Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - goev

#61
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV & 12v batteri problemer
søndag 06. januar 2019, klokken 15:48
12V batteriet lades når bilen er på, man lader eller når forvarming pågår.
#62
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
onsdag 19. desember 2018, klokken 13:55
Sitat fra: til på onsdag 19. desember 2018, klokken 13:54
788 Dark Night tekstil. Utlevering i midten av januar (var estimert nov/des) fra Mobile Follo. Har fått VIN.
Er din bil også på Höegh Traveller?
#63
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
tirsdag 18. desember 2018, klokken 23:30
Jeg har kønummer 2626 og bilen min, Ceramic Blue med tekstil, er på Höegh Traveller med planlagt ankomstdato 28. desember i Bremerhaven.
Bilen (båten) er nå i Bristol
#64
Kia Niro EV / Sv: OVMS support?
onsdag 12. desember 2018, klokken 08:49
Har bare fått prøvesittet bilen hos forhandler. Nå er forørvig OVMS-enheten min ubrukelig for øyeblikket da den  verken vil lese eller skrive innstillingene fra SD-kortet p.g.a. feil i et tredjeparts bibliotek. Tror det er ordnet i de siste oppdateringene i GITHUB, men jeg har ikke hatt tid / ork til å holde på med dette på lenge.
Jeg vil få bil på båt nummer to, men er usikker på om jeg skal vente på hengerfeste eller ei.

Er det noen andre her som får bil snart og som kan hjelpe til med OVMS? Man bør helst ha utstyr for å kjøre logging av can-bussene. Billige bluetooth-dongler holder mest sannsynlig ikke mål. Selv bruker jeg denne: https://www.fischl.de/usbtin/
#65
Kia Niro EV / Sv: Kia Niro EV First Edition
torsdag 15. november 2018, klokken 15:24
Det er veldig rart at samme tilbehør er 25% dyrere til e-Niro, sammenlignet med Niro. Gir en dårlig smak i munnen.
#66
Kia Niro EV / Sv: Kia Niro EV First Edition
torsdag 15. november 2018, klokken 12:17
Sitat fra: navyelsen på torsdag 15. november 2018, klokken 12:11
Da blir du dessverre skuffet. Jeg var i kontakt med Kia Norge, og de bekreftet at mva allerede er trukket fra på de linjene som er merket F.
Prisen som er oppgitt er derfor den du skal betale.
Selv kommer jeg til å legge igjen den nette sum av 0 kr på ekstrautstyr. Kjøper dekk, matter og ladekabel billigere fra en tredjepart inkl mva!

Hvis det du skriver er tilfelle, kommer jeg til å gjøre det samme som deg, men jeg lever i håpet.
#67
Kia Niro EV / Sv: Kia Niro EV First Edition
torsdag 15. november 2018, klokken 11:55
Jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Det står strengt tatt "inkl. mva" i prislisten til e-Niro.
Så står det F bak det ekstrautstyret hvor man kan få momsfritak.
Jeg forventer at prisen jeg betaler på ekstrautstyret blir den oppgitte prisen minus mva.
#68
Kia Soul EV / Sv: 3 barneseter i Soul?
onsdag 03. oktober 2018, klokken 10:12
Det finnes forlengere til bilbelter: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=17535461

Vi har brukt en slik. Fungerte fint det.
#69
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
mandag 01. oktober 2018, klokken 15:19
Jeg vet ikke om listen holdes oppdatert eller ei, men her er siste oppdatering for min bil :)

2626 Levering i februar. Ceramic blue, stoffseter.

Leveringen er nå estimert i februar i stedet for mars. Altså 1-59 dager tidligere  :+1:
#70
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul Batteri
onsdag 19. september 2018, klokken 10:09
There are currently only two battery sizes in Kia Souls: 27kWh(2014-2016) and 30kWh (2017- ). Both are netto.

24kWh is brutto capasity for older Nissan Leafs, so I would assume it is some mix up or a typing error.
#71
Kia Soul EV / Sv: 3 barneseter i Soul?
tirsdag 18. september 2018, klokken 10:58
Vi har tidligere hatt en bakovervendt Besafe iZi Combi X4, en beltestol (Maxi Cosi Rodi SPS) og en bilpute i midten. Det har gått greit. Soul-en er ganske romslig i baksetet.
#72
Jeg har heller ikke abonnement, så jeg vet ikke mer jeg heller.

Sitat fra: THE på torsdag 13. september 2018, klokken 17:33
Leste en nyhetssak for noen dager siden om denne hurtigladeren, og der sto det at det skal komme hurtigladere i Alta og Hammerfest også, sannsynligvis i løpet av høsten.

Med hurtigladere i Karasjok og Tana bru/Varangerbotn i tillegg, så hadde jo E6 vært dekket for biler med 60+ kWh batteri.
Jeg håper virkelig det kommer, men er det er kundegrunnlag for ladere i Karasjok og Tana bru. Disse tror jeg må bli relativt heftig subsidiert, i allefall i starten.
#73
Finnmarks første hurtiglader kommer "snart" i Kirkenes!

https://www.facebook.com/sorvaranger/photos/a.376790593654/10156071304533655/?type=3&theater

Mangler fortsatt noen stykker før man kan kjøre fra Troms til Grense Jakobselv.
#74
Kia Soul EV / Sv: Elektrisk turbo til Kia Soul EV!
tirsdag 11. september 2018, klokken 09:43
 :+1: Jeg vurderer fire: To på hver side. Det burde gi litt ekstra kick!
#75
Kia Soul EV / Sv: KM status når batteri er 100%
tirsdag 11. september 2018, klokken 09:42
Battericellene, Shiblee Kamal. Jeg er ingen ekspert, men slik har jeg forstått dette:

Batteriet i den gamle Soulen består av 96 celler på drøye 4.2V hver. Totalt litt i overkant av 400V når bilen er ny.
Over tid vil cellene få litt forskjellige spenninger av ulike grunner. Kanskje rundt +/- 0.2V? BMS-en vil prøve å lade cellene likt, men hvis man f.eks. småkjører mye og alltid lader når man kan, vil BMS-en ikke kjenne til cellenes faktiske topp- og bunnspenning. Da blir det vanskeligere å regne reell kapasitet.
Mitt inntrykk er at BMS-en trenger en litt større utlading (nesten til 0%)  etterfulgt av en fullading til 100% innimellom for å kunne få balansert cellene og samtidig gi et riktigere bilde av batteriets status. Dette er det andre som kan bedre enn meg, så kom gjerne med rettelser :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA