Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - audund

#16
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 20. august 2021, klokken 13:56
2021 M3 med LG batterier har 313 kg nyttelast
#17
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
torsdag 19. august 2021, klokken 21:55
Ah, my bad then
#18
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
torsdag 19. august 2021, klokken 21:37
Sitat fra: Jeronan på torsdag 19. august 2021, klokken 21:00
Lets cross fingers that this low nyttelast is indeed because they are showroom cars and the actual customer Model Y's going to be registered with a higher more reasonable nyttelast. One can only hope. ???
Customer cars has been registered with 315 in the registration card (vognkort) EC74201 is one such example if you want to look it up
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=LRWYGCEK7MC051930
#19
Sjekket status nå på lørdag kl 1810. Leknes 180kw: ledig. Svolvær 180kw: 2 av 6 ledige.
#20
Sitat fra: ThomasEL på fredag 16. juli 2021, klokken 12:55
Vi må da kunne ha ei normal høflig tone her på forumet, uten å ta i bruk ymse personkarakteristikker når noen ytrer noe vi er uenige i 🌞😀
Takk! Ja, det ville være fint å kunne diskutere om de nye lynladerene i Lofoten virkelig utgjør en forskjell uten å bli tillagt meninger og bli omtalt som nedsnødd. Slikt ytringer bidrar ikke til et godt diskusjonsmiljø, og hjelper heller ikke til å belyse hvorvidt vinklingen i NRK sin artikkel viser virkeligheten rundt årets forhold eller ikke. Personlig håper jeg at stategisk plasserte ladetilhengere og utbygning av lynladerne fører til at elbilistene i Lofoten får en mye bedre ferieopplevelse i år enn i fjor.
#21
Sitat fra: overskyet på torsdag 15. juli 2021, klokken 18:35

Har du vært i Lofoten egentlig? Det er sinnssykt mye folk der om sommeren. Det hjelper lite med lader i Svolvær hvis du bor i Ramberg. Det sier vel seg selv? Eller mener du folk skal kjøre to timer hver vei, for å lade? På en lader det garantert er kø på. En lader eller to i Leknes blir jo som en vits å regne. Og de gamle rorbuanleggene er neppe dimensjonert for hauger av elbiler som skal lade.

I fjor ventet folk i timesvis for å lade der oppe. Sikkert litt bedre i år, men det er nok langt i fra bra.
Ja, tok turen Moskenes, Å, Reine, Ramberg, Flakstad, Nusfjord, Haukeland, Leknes, Stamsund, Henningsvær, Svolvær, Lodingen i fjor.  Kommer du fulladet med fergen fra Bodø er jo det jo kun ca 13 mil mellom Moskenes og Svolvær ref turen ovenfor.  Da passerer du jo også Leknes og mange av campingplassene tilbød lading til elbiler.
#22
https://www.nrk.no/nordland/elbil-kaos-i-lofoten_-tesla-eier-frustrert-over-manglende-ladere-i-nord-norge-1.15573369

Personlig synes jeg det er flere ting som skurrer ved artikkelen: De intervjuer en Tesla eier som snakker om å bli flådd på campingplasser og nektet lading på Rorbuer.  Det er 4x120 kW SC i Svolvær.  Videre refererer artikkelen etter mitt syn ladesituasjonen i fjor sommer som var preget av kun 2 stk 50kW hurtigladere; en i Leknes og en på Kiwi utenfor Svolvær. Nå er det jo nettopp åpnet en 180kW lader i Leknes, og 6x180(!) kW ladere i Svolvær.  Totalt hurtigladingkapasitet er gått fra 100 kW til 1320 kW.  Er da Lofoten like håpløs og et "rent mareritt" som artikkelen påstår?
#23
Vårt grendelag tilbød eksisterende ladestasjoneiere kostnadsfritt innbytte til lastbalansert ladestasjon, og solgte de gamle på finn.  Det ble et tap på ca 15000 per eksisterende ladestasjon, men det var overkommelig sett opp mot totalpris for etablering av ladeinfrastruktur.  På denne måten ble eksisterende ladestasjoneiere godt ivaretatt, og vi fikk flertallet med på løsningen i generalforsamlingen.
#24
Sitat fra: Andrewas på onsdag 30. juni 2021, klokken 12:33
...Og Stryn - der er det "pallelader" på gang... Noen som vet om den er klar?
Den er operativ!  Ladet der for noen dager siden, la ut bilder på Plugshare
#25
Det er jo rart at det ikke er kommet noen lynladere i Fauske ennå, ei heller varsel om at det bygges noe der.
Om du tar en halvtimes detour til Kiwi Tverlandet finner du 150 kW ladere, men det er vel tvilsomt om det fører deg raskere frem totalt sett.  Mo i Rana - Tverlandet: 213 km.  Tverlandet - Narvik: 283 km. Strengt tatt er lengste strekket da 283 km.
#26
Det her er jo spennende!  Helgelandskraft + Kople
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#27
Med lynladere i Steinkjer og i Mosjøen blir jo lengste strekk 270 km mellom lynladere. Det bør jo være overkommelig for de fleste, for enkelte modeller også med en liten tilhenger.
#28
Det kommer en 180 kW på Mosjøen Camping og en 180 kW i Mo i Rana, begge Q4 :)
https://www.ladopp.no/mosjoen-camping
https://www.ladopp.no/mo-i-rana-byporten
Status for begge er "under utbygging" https://www.ladopp.no/oversikt-ladestasjoner
#29
Det er jo rart at det ikke finnes en eneste lynlader langs E6 på dette strekket. Man skulle jo tro det var trafikkgunnlag for det, spesielt på steder som Mosjøen, Grong, Namsskogan og Trofors.  Får bare håpe det snart kommer noen gode nyheter.
#30
Ser at med de nye laderne fra Helgelandskraft er rv17 / Kystriksveien godt dekket, men kommer det noen nye ladere på over 50 kW langs E6 mellom Værnes og Mo i Rana? feks Grong, Namsskogan, Mosjøen, Trofors osv
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA