnet 350KW lader på Ås.
lørdag 07. april 2018, klokken 22:06
Sitat fra: Robert Sund på fredag 06. april 2018, klokken 15:04
Soul skal jo kunne trekke 100kW på CHAdeMO mens standarden ifølge Wikipedia sier 62,5 som maks (500V 125A). ...
Wikipedia er ikke alltid like oppdatert.  ChaDeMo 1.2 skal støtte opp mot 200 kW med mulighet for 350 kW senere.
https://www.chademo.com/activities/protocol-development/
#41
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading i Trysil
onsdag 14. mars 2018, klokken 22:32
Enova har gitt støtte til etablering av to hurtigladere i følge deres hjemmesider (på høyre hold):
https://www.enova.no/bedrift/landtransport/stotte-til-infrastruktur/hurtiglading/oversikt-over-kommuner/
#42
Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 20. februar 2018, klokken 21:45
Tenker at vi kan skille årsaken på følgende måte:

Dersom jordfeilbryteren løste ut og det krevde reparasjon av laderen i bilen så kan det ha vært likestrømsjordfeil.
...
Mulig dette har skjedd med meg, men jeg aner ikke hva mer enn den vanlige automatsikringen som gikk da dette var på en offentlig ladestasjon. Kia Soul produsert i ett visst tidsrom hadde en svakhet ved OBC som gjorde at den havarerte og måtte byttes. Om de samtidig utløste JGB er jeg usikker på. Jeg husker at det var endel frustrasjon på Facebook gruppen da det ofte var lang ventetid på ny OBC.
#43
Kia Niro EV / Sv: Endelig felles venteliste hos Kia!
onsdag 24. januar 2018, klokken 10:32
Sitat fra: bjoris på mandag 22. januar 2018, klokken 11:22
... , men tenker også at det er greit å ikke få de helt første modellene også...
Jeg har en av de aller første Soul Classic modellene her i landet. Det har vært utført reparasjoner på garanti som langt overstiger bilens nypris.
#44
Hva skjer med avtalen som OTG allerede har med Fortum? Vil disse ladepunktene nå driftes av GK eller må vi forvente fortsatt kronisk ødelagte ladepunkt på f.eks Storo og Strømmen?
#45
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Skal Charge Amps snart ta kvelden?
søndag 17. desember 2017, klokken 21:45
Sitat fra: PNR1A på søndag 17. desember 2017, klokken 08:17
Takk for tips. Kan ikke klage før i morgen og alt skjedde i går. Tror jeg skulle gjøre det med en gang, nå blir det litt forsent. Kan prøve i morgen, får se hva de sier.

EDIT: Til de som skal evt. lade der - gjelder Bryn Senter i Oslo, Plan 2, høyre plass, nærmere inngang. Ladet på akkurat samme plass flere ganger i det siste med Leaf sin "klump" på 10A og har ikke lagt merke til noe varmegang, ødelagte pinner e.l.
Veldig bra om du sier i fra til senteret også, for nå har du antageligvis spart meg for en ekstrautgift i førjulsstria også!  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA