Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - m0nkey

#1
De gangene jeg har ladet med EasyPark har jeg ikke fått opp hvor ladesessionen kostet. Det dukket ikke opp i appen før dagen etter. Ellers er det rimelig enkelt og noen plasser er det eneste mulige løsning for å betale med lading (typisk overprisede q-park ladere).
#2
Oslo og Akershus elbilforening / Bydugnad - Oslo
søndag 18. august 2019, klokken 22:14
Ser at sentrale aktører i Oslo har laget en form for forslagskasse for innbyggerne i Oslo kalt bydugnad:
SitatSammen med Coop, Telia, Entra, Fortum og Sopra Steria utvikler innovasjonsstudioet Reodor nye, intuitive og smarte løsninger for Oslo basert på innspill fra deg som innbygger. Har du en utfordring i byhverdagen?

Det var kanskje ikke så veldig godt formulert men la inn min "utfordring" her:
https://www.bydugnad.no/suggestions/706

Setter pris på alle kommentarer og stemmer
#3
Grensen for PIN kode ved kontaktfri betaling er økt til NOK 400.

I tillegg er slike små kontaktfrie kortlesere ofte offline slik at sperrede kort også vil kunne fungere ved disse.
#4
I følge tesla sine nettsider er Chademo adapteret begrenset til 43 kW:
https://shop.tesla.com/no/en/product/vehicle-accessories/chademo-adapter.html

Mener å huske at CCS adapteret ikke er/blir begrenset til annet enn hva bilen og laderen takler.
#5
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
onsdag 24. juli 2019, klokken 22:42
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 23. juli 2019, klokken 22:47

Med Easypark betaler man vel 15% ekstra?
[/quote]
Godt spørsmål som jeg ikke har et fullgodt svar til. Enkelte steder betaler man også for parkering pluss lading og da virker det som om man betaler 15 % ekstra. Andre steder er EasyPark eneste app mulighet og da har man heller ingen påslag. For å gjøre ting enda mer komplisert tok to av E. ONs hurtigladere også kredittkort direkte og da betalte man en gitt sum for en enkelt opplading (tror det var SEK 50 eller 80).

Man kan også registrere elbilforeningens ladebrikke hos Bee og bruke denne i stedet for deres tilsendte brikke.
Dette gikk aldeles smertefritt for meg.
#6
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
tirsdag 23. juli 2019, klokken 19:49
Bra initiativ med en slik tråd!

Etter å ha kjørt tur-retur Oslo-Stockholm nå i fellesferien har jeg følgende ekstra observasjoner:
E.ON kan også betales med appen EasyPark som mange nordmenn har. Da kan man betale med kort eller bla. vipps.
MälarEnergi sine ladere er foreløpig gratis, men kan betales med EasyPark når betaling straks innføres.
#7
Kia Soul EV / Sv: Defekt AC
mandag 29. april 2019, klokken 21:51
Det har vært et kjent problem ja. Samme har skjedd meg.
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Vad händer med ladeinorge.no?
tirsdag 09. april 2019, klokken 21:34
De fleste kommunale stolpene er tilbake igjen i Fortums app
#9
98% av mine hurtigladebesøk er kun fordi det ikke var ledig på offentlige ladestasjoner/destinasjonsladere. Det er nok flere som er i samme båt som meg som ikke har god nok tilgang på lading hjemme og/eller på jobb. Da blir det ofte slike ikke-optimale hurtigladerbesøk. En økning i offentlig tilgjengelig sakteladetilbud og destinasjonslading vil nok også hjelpe på å avlaste hurtigladenettverket.
#10
Koblet til i dag tidlig og fikk ikke noe strøm. Med barn på slep prøvde jeg bare to ganger før jeg ga opp. Koblet til bilen likevel og håper den magisk starter å lade før jeg er tilbake igjen. Har dessverre ingen app så tiden vil vise om jeg må legge igjen noen kroner hos Grønn Kontakt eller ikke.
#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Betaling av lading på jobb
søndag 10. februar 2019, klokken 20:27
På min arbeidsplass er dette løst helt annerledes. Fra i år må man ha mer enn 20 km reisevei for å benytte ladeplassene. Dette gjelder hele døgnet.
#12
Normallading i O&A / Sv: Kommunale ladere ved Munchmuseet
mandag 28. januar 2019, klokken 13:02
Kjørte forbi der i dag og det virket som store deler av parkeringsplassen er stengt pga veiarbeid?
Mulig de skal utvide kapasiteten noe voldsomt?

Kommunen har jo også planer om å utvide ved Frognerparken til rundt 80 ladeplasser.
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
tirsdag 22. januar 2019, klokken 12:26
I løpet av 2019 vil det innføres ladeplikt på de kommunale plassene i Oslo. Dette gjelder nyetableringer og pressområder. Dette burde hjelpe på mengden biler som opptar ladeplasser uten å lade.
#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
søndag 20. januar 2019, klokken 17:58
Mye rart ute og tusler ja. I går hjalp jeg en forholdsvis stresset leaf eier med å hurtiglade på Alna Senter. Etter at lading startet takket han meget og stakk av gårde. Da kikket jeg på ladestatusindikatoren og joda, han hadde 96 % på batteriet.
#15
Lade hjemme / Sv: Nesten-brann schukolading
mandag 07. januar 2019, klokken 08:39
Er det et krav noe sted at nye biler må selges med mode 2 kabel? Hadde det ikke vært bedre å lagt dette som anbefalt tilleggsutstyr og heller inkludert en mode 3 kabel? Dette krever selvsagt at forhandlere er flinke til å kommunisere dette ut til kunder slik at ingen føler seg lurt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA